Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Лідери продажів: В офлайні - алкоголь, в онлайні - косметика. Дослідження Deloitte про споживчі звички
Иллюстрация: Deloitte
Консалтингова компанія Deloitte провела дослідження споживчих настроїв в 2020 році серед українців і представила результати під час онлайн-конференції. Ключові висновки дослідження включають в себе дані про те, як пандемія вплинула на поведінку українських споживачів, як змінився середній середній чек в онлайні і офлайні на певні категорії товарів, і як споживачі були готові підтримувати локальний бізнес під час карантину.
Онлайн-опитування проводилося в грудні 2020 року серед 1600 українців старше 16 років, які користуються інтернетом. Відзначається, що результати дослідження базуються виключно на опитуванні респондентів, а не на фактичних даних компаній.
Вплив пандемії на купівельну спроможність українців
В офлайні 39% респондентів стали рідше здійснювати покупки і ще 30% - скоротили витрати через цей канал.
В онлайні частіше стали купувати 18% респондентів, а 22% збільшили обсяг видатків в онлайні.
Крім того, 66% українців зазначили, що зменшили свої витрати на алкогольну продукцію, 64% - стали менше відвідувати кафе та ресторани.
При цьому, 31% відзначає, що їхні витрати на ліки виросли.
Що купували українці в онлайні і офлайні
В офлайні: більше 50% респондентів продовжували купувати продукти харчування, алкоголь і ліки.
В онлайні: найбільше українці купували в категоріях косметики і парфумерії, побутової техніки і електроніки, а також дитячих товарів і іграшок. Частка покупців в цих категоріях становила від 15% до 18%
В усіх каналах українці економили на одязі та взутті, косметиці та парфумерії, а також на товарах для дому та побутовій хімії.
Як зміниться купівельна поведінка українців протягом найближчих двох років?
Основні висновки дослідження по категоріях товарів
Дані про поведінку українців при виборі товарів у 5 товарних категоріях:
- продукти;
- товари для дому та побутова хімія;
- електроніка і побутова техніка
- одяг та взуття;
- дитячі товари.
Продукти. 98% підтвердили, що продовжили купувати продукти в традиційних магазинах. Тільки 44% розповіли, що замовляли продукти в онлайні. Середній чек в онлайні, на думку респондентів (по їх відчуттях, скільки вони витрачають в онлайні), на 52% вище, ніж в офлайні.
Якщо говорити про офлайн, 57% опитаних вибирають для покупок магазини біля будинку, де купують молочну продукцію, бакалію, макаронні вироби та ін. А 69% віддають перевагу українським товарам, серед яких - бакалія, молочні продукти і кондитерські вироби.
При цьому 64% опитаних відзначили, що бренд сильно впливає на те, як вони роблять покупки, 74% говорять про те, що вони регулярно рекомендують продукти харчування своїм друзям або знайомим.
Якщо говорити про імпульсивність або обдуманості покупок, 49% респондентів відповіли, що дуже ретельно підходять до вибору продуктів харчування, а 37% - роблять вибір ще до приходу в магазин. Спонтанні покупки робить невеликий відсоток опитаних.
Товари для дому та побутова хімія. 95% респондентів купують товари для дому та побутову хімію в традиційних магазинах. Тільки 55% мають досвід покупок в онлайні. В середньому респондент витрачає в онлайні майже в два рази вище, ніж в офлайні, однак, частота покупок в офлайні в 2,5 раз вище, ніж в онлайні.
Якщо говорити про характеристику покупок, 53% споживачів вибирають товари побутової хімії обдумано, 39% - своєчасно складають список покупок.
Електроніка та побутова техніка. Дана категорія сильно відрізняється від попередніх, оскільки велика частина споживачів купує як офлайн (85%), так і онлайн (65%). При цьому, середній чек в обох каналах практично не відрізняється. За словами респондентів, на одну покупку вони витрачають приблизно 3 500 грн.
Найчастіше в 2020 році купували: смарт-годинник і фітнес-браслет, мобільний телефон або смартфон, планшет, мультиварку, "розумну" колонку.
Особливості покупки електроніки і побутової техніки. 30% респондентів читають відгуки в інтернеті перед покупкою, 20% - використовують свій попередній досвід, а 7% - звертають увагу на рекламу у блогерів. Крім того, 18% респондентів довіряють рекомендаціям друзів і всього 7% - прислухаються до рекомендацій продавців в роздрібних мережах.
Записала: Людмила Будіна