"Рожева п'ятниця", "Звіряча п'ятниця" та знижки до 70%: як українські ритейлери відзначають Black Friday 2025

26.11.2025
720
Фото: Freepik

Фото: freepik.com

Поки в США покупці планують скоротити свої витрати у Чорну п'ятницю, а в Європі виявили, що ціни у ці дні не є найнижчими за поточний рік, українські магазини та маркетплейси почали святкові розпродажі.

Згідно з даними Promodo, у 2024 році у порівнянні з 2023 роком в українському ритейлі середній чек приріс в середньому на 12% у доларах та на 23% у гривні. При цьому кількість замовлень в акційний тиждень зросла на 15%. На що очикує український ритейл цього року?

Фото: Freepik

Comfy

У COMFY до Чорної п'ятниці з 21 листопада стартувала акція "Пресейл", візуальним уособленням якої став равлик. Знижки до 60% чекають на клієнтів онлайн- та офлайн-магазинів мережі. Black Friday 2025 у COMFY триватиме з 24 листопада до 1 грудня включно.

“У Black Friday у 2024 році COMFY відмовилися від тізерів і зробили ставку на моментальну реакцію – кампанія стартувала без анонсу, адже інформаційне поле перенасичене, а класичні медійні платформи менше утримують увагу й емоційно залучають споживача. Ми сфокусувалися на чітких, коротких і емоційних креативах, які притаманні COMFY та легко сприймаються в моменті. Серед каналів використовували телебачення, digital (Google, Meta), рекламу в каналах у партнерів, — розповідає Тетяна Василенко, директорка з маркетингу COMFY.

Минулого року завдяки стратегічній далекоглядності, добре прорахованій кампанії та кращим пропозиціям близько 5,6% частки річного виторгу компанія отримала саме в період Black Friday. Середній чек склав 9 022 грн, при цьому результати суттєво відрізнялися між каналами продажів: Offlline – 10 006 грн, Online – 6 277 грн, Omni – 8 980 грн. Такий розподіл демонструє, що найбільшу цінність традиційно генерують офлайн- та омніканальні покупці, тоді як онлайн зберігає високий обсяг замовлень, але з нижчим середнім чеком.

Топ категорії тогорічної Чорної п'ятниці у COMFY:

  • Смартфони – близько 12% покупців обирали саме їх.

  • Телевізори та ноутбуки – серед ключових драйверів великої техніки. 

  • Навушники – у стабільному топі.

  •  Кухонний посуд (сковорідки) – до 6% покупців обирали саме ці товари.

  • Енергозберігаюча техніка (павербанки, зарядні станції, ліхтарі) – у 2024 році мобільні батареї вперше обігнали смартфони за часткою покупок онлайн, що стало однією з найбільших несподіванок.

Крім того, підвищений інтерес зберігався до посуду та побутових дрібниць – у COMFY ці категорії стабільно потрапляють до ТОПу у дні масштабних розпродажів. 

Для більшості українських ритейлерів Black Friday – це подія, що визначає фінальний результат  року. За оцінками експертів, ринок електроніки та побутової техніки зросте до 10%, тоді як COMFY планує приріст майже вдвічі більший – як за виторгом, так і за трафіком. Зростання середнього чека очікується до +10%, а драйвером приросту більшою мірою стане онлайн-канал, де COMFY продовжує зміцнювати позиції, нарощуючи частку у загальному ринковому трафіку, а також онлайн та мобільний застосунок.

Готуватися до Black Friday COMFY починає приблизно за пів року. Ми створюємо міжфункціональні робочі групи, до яких входять представники категорійного, маркетингового, логістичного, IT- та клієнтського напрямів. Планування охоплює все – від закупівель і вендорських домовленостей до кадрового підсилення магазинів і складів. З жовтня компанія переходить у режим щотижневих координацій, аби узгодити сценарії активацій, навантаження на call-центр, доставку та підтримку в магазинах. Ми готуємося до будь-яких сценаріїв, зокрема до можливих обмежень через безпекову ситуацію.

