Дослідження Deloitte 2025 Global Human Capital Trends

26.03.2025
246

https://techrseries.com/

Майже 13 000 керівників компаній та HR-лідерів з різних галузей і секторів економіки взяли участь в опитуванні щодо здатності підтримувати баланс між досягненням короткострокових результатів та забезпеченням довгострокової цінності


Ключові висновки

  • Дві третини (66%) керівників та топ-менеджерів стверджують, що більшість нещодавно прийнятих на роботу працівників є недостатньо підготовленими, а брак досвіду є найпоширенішою проблемою.
  • Майже три чверті (73% у світі та 79% в Україні) компаній визнають важливість переосмислення ролі менеджера середньої ланки, зокрема зміщення фокусу з адміністративних обов'язків на розвиток талантів, однак лише 7% у світі та 0% в Україні досягають значного прогресу в цьому напрямі.
  • Більше половини (52% у світі) працівників та керівників компаній (та 27% в Україні) занепокоєні відсутністю чіткого розмежування між роботою, яку виконують люди, та роботою, що виконується за допомогою технологій.

Чому це дослідження важливе

У світі, в якому набуває поширення концепція світу без кордонів (boundaryless world), керівникам компаній доводиться долати складні протиріччя між досягненням бізнес-цілей організацій та продуктивністю працівників. Водночас штучний інтелект (ШІ) змінює підходи до виконання роботи, зокрема через автоматизацію робочих процесів, скорочення кількості посад початкового рівня та прискорення змін. У звіті 2025 Global Human Capital Trends зазначається, що в цій новій реальності виникають потреби працівників, менеджерів та організацій, які, здавалося б, суперечать одна одній: подолання браку професійного досвіду на тлі скорочення вакансій початкового рівня, підтримка працівників та їхнього розвитку на тлі переосмислення ролі керівників середньої ланки, а також прагнення забезпечити можливості для працівників та організацій максимально реалізувати потенціал ШІ.

У звіті Turning tensions into triumphs: Helping leaders transform uncertainty into opportunity досліджується, як працівники, менеджери, керівники компаній та організації у 93 країнах світу долають найбільші виклики, що виникають у робочому середовищі. Зокрема, у звіті аналізується, як організації можуть переосмислити розвиток талантів, виходячи за рамки традиційних шляхів набуття досвіду, переосмислити роль менеджерів і використовувати штучний інтелект для створення цінності для організацій та їхніх працівників, враховуючи, що лише 6% працівників у світі та 3% в Україні вважають, що їхні організації досягли значного прогресу у створенні такої цінності.

Подолання дефіциту людських та технічних навичок

Організації стикаються з проблемою збільшення невідповідності між потребою в досвідчених працівниках і тим, що багатьом кваліфікованим кандидатам бракує необхідного досвіду. Ситуація також ускладнюється скороченням кількості традиційних посад початкового рівня, що створює перешкоди для набуття працівниками необхідного практичного досвіду. Для подолання цього розриву, організаціям слід перейти від пошуку кандидатів на основі жорстких вимог щодо професійного досвіду до найму на основі навичок і потенціалу.

  • 73% керівників і 72% працівників погоджуються, що для подолання проблеми нестачі досвіду організаціям слід надавати своїм працівникам більше можливостей для набуття необхідного досвіду.
  • Майже три