Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
"Робота з McDonald's — це історія не про заробіток, а про частку ринку". Сервіс доставки їжі BoltFood про роботу в Україні
Фото: Priit Simson /delfi
Сервіс доставки BoltFood почав працювати в Україні в жовтні 2020 року. Зараз він працює на ринку Києва, а до кінця року планує запуститися в Одесі, Львові, Дніпрі та Харкові. Регіональний менеджер Bolt Food Ігор Шрамко та екс-глава сервісів Bolt, який їх запускав в Україні, Тарас Потічний розповіли виданню The Village Україна про результати роботи сервісу доставки. Публікуємо головне.
Обсяг інвестицій на розвиток в BoltFood значний. Тому що на цьому ринку потрібно максимально швидко закріпитися. Безкоштовна доставка і знижки на їжу — це один з інструментів, яким ми користуємося, щоб конвертувати користувачів з встановленим додатком в клієнтів, які регулярно замовляють їжу. Саме ця конвертація в споживача вимагає таких великих інвестицій.
Сервіс доставки почав працювати в кінці жовтня 2020 року. Компанія перевиконує намічені плани по щомісячному зростанню кількості замовлень. Якщо говорити про сам ринок доставки їжі — є куди рости. У великих містах і Києві, які найбільш розвинені, ще далеко не межа на ринку доставки їжі, навіть не на півдорозі до "max". У містах середнього і нижче рівня активну роботу потрібно тільки починати. Єдина складність — в регіонах складніше подолати перший переломний момент — знайти достатній обсяг, щоб бізнес був адміністративно вигідний. Дістати ці перші десятки-сотні тисяч замовлень в регіонах набагато складніше, ніж в Києві. І середній чек там нижче, ніж в Києві.
Спальні райони Києва. В таких районах аудиторія є епіцентром попиту. І цей попит потрібно задовольняти. Під час карантину, люди почавши працювати дома, відкрили для себе ресторани свого району. Це стало трендом під час пандемії. Але все ж в деяких районах Києва потрібно вирішувати проблему загального числа ресторанів і мова навіть не про ширину пропозиції або якості. Наприклад, це Троєщинський масив, Борщагівка, північний захід міста з Виноградарем і Академмістечком.
BoltFood розглядає два варіанти покриття далеких районів Києва — збільшення відстані доставки і робота з віртуальними ресторанами.
Зараз Вolt Food перевіряє радіус доставки і то, як його збільшення впливає на споживчий досвід. Оцінюємо, наскільки довше везуть їжу з ресторану з великим радіусом покриття, аналізуємо середній рейтинг та відгуки про якість їжі та доставці. Це дає можливість перевірити гіпотезу: "Чому б не замовити їжу на" Олімпійському "в Голосіївському районі, якщо замовлення доставлять швидко і якісно?".
Компанія працює і з віртуальними кухнями. Перші dark kitchen в країні повністю змінили кон'юнктуру ринку. Зараз вже складно вивести в цьому сегменті нову масову історію. Найбільш ймовірно, будуть власні бренди для окремих маркетингових історій. На глобальному ринку Вolt Food планує розвивати свої dark kitchen.
Робота з службою доставки або запустити власну (ресторанам). Вигідніше працювати зі своєю доставкою. Але запустити її не просто, по одній простій причині — ресторани не зможуть на масштабі мати ціну нижче.
Закладам здається, що за 30% комісії, яку вони платять сервісам, вони зможуть створити власну службу доставки. Але вони часто не приймають до уваги, що туди входить дуже багато додаткових костів: написати додаток, сформувати логістичну службу, управляти ризиками, що теж забирає гроші. І на ресторанному ринку України часто були випадки, коли мережі закладів середнього рівня йшли в свою службу, а після відмовлялися від неї.
Своя служба — вона для системних компаній, дуже кост-ефективних, з дуже простим меню за прикладом піцерій, для яких все одно обслуговувати заклад або доставку.
На жаль чи на щастя, інші будуть змушені працювати з агрегаторами. Думаю, це безальтернативна історія.
Для сервісу таксі Bolt його підрозділ з доставки їжі BoltFood є стратегічно важливим. За минулі півроку цей шматок (частка сервісу - ред.) Збільшився в рази, а то й в десятки разів. Думаю в перспективі 5-10 років на BoltFood доведеться чверть в загальному портфелі бізнесу. Можливо, навіть 30%.
Можлива робота з McDonald's. Запуск без McDonald's був вимушеним рішенням, оскільки на момент запуску мережа не була готова до співпраці з різних причин. Але, якщо дивитися на результат ретроспективно це було навіть на краще. Адже Bolt Food в основному забрав собі клієнтів з великим середнім чеком і залишив іншим операторам фастфудного клієнта з більш низьким чеком. До того ж рівень комісії, рівень вимог від таких великих брендів з'їдає всю маржу, іноді навіть варто додаткових грошей. Тому робота з фастфудом — це історія не про заробіток, а про частку ринку.
Зараз в Bolt Food все в порядку з маржинальністю, треба нарощувати обсяги.
Bolt Food в портфелі Bolt. Для сервісу таксі Bolt його підрозділ з доставки їжі BoltFood є стратегічно важливим. За минулі півроку цей шматок (частка сервісу - ред.) збільшився в рази, а то й в десятки разів. Думаю в перспективі 5-10 років на BoltFood доведеться чверть в загальному портфелі бізнесу. Можливо, навіть 30%.