Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
10 digital трендів e-commerce, які ви повинні знати, щоб не відстати від конкурентів у 2024 році. Кейс Elit Web
Фото: Elit Web
Конкуренція у більшості бізнес-ніш зростає, а ринок електронної комерції стрімко збільшується в усьому світі. Це очевидний факт, з якого ми можемо зробити абсолютно логічний висновок: у боротьбі за клієнта виграє той, хто використовує актуальні інструменти e-commerce. Але про які інструменти та тренди йде мова?
У сьогоднішній статті ми поговоримо про те, які глобальні зміни в e-commerce слід очікувати у 2024 році та чому їх варто враховувати, якщо ви прагнете ефективно конкурувати у своєму бізнес-сегменті.
«Якщо ви не Розетка, то просто мусите відстежувати тренди. А якщо ви Розетка у своїй ніші — маєте ці тренди задавати»
Що чекає нас у 2024: нові та старі «вічні» тренди електронної комерції
Ми виділили 10 найбільш актуальних трендів та тенденцій на ринку електронної комерції, які вважаємо за необхідне враховувати представникам сучасного бізнесу. І готові поділитися ними з вами.
-
Зворотний зв'язок зі співробітниками в режимі реального часу
Це технологія, яка дозволяє отримувати відгуки та оцінки від співробітників, партнерів та клієнтів безпосередньо під час виконання роботи або надання послуги. Такий зворотний зв’язок допомагає підвищити якість, продуктивність та задоволеність учасників бізнес-процесів.
-
Використання доповненої реальності
Технологія AR дає змогу додавати віртуальні об’єкти до реального оточення, створюючи змішану реальність. Така технологія може застосовуватися для покращення досвіду покупки, навчання, розваги та інших сфер. Наприклад, деякі бренди одягу та косметики дозволяють клієнтам пробувати товари в доповненій реальності за допомогою мобільних додатків.
-
Голосовий шопінг
Це процес купівлі товарів або послуг за допомогою голосових команд, які виконуються через voice-асистентів, таких як Siri, Alexa, Google Assistant тощо. Такий спосіб покупки забезпечує зручність, швидкість та інтуїтивність для користувачів. За прогнозами Pay.com, до 2024 року на цифрові та мобільні гаманці припадатиме понад 50% транзакцій.
-
Чат-боти
Це програми, які імітують розмову з людиною за допомогою текстових або голосових повідомлень. Чат-боти можуть використовуватися для надання інформації, консультації, підтримки, продажу та інших задач. Чат-боти можуть підвищити ефективність комунікації, знизити витрати та покращити задоволеність клієнтів.
-
Мобільний шопінг
Це процес купівлі товарів або послуг за допомогою мобільних пристроїв, таких як смартфони або планшети. Мобільний шопінг набуває все більшої популярності через зростання кількості мобільних користувачів, розвиток мобільних додатків та платіжних систем, а також завдяки зручності та доступності такого способу покупки. Портал Super Coconut Club, посилаючись на звіт Statista, прогнозує, що лише в США до 2024 року роздрібні продажі в мобільній електронній комерції сягнуть 604,5 млрд доларів і зростуть до 710,43 млрд у 2025-му.
-
Сталий розвиток та зелена політика
Цей напрямок передбачає врахування екологічних, соціальних та економічних аспектів у діяльності бізнесу. Він спрямований на зменшення негативного впливу на навколишнє середовище, покращення умов праці та життя людей, а також забезпечення довготривалої рентабельності та конкурентоспроможності. Сталий розвиток та зелена політика стають все більш важливими для клієнтів, які віддають перевагу брендам, що демонструють свою соціальну відповідальність та екологічну свідомість.
-
Соціальна комерція
Соціальна комерція — це процес купівлі та продажу товарів або послуг безпосередньо через соціальні мережі, такі як Facebook, Instagram, TikTok тощо. Соціальна комерція дозволяє брендам використовувати потужний потенціал соціального впливу, рекомендацій, відгуків та інтерактивності для залучення клієнтів. За прогнозами eMarketer, у 2024 році соціальна комерція досягне 36,09 млрд доларів у США, що становитиме 4,3% від загального обсягу електронної комерції.
-
Покупки в сервісах прямих трансляцій
Тобто мова йде про купівлю товарів чи замовлення послуг безпосередньо під час перегляду відеотрансляцій, які проводяться за допомогою платформ, таких як YouTube, Twitch, Facebook Live тощо. Такий спосіб покупки поєднує елементи розваги, освіти та соціалізації, а також надає можливість отримувати детальну інформацію про товари, ставити питання та бачити реальні відгуки. За даними Coresight Research, до кінця 2023 року покупки в сервісах прямих трансляцій досягнуть 25 млрд доларів у США.