Також ми системно досліджуємо поведінку покупців перед розпродажами. Протягом останніх років команда проводить опитування клієнтів щодо їхніх очікувань, планів і оцінки акційних пропозицій. Аналітика показує цікаву закономірність: поведінка клієнтів часто відрізняється від задекларованих намірів. Багато хто стверджує, що не чекає Black Friday або не вірить у чесні знижки, але врешті активно купує. Це означає, що навіть раціональні споживачі реагують на емоційний тригер – справжню вигоду, чесність і довіру до бренду.

Постійним викликом останніх років є висока непередбачуваність попиту на енергообладнання, необхідність гнучкого управління запасами й швидкого реагування, адже під час Чорної п'ятниці COMFY працюють за кількома сценаріями постачання та промокампаній. 

Тож Чорна п’ятниця для нас – це поєднання вигідних пропозицій для наших клієнтів, високих навантажень на фронтах та безперечного успіху компанії на ринку. Ми плануємо кампанію системно, але залишаємо простір тієї самої емоції, яка перетворює покупку на свято”.

Rozetka

До 70% знижок обіцяє покупцям "Розетка". Акція діє з 24 до 30 листопада, причому, перші знижки можна шукати вже з 23 листопада, і це стосується таких товарів, як електроніка, побутова техніка, одяг і взуття, товари для дітей, новорічні подарунки. 

Минулого сезону на Rozetka середній чек зріс на 40%.

VARUS

VARUS змінив правила гри: замість одного дня — девʼять днів Чорної п’ятниці

VARUS відмовився від одноденного шопінг-стресу. Чорна пʼятниця цього року стала 9-денним марафоном можливостей із промо різних форматів під гаслом: "На старт, увага, п’ятниця! Марафон знижок у VARUS".

З 20 по 28 листопада покупці отримали доступ до пропозицій 1+1, динамічних акцій та знижок до -50% на ключові категорії.

Стратегія випередження

Готуватися почали за два місяці. Це той мінімум, коли ще можна встигнути все узгодити з постачальниками, налаштувати логістику й не залишитися без товару в розпал акції. Таке завчасне планування — необхідність, якщо хочеш уникнути дефіциту на популярні позиції.

“Якщо минулого року ми робили тиждень знижок, то цьогоріч вирішили піти ще трохи далі: промо період склав тиждень плюс додатково два дні для найяскравіших пропозицій, — розповідає Анна Пухальська, начальник відділу реклами VARUS. — Це дає клієнтам більше часу і варіантів для вибору, а нам — можливість показати різні формати акцій”.

Три механіки для різних потреб

VARUS розбив дев'ять днів на три етапи — кожен зі своєю механікою під конкретні купівельні сценарії.

20-26 листопада — тиждень “1+1”

Це для тих, хто робить запаси або купує подарунки заздалегідь. У формат "купуєш один — отримуєш другий у подарунок" потрапили товари з найрізноманітніших категорій: від делікатесів та м'ясної продукції до алкоголю та побутової хімії. Наприклад, імітована ікра лосося та осетра, сирокопчені ковбаси, крем-сир, хамон, віскі та інші. Мережа зробила ставку на premium-сегмент у м'ясних та молочних категоріях, пропонуючи клієнтам можливість спробувати дорожчі продукти за вигідною ціною.

27-28 листопада — мегазнижки до 50%

Класика Чорної п'ятниці в чистому вигляді. У цей період під знижки потрапили ключові категорії для святкового столу: морепродукти (креветки, лосось, ікра), сири преміум сегмента, делікатесні ковбаси, кондитерські вироби, кава та алкоголь.

28-29 листопада — бонус для своїх

Учасники програми лояльності отримають 10% кешбеку на покупки від тисячі гривень, без урахування акційних товарів. Така механіка не просто винагороджує постійних клієнтів — вона підштовхує збільшити чек і взяти більше, ніж планував.

Святковий стіл як головний драйвер

Асортимент будували під передсвятковий попит: морепродукти, делікатеси, сири преміумкласу, кондитерські вироби та алкоголь стали основою пропозиції. Додатково у промо потрапили категорії non-food — побутова хімія, косметика, засоби догляду — що дозволило закрити кілька потреб одним візитом до магазину.

Девʼятиденна Чорна п’ятниця у VARUS — це менше черг, більше часу на вибір і різні механіки під різні сценарії покупок. VARUS зробив Black Friday не стресовим днем, а зручним та вигідним шопінг-марафоном. 

