Чому варто вкластися у візуальний мерчендайзинг: вплив на клієнта та збільшення продажів. Колонка Ольги Павлової – засновниці дизайн-студії ARTLEVEL

12.10.2023
7081

Фото: facebook.com/olga.pavlova.artlevel

Боротьба за клієнта та конкуренція в традиційному ритейлі зростають. Українці переважно йдуть за покупками в інтернет. Статистика свідчить – за останній рік частка онлайн-рітейлу збільшилася на 2%. Тож традиційні магазини вдаються до різноманітних маркетингових ходів, аби заохотити покупця: акції, розсилки, реклама в соцмережах. Але є ще один інструмент, що допоможе привабити клієнта, – візуальний мерчендайзинг. Він здатен підвищити дохід магазину в 1,5-2 рази. 


Візуальний мерчендайзинг – це алгоритм дій, технік та інструментів, який може не тільки презентувати товар, а й продати його. Те, що створює в магазині особливу, комфортну атмосферу. Заохочує повертатися та робити покупки.  Мерчендайзинг впливає на клієнта на 3 рівнях: емоційному, логічному та поведінковому.

Емоційний рівень – те що покупець відчуває, перебуваючи в магазині. Приємний інтер’єр, зручні умови для шопінгу, освітлення, музика і навіть запах – все це сприяє тому, щоб клієнт почувався комфортно і налаштувався на придбання.

Логічний рівень – це сприйняття товару. Зрозуміла викладка, наявність інформації про товар, рекомендації щодо його використання – допомагає покупцеві зробити правильний вибір.

Поведінковий рівень – це дії, які покупець здійснює в магазині. Зручний доступ до товару, зонування та грамотно розроблена планограма торгової зали – працюють на те, щоб покупець не пішов без покупки.

Значення візуального мерчендайзингу та стереотипи, що заважають заробляти

Мерчендайзинг – ціла філософія взаємодії бренду із покупцями. Де кожен інструмент працює на приваблення клієнтів та збільшення конверсії магазину. Разом з тим існує безліч стереотипів як краще організувати торговий простір. Звернемось до найбільш розповсюджених.

Стереотип 1: Чим більше товару в торговій залі, тим більше продажів

Це не так. Насправді, занадто багато товару в торговій залі може призвести до протилежного результату: покупець буде відчувати себе розгубленим і не зможе швидко знайти потрібну річ.

Наприклад, якщо в магазині одягу всі речі накидані в купу на стелажі або занадто щільно висять на рейлі, покупець буде довго шукати потрібну модель. Він може навіть відмовитися від покупки, якщо не знайде її вчасно.

Стереотип 2: Покупцеві важлива знижена ціна, а не презентація та зручність

Це також неправда. Покупці цінують комфорт та приємну атмосферу в магазині. Презентація товару може підвищити його цінність в очах покупця та спонукати його до покупки. 

Наприклад, якщо в магазині одягу речі вдягнені на манекенах і правильно освітлені, покупець буде сприймати їх як більш якісні та дорогі. Він може бути готовий заплатити більше за такий товар.

Стереотип 3: Спочатку магазин заробить гроші, а потім буде час і ресурс займатися візуальним мерчендайзингом

Цей стереотип є найбільш небезпечним. Візуальний мерчендайзинг – це інвестиція, яка може принести значні дивіденди. Дослідження компанії Nielsen показало, що мерчендайзинг може підвищити продажі магазину на 15-20%. Бо саме дизайн-концепція і презентація здатні викликати позитивні емоції, бажання купити і бажання повернутися в магазин. 

Запам’ятатись клієнту допоможе концепт

Коли покупець бачить магазин з яскравим та незвичайним дизайном, він швидше його запам’ятовує. І це підвищує шанси, що він повернеться до вас знов.

Головна ідея або ж концепт бренду, виражений через оформлення, допомагає створити унікальний образ магазину, який відрізняє його від конкурентів і привертає увагу. Концепт  може бути провокаційним, інтригуючим, емоційним, або, навпаки, лаконічним та елегантним.  Зараз надзвичайно популярними є точки продажів, в яких бренд виражається саме через епатажний дизайн. Прикладом можуть бути так звані “інстаграмні” локації, в яких покупець 100% захоче сфотографуватися, відзначити магазин чи бренд в соцмережах.

Так один з українських шоурумів хотів встановити в примірочній зоні дзеркала у формі чоловічого статевого органу, проте цього не дозволила адміністрація ТЦ. Інший магазин вирішив оформити  кожну зі своїх примірочних в різних стилях. Одну зробили навіть з дизайном ліфта, щоб можна було робити ліфт-селфі. І таких яскравих, епатажних місць стає все більше. Вони запам’ятовуються, про них дізнаються в соцмережах, їх впізнають – і саме сюди клієнти приходять за покупками і емоціями.

Але епатаж має бути доречним, підсилювати цінності та ідеї. Це допомагає покупцю зрозуміти, що представляє ваш бренд, і чи відповідає він його власним цінностям.

Магазини у всьому світі відчайдушно змагаються за увагу покупця, використовуючи найрізноманітніші інструменти. Інвестиції у візуальний мерчандайзинг – це інвестиції в фінансовий успіх і розвиток вашого бізнесу. Особливо зараз, коли брендам потрібно вирізнятися, запам'ятовуватися та вміти справити довготривале та позитивне враження на клієнтів.

Автор: Ольга Павлова – засновниця дизайн-студії ARTLEVEL, експертка з візуального мерчендайзингу та оформлення вітрин

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.