Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Український бренд Seven Mountains зібрав за допомогою краудфандінга 650 000 грн на виробництво тканин. "Вкладники" отримують сертифікат на одяг бренду з розрахунку 15% річних
Фото: 7mntns.com
Засновник бренду одягу Seven Mountains Сергій Сівецький в кінці лютого запустив кампанію зі збору 1 млн гривень. Цю суму він планує витратити на нові тканини. Потенційним "вкладникам" пропонується внести суму від 5 000 грн на 2, 4, 6 місяців. В кінці терміну "інвестор" отримає свої гроші назад і сертифікат на продукцію бренду на суму, що становить 15% річних від суми вкладу. Підприємець вже зібрав 650 000 грн.
Після пошуків тканин хорошої якості в Україні і за кордоном в Seven Mountains вирішили замовити виробництво необхідниї тканин. / Оновлення. У першому варіанті новини було помилково вказано, що підприємець збирає гроші на власне виробництво. Редакція приносить свої вибачення/.
Для цього засновник бізнесу запустив кампанію зі збору 1 млн грн. З них 300 000 грн він планує направити на виробництво матеріалів для жіночої білизни, $600 000 — на матеріали для чоловічих футболок, 200 000 грн - на виробництво і пошиття.
Краудфандінгову кампанію підприємець жартома назвав "7МММ". Будь-яка людина може вкласти суму від 5 000 грн на 2, 4 або 6 місяців. По закінченню терміну компанія обіцяє повернути вкладнику всю суму, а також додатково видати сертифікат на одяг Seven Mountains на суму в 15% річних від вкладу. Наприклад, якщо "інвестор" вклав 28 000 грн на 6 місяців, то через півроку він отримає свої 28 000 грн і сертифікат на 2 083 грн.
Керівник інкубаційної програми Українського хаба Demium Артем Волхонський планує інвестувати в Seven Mountains 40 000 грн, щоб підтримати улюблений бренд. "Вкладаючи цю суму, я отримаю 3000 грн "дивідендів " через 6 місяців, що покриє витрати на білизну за цей період", — розповідає Волхонський. Поки для тестування він вклав 10 000 грн. Він не укладав жодних угод, фактично просто перевів гроші на карту і отримав розписку.
В Seven Mountains відмовилися розкрити деталі проекту, але відповіли, що "наша історія скоріше не про інвестування, а про підтримку бренду і дружбу з клієнтами".
Через два тижні після запуску кампанії 7МММ бренду вдалося зібрати 650 000 грн. Сергій Сівецький зазначив, що "інвестують" в Seven Mountains, в основному, з двох причин: довіру до бренду і можливість "заробити" собі на гардероб надалі. Середня сума вкладу становить близько 50 000 грн. Через два тижні кампанію "7МММ" планують завершити.
Які є ризики від подібних інвестицій?
Юристка компанії ILF Тетяна Ольховикова розповіла Retailers, що люди, що інвестують в такі проекти як Seven Mountains, можуть залишитися юридично незахищеними від неправильного оформлення правовідносин. Головна небезпека полягає в тому, що в разі неможливості виплати дивідендів через банкрутство або виникнення форс-мажорних обставин, вкладникам буде не до кого висувати претензії. Якщо за компанією стоїть фізична особа-підприємець, то пред'явити йому вимоги про повернення коштів вкладник не зможе.
Про Seven Mountains
Це український бренд одягу, створений в 2014 році Сергієм Сівецьким. Seven Mountains спеціалізується на виробництві базових речей для чоловіків і жінок. Назва Seven Mountains символізує 7 пагорбів, на яких стоїть Київ. Зараз лінійка одягу бренду представлена куртками, світшоти, футболками, худі, штанами, шортами, сорочками. Середній чек — 1000 грн. Собівартість виробництва становить 35% від роздрібної ціни. Сергій Сівецкій в інтерв'ю Олесеві Тимофєєву розповів, що найчастіше у бренду продаються футболки (60%), білизна (15%) і шкарпетки (5-10%).
Автор: Олександр Шаріпов