Eva

"Не економ на собі, економ в Eva" – закликає мережа магазинів краси та здоров’я. Акція до Чорної п'ятниці діє з 13 листопада до 2 грудня. 

В Інтернет-магазині EVA.UA діятимуть одразу кілька акцій: 

  • Товар дня: один популярний б'юті-засіб із максимально низькою ціною.

  • Hot Hours: розпродаж із гарячими знижками з 11:00 до 15:00.

  • Нічна акція: знижки з 20:00 до 6:00..

  • ТОП-50 з -50 %: найпопулярніші товари, ціни на які зменшено навпіл.

Мережа магазинів EVA, як пишуть RAU,  очікує зростання попиту на косметичні, доглядові засоби та парфуми – товари, покупку яких часто відкладають "на потім".

"Епіцентр"

В мережі будівельно-господарських гіпермаркетів "Епіцентр" акція Black Friday стартує 21 листопада і триватиме по 1 грудня включно. В середньому знижки сягатимуть 25-70%.

Наприклад, люстри, матраци та килими – до -60%. Під час Кіберпонеділку знижки на телевізори та смартфони становитимуть 30-45%. Керамічна плитка, керамограніт і шпалери будуть доступні зі знижкою до -70%. 

За інформацією RAU, цього року в "Епіцентр" очікують збільшення попиту на товари для дому, пристрої для енергоощадження, опалення. Також тут сподіваються, що покупці придбають речі, про які вони довго мріяли та чекали на вигідну ціну. 

 

Акційні пропозиції діють до 30 листопада 2025 року включно.

Kasta

Чорна п'ятниця на Kasta триває з 5 до 30 листопада. Покупцям маркетплейсу обіцяють знижки до 80% та кешбек до 40%, а також додаткові знижки до 40% для власників Kasta Visa Card. 

JYSK

В JYSK з нагоди Black Friday пропонують знижки до 70% на товари для облаштування робочого простору, вітальні, спальні, ванної кімнати, кухні, а також на новорічний декор. 

Торік у JYSK продажі зросли на 9%. В  JYSK сподіваються на те, що збільшиться кількість покупців "зі списком", а також зросте попит на сезонний декор та текстиль. Також, за даними RAU, сподіваються на стабільну позитивну динаміку, помірне зростання попиту завдяки збільшенню асортименту та розширенню мережі магазинів. Цього сезону очікують збільшення інтересу покупців до меблів, декору та різдвяних товарів. 

Foxtrot

Чорна п'ятниця у Foxtrot відбудеться 28 листопада. Однак в інтернет-магазині "Фокстрот" розпродаж почнеться раніше та триватиме до кінця вихідних. Знижки до 70% діятимуть на всі категорії товарів. 

У Foxtrot середній чек минулого року збільшився на 10%, при цьому товарообіг виріс у три рази у порівнянні з трьома звичайними тижнями місяця. За інформацією RAU, цьогоріч їхні настрої гірші за торішні. Менше покупців говорять, що чекають на Black Friday, однак, щонайменше п'ята частина з них планують покупки, і з них 50% будуть купувати саме техніку. 

“У 2023 та 2024 роках Чорна п’ятниця повернулася до довоєнної моделі – як за структурою продажів, так і за динамікою попиту. Зазвичай попит зростає нерівномірно: чим дорожче товар, тим більше на нього зростає попит саме в період Black Friday, — розповідає В’ячеслав Склонний, комерційний директор мережі “Фокстрот”.

Передусім зростають продажі відомих брендів – телевізорів, ноутбуків, великої побутової техніки, кавомашин. Якщо подивитися в натуральних величинах, картина інша: найбільше продажів – саме в більш доступних категоріях. Це аксесуари, посуд, навушники, недорогі сегменти товарів для дому.

"Фокстрот" збалансовано формує пропозицію: з одного боку – робимо ставку на флагманські товари зі значними знижками, а з іншого – розширюємо асортимент доступних категорій. Це дозволяє охопити увесь попит: від тих, хто планує великі покупки, до тих, хто шукає вигоду в невеликих, але потрібних речах.

Наразі на попит дійсно впливає ситуація з відключеннями світла. Як тільки стаються масовані обстріли й зумовлені ними тривалі відключення, ми одразу бачимо сплеск по зарядних станціях, ноутбуках, павербанках. Усі товари з категорії енергонезалежності ростуть одразу. Але є й зворотна тенденція – падають продажі вбудованої техніки, кухонних приладів, телевізорів.

Щодо роботи магазинів і сайту в цілому, маючи досвід попередніх років, ми повністю адаптовані до викликів, пов’язаних з відключеннями електроенергії. Упродовж 2022-2025 рр. ми придбали та встановили відповідне обладнання резервного електроживлення на загальну суму понад ₴6 млн. 

Усі основні бізнес-процеси "Фокстрот" – від оформлення замовлення на сайті до видачі товару в магазинах – працюють на надійних цифрових платформах і залишаються стабільними навіть у разі відсутності світла. Продавці можуть консультувати, оформлювати покупки й приймати оплату картою в будь-якій точці магазину або навіть поза його межами завдяки власному мобільному застосунку. 

Для зручності розрахунків передбачено різні цифрові способи оплати, що не залежать від стаціонарних кас чи POS-терміналів: через мобільний застосунок продавця, tap to phone (запускаємо якраз напередодні Чорної п'ятниці), LiqPay, QR-код або чат-бот у Viber/Telegram. Фіскальний чек покупець отримує одразу в електронному вигляді.

"Фокстрот" розпочинає тиждень Чорної п’ятниці 24 листопада – і триватиме вона до 1 грудня включно, разом із Кіберпонеділком. Знижки будуть на половину товарів на полицях магазинів, близько 700 товарних позицій будуть продаватися за найкращими цінами року.

Найбільші знижки традиційно мають саме брендові товари – вони і є головним “магнітом” для покупця. Середній обсяг знижки – 15-25%, максимальні – до -80%, переважна більшість товарів утримуватиме акційну ціну до кінця періоду.

У період Чорної п’ятниці практично всі категорії зростають – від посуду до холодильників. Традиційні хіти сезону: телевізори, ігрові ноутбуки, роботи-пилососи, кавомашини, велика побутова техніка, навушники. Цього року до ТОПів уже впевнено заходять зарядні станції й генератори. Це нова реальність.

Ми очікуємо, що цього року середній чек виросте мінімум на 25%. З досвіду попередніх років також зазначимо, що за 8 днів акції продається практично стільки ж, скільки за весь попередній місяць. Це набагато більше, ніж у звичайні періоди – від 2,5 до 4,5 раза. Ми у “Фокстрот” повністю готові до пікового навантаження, посилені товарними запасами, сервісом і професійною командою”. 

Pandora

На Black Friday Pandora пропонує знижки до -50%. Акція триває  з 30 жовтня по 30 листопада включно та не підсумовується з іншими акціями, знижками, спеціальними пропозиціями тощо. 

В Pandora, за даними RAU, настільки великі знижки бувають лише раз на рік, тому клієнти усвідомлюють цінність цієї пропозиції. Відтак, магазин використовує Чорну п'ятницю для збільшення лояльності покупців

"Сільпо"

Замість Чорної п'ятниці у "Сільпо" діє "Рожева п'ятниця" зі своїм маскотом –  Жабофеєм. 

 Обрати товари зі знижками можна придбати, зокрема, у застосунку "Сільпо".

Акція діє з 13 листопада по 3 грудня.  

Вже з 13 листопада на певні категорії товарів з доставкою діє знижка -65%.

Додатково діє акція "Пошук жабофеїв": необхідно знайти та клацнути на 5 жабофеїв на сторінці. За це передбачено бонус – підписку "Плюх" на 2 місяці за 1 грн замість 150 грн. Пропозиція діє з 20 по 26 листопада. Акція не діє, якщо ви мали підписку раніше до 19.11.2025.

"Цитрус"

"Цитрус" пропонує покупцям знижки від 5 до 60% до Чорної п'ятниці. Це стосується смартфонів, ноутбуків, ПК, телевізорів, товарів для дому, а також для геймінгу й хобі. 

Таким чином, попри повномасштабне вторгнення, регулярні російські обстріли та збільшення заощадливості покупців, ритейлери очікують на позитивну динаміку попиту та розміру середнього чека на Чорну п'ятницю 2025 року.

Автор: Євгенія Стенцель

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.