-
Інфлюєнс-маркетинг
Співпраця із впливовими особистостями залишається актуальним напрямком в e-commerce. Такий маркетинг дозволяє брендам підвищити свою впізнаваність, довіру та лояльність клієнтів, а також збільшити трафік та продажі. За даними Business Insider, у 2024 році витрати на інфлюєнс-маркетинг досягнуть 15 млрд доларів.
-
Автоматизація маркетингу
Це процес використання програмного забезпечення, алгоритмів та штучного інтелекту для автоматизації та оптимізації елементів маркетингових кампаній, таких як електронна пошта, соціальні мережі, реклама тощо. Така автоматизація дозволяє брендам збільшити свою продуктивність, ефективність та прибутковість, а також покращити персоналізацію та сегментацію клієнтів. Очікується, що у 2024 році ринок автоматизації маркетингу досягне 8,42 млрд доларів.
Про важливість e-commerce від клієнта Elit-Web
Один з наших клієнтів — мережа магазинів Аврора. Тривалий час покупці сприймали Аврору виключно як офлайн-мережу. Але зараз компанія активно використовує інструменти e-commerce, щоб розвивати торгівлю в інтернеті. І ми, команда Elit-Web, допомагаємо.
Костянтин Яковлєв, директор з електронної комерції Аврора:
«Для себе ми відокремлюємо декілька стадій спілкування з нашим клієнтом в онлайні, позаяк ми тільки запустилися в Мережі, й для нас зараз найголовніше — розказати аудиторії, що Аврора взагалі є в діджиталі. Ми розповідаємо нашим клієнтам, що Аврора є не тільки в офлайні, але й в онлайні, де вони можуть знайти більше товарів та послуг.
Ми пропонуємо нашим клієнтам комфортний рівень цін та унікальні товари, які відрізняють нас від конкурентів. Також надаємо безплатну доставку до 1100 торгових точок Аврори. Використовуємо наші закупівельні можливості та інструменти імпорту, щоб давати кращі ціни нашим клієнтам, а також вибудовуємо нашу пропозицію навколо базових потреб клієнта, адже пропонуємо широкий вибір категорій товарів.
E-commerce — це важлива складова нашої теперішньої роботи й напрямок концентрації особливих зусиль. Адже для сучасного ринку присутність у діджиталі — це невіддільна складова успішного розвитку».
Що робити, якщо у вас не 10 з 10 збіг? Як фільтрувати тренди та обирати тенденції, на які дійсно робити акцент?
Насправді дуже складно відповідати абсолютно всім трендам й використовувати всі актуальні інструменти e-commerce одночасно. Ба більше! У більшості випадків в цьому навіть немає потреби. Адже саме для вас певні з трендів не будуть актуальними.
Якщо ж ви хочете розвивати напрямок e-commerce, варто діяти наступним чином:
-
Проаналізувати свій бізнес, цільову аудиторію, галузеву специфіку і визначити, які тренди дійсно актуальні саме для вас. Не потрібно сліпо копіювати всі світові фішки.
-
Зрозуміти, чому ви ще не використовуєте деякі тренди — чи то брак ресурсів, нестача компетенцій, недооцінка важливостей.
-
Скласти план впровадження найважливіших трендів для вашого бізнесу. Робити це потрібно поступово, крок за кроком.
-
Знайти партнерів та провайдерів тих рішень, яких вам бракує. Наприклад, агентство для впровадження чат-ботів чи AR.
-
Проводити навчання та підвищувати кваліфікацію співробітників у сфері нових технологій.
-
Тестувати та вимірювати ефективність впровадження кожного нового рішення.
-
Слідкувати за розвитком галузі й оновлювати свою стратегію.
Єлизавета Куделя, Головний редактор Elit-Web:
«Основними трендами e-commerce були й залишаються зручність та доступність сайту для користувачів. Змінюються тільки їх прояви. Тому, якщо ви не можете просто зараз вирішити, на яких трендах сконцентруватися, спробуйте для початку визначити, чи достатньо зручний, інтуїтивний та практичний саме ваш сайт. А вже потім розглядайте можливості для розширення переліку інструментів e-commerce.
Особисто ми завжди в першу чергу працюємо над тим, щоб скоротити та спростити для користувача процес покупки від переходу на сайт до оформлення замовлення. Менше кроків — більше шансів на успішну конверсію. Цей тренд завжди був і буде актуальним».
Текст і фото: Elit Web