Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Не відмовляються від свят, обирають українське та підтримують захисників – дослідження Deloitte про святковий шопінг у 2024 році
Фото: iProspect Ukraine
Різдвяно-новорічні свята залишаються важливою частиною життя українців. Попри третій рік повномасштабної війни 65% респондентів не планують відмовлятися від святкових покупок. Це є позитивною тенденцією, оскільки минулого року цей показник становив 59%, а в 2022-му — 61%
«Вже 39 років Deloitte досліджує споживацьку поведінку у період різдвяно-новорічного шопінгу в США, відстежуючи глобальні тенденції. Український контекст суттєво відрізняється, проте навіть у третій рік повномасштабної війни універсальні ринкові закони залишаються незмінними. Український бізнес продовжує знаходити способи створювати унікальні та конкурентоспроможні пропозиції для своїх споживачів, демонструючи стійкість та здатність зберігати якість навіть у складних умовах», – зазначає Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte Ukraine.
Споживацька поведінка визначається не тільки економічними факторами, а й традиціями, сформованими в різні епохи. Цьогоріч у дослідженні ми виділили чільне місце питанню поколінь, проаналізувавши, як різні покоління українців – зумери, міленіали, покоління Х та бебі-бумери – підходять до святкових покупок. Наприклад, міленіали насамперед витрачають гроші на придбання іграшок для дітей, тоді як зумери більше орієнтовані на одяг, предмети домашнього вжитку, косметику та книги. Представники покоління Х зазвичай готові віддати майже половину свого святкового бюджету на допомогу ЗСУ, а бебі-бумери з більшою вірогідністю оберуть підтримати українського виробника. Ці факти підштовхують нас до запитання:
Які ж тенденції характерні для різдвяно-новорічного шопінгу українців у 2024 році?
-
Святковий настрій не зникає, а лише міцнішає. 65% опитаних розпочнуть різдвяний та новорічний шопінг у період з 1 до 24 грудня. Минулого року цей показник був на відмітці 59%.
-
Новорічні витрати переважають. 45% опитаних витратять більше коштів на святкування Нового року, ніж Різдва. Для більшої половини респондентів (57%) середній святковий чек становитиме від 1 000 грн до 5 000 грн.
-
Фокус на найважливішому. 7 із 10 респондентів планують спрямувати частину свого різдвяного та новорічного бюджету на благодійну допомогу, а 79% із них підтримають захисників на передовій. Серед покоління бебі-бумерів 91% спрямують кошти саме на допомогу українським військовим.
-
Штучний інтелект змінює підхід до шопінгу. 23% респондентів виявили готовність використовувати ШІ під час святкового шопінгу для пошуку ідей щодо подарунків, знижок. Цей показник знижується зі збільшенням віку: від 41% у зумерів до 13% серед людей покоління бебі-бумерів.
-
Раціональність у покупках. Українські споживачі готові чекати на доставку товару з-за кордону, якщо його вартість на іноземному сайті дешевша на 20%. Крім того, 50% покупців під час святкового шопінгу покладуть додаткові товари в онлайн-кошик, щоб отримати безкоштовну доставку.
-
Купують українське. 41% опитаних під час різдвяного та новорічного шопінгу планують придбати товари від українських брендів і постачальників.
-
Шопінг без переплат. 56% українців віддають перевагу продавцю, який пропонує можливість оплатити товари частинами без додаткових процентів.
«Попри всі виклики українці продовжують зберігати традиції та створювати святковий настрій для себе і своїх близьких. Використання нових технологій, прагнення підтримувати український бізнес та орієнтація на раціональність у покупках – все це свідчить про адаптацію українських споживачів до умов війни та готовність зберігати святковий дух у найскладніші часи», – підсумовує Олександр Ямпольський.
Дослідження проводилось за допомогою багатоступеневої стратифікованої вибірки, яка представляє населення України за статтю, віком, розміром населеного пункту та видом зайнятості. Метод збору даних включав онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України. Всього в опитуванні взяли участь понад 1 000 респондентів.
Deloitte є провідним постачальником послуг у сфері аудиту і надання впевненості, оподаткування та права, консалтингу, фінансового консультування та управління ризиками для приблизно 90% компаній із п’ятисот найбільших компаній світу за щорічним рейтингом журналу Fortune і для тисяч приватних компаній. Наші фахівці досягають вимірюваних та тривалих результатів, які сприяють підвищенню довіри суспільства до ринків капіталу, допомагають клієнтам здійснювати трансформацію їхнього бізнесу та виходити на більш високий економічний рівень, а також визначають орієнтири на шляху розбудови потужної економіки, справедливого суспільства та сталого світу. Історія Deloitte налічує більше 175 років, географія його мережі охоплює понад 150 країн та територій світу, де приблизно 457,000 працівників щодня здійснюють вплив, що має значення. Дізнатися більше про діяльність Deloitte ви можете на вебсайті за посиланням www.deloitte.com.