Керівник мережі магазинів «Лео Кераміка» Юрій Мисик: «Ми не відчуваємо загрози з боку онлайн-гравців»

22.01.2018
5209

«Лео Кераміка» — це спеціалізована мережа із 17 магазинів, у яких основний асортимент складається з керамічної плитки й сантехніки. Компанія розвиває різні формати: від невеликих магазинів у районних центрах до концептуальних, де втілює новітні тенденції дизайну ванних кімнат. «Лео Кераміка» планує подальший розвиток у регіонах, де ще не представлена компанія, і тільки після цього розвиватиме онлайн-продажі. Про це в інтерв'ю розповів керівник спеціалізованої мережі магазинів Юрій Мисик

— Яким був шлях розвитку компанії на ринку України?

— «Лео Кераміка» на ринку вже близько 14 років. Наразі наша мережа об’єднує 17 торгових об’єктів, а основний асортимент  це керамічна плитка (60%), сантехніка (30%), все решта  це ламінат, паркетна дошка, шпалери, люстри та інші сукупні матеріали.

— В яких форматах працюють ваші торгові об’єкти?

— Ми маємо декілька форматів. Магазини в районних центрах площею приблизно 500 кв. м. В обласних центрах у нас працюють формати до 1000 кв. м, де, крім виставкового обладнання, уже розташовані шоу-руми, в яких втілюємо ідеї дизайну для ванних кімнат. У містах-мільйонниках використовуємо концепцію shop in shop, у межах якої створюємо бренд-зони за кожним видом асортименту, і клієнт потрапляє в простір певного виробника. Таку концепцію активно застосовують на Заході, і ми вирішили втілювати її в Україні.

— Ваші концептуальні магазини — це про бізнес, чи це більше іміджеві проекти? Можете порівняти показники продажів зі звичайними торгівельними центрами?

— Якщо брати за продажем, то в містах, де більше населення, відповідно вищий трафік і краща виручка. Коли ми створюємо наші шоу-руми чи shop in shop, то маємо намір показати людям ідею готових ванних кімнат. На ринку плитки є багато різних форматів, і ми їх презентуємо та даємо можливість «приміряти» наче для власної оселі. Зазвичай ми показуємо в шоу-румах наймодніші й найактуальніші ідеї. Ми вже досягли високого рівня експертності як у знанні самого продукту, так і у специфіці його продажу. У наших магазинах є дизайнери, які в 3D-форматі створюють індивідуальні проекти для клієнта.

— Чому не розвиваєте онлайн-продажі?

— Ми плануємо розвивати, але для нашого головного сегменту онлайн-продажі мають певні особливості. В інтернеті ми не можемо передати в повній мірі всієї кольорової гамми. Людині важко за фотографією зорієнтуватися в правильному виборі. Ми більше націлені на емоції клієнта, щоб наші покупці в майбутньому були задоволені своїм вибором. Дуже часто бувають випадки, що людина, купуючи товар в інтернеті, отримує не те, на що вона сподівалася. І фактично цей товар не приносить задоволення. За нашими дослідженнями, у середньому сім’я робить ремонт у ванній кімнаті раз на 10 років. І якщо плитка у ванній не подобається, то це відображається на комфорті тривалий час.

— Ви не відчуваєте загрози для розвитку свого бізнесу з боку онлайн-гравців?

— На сьогодні не відчуваємо. Єдине, що в людей складається враження, що онлайн-покупка дешевша. Але не кожна людина враховує всі ризики. Цей товар є крихкий, і при замовленні в онлайні можуть бути рекламації, а процедура обміну є накладною для людей через габаритність товару. Ми хочемо поєднати онлайн і офлайн, щоб людина, яка замовила товар в інтернеті, могла вирішити будь-яке питання щодо товару в своєму місті. Ми хочемо нести відповідальність за свою продукцію. До онлайн-торгівлі будемо підходити більш якісно, коли зможемо покрити більшість території України своїми магазинами.

— У вашому сегменті є загрози з боку сірого імпорту?

— Ми не відстежуємо на ринку таких загроз, можливо, десь є якісь незначні випадки. 

— Ви якось міняли підхід до свого асортименту за останні два-три роки?

— Під час кризи у нас було багато думок з цього приводу. Ми вирішили, що не перелаштовуємося під найдешевший сегмент і будемо й надалі реалізовувати товар, якість якого можемо гарантувати. Якщо вибір зроблений тільки через економію коштів і плитка не приносить задоволення, то, мабуть, через 10 років людина до нас не прийде. Ми дотримуємося концепції, що кожна людина в нашому магазині може придбати товар, який відповідає її можливостям: від найдешевшого до luxury-сегменту. 

— Скільки людина в середньому витрачає на плитку?

— Найбільше плитки в наших магазинах продається від польських виробників. Ми маємо прямі контракти і є дилерами багатьох фабрик. А це є середній ціновий сегмент, в якому квадратний метр коштує в середньому 300 грн.

— А чому ви не розширюєте спеціалізацію?

— Ми вибрали свою нішу і не хотіли б повторювати або копіювати когось. Ми хочемо працювати в інтер’єрному сегменті, тобто охопити все, що стосується інтер’єру й наповнення будинку. Це ті елементи, які найчастіше використовують у своїх роботах дизайнери, архітектори. І це дає нам змогу підібрати найякісніший асортимент.

— Є в Україні формати, подібні до вашого?

— Ми вивчаємо наших конкурентів, які працюють у сегменті керамічної плитки або в сантехніці. Коли ми створювали формат нашого магазину, то брали до уваги всі формати і спеціально робили такий концепт, щоб не повторювався і не був схожий на конкурентів.

— Скільки коштує концептуальний формат і який строк його окупності?

— Ми не прив’язуємося під конкретний бюджет — усе залежить від стану приміщення й від наповнення. Усе має бути досконало, на своєму місці і відповідати високим стандартам, аж до дрібного гвинтика. На окупність впливає дуже багато чинників, таких як купівельна спроможність, курс валют, тому в кожному місті цей показник відрізняється.

— Хто ваші споживачі?

— Основний наш споживач — це люди, які роблять ремонти у власних помешканнях. Але ми також орієнтуємося на професіоналів, які займаються дизайном та архітектурою. На сьогодні це дуже популяризується серед нашого населення. Велика частка людей дуже обмежені в часі, щоб ходити й обирати весь асортимент, і вони звертаються до дизайнерів. Наразі у нас 70% пересічних клієнтів, а 30% — клієнтів професійного споживання.

— Ви відчуваєте наслідки міграції?

— Ми бачимо, що люди виїжджають на заробітки за кордон, але все одно роблять ремонти для своїх дітей, що залишились тут. Це більше Західна Україна, а в останні три роки тенденція переходить і на інші регіони.

— Які плани з розвитку на 2018 рік?

— Концепцію змінювати не будемо, реформатів магазинів теж не плануємо. Будемо розширювати нашу мережу в інших містах, де ми не представлені. Дивимось на Східну Україну. Є багато міст, які чекають на нас: люди телефонують і питають, коли ми будемо відкриватися. Ми точно будемо відкриватися й нести людям позитивні емоції.

Автор: Олександр Шокун

Читайте також: Магазин недели: "Лео Кераміка" в Одессе

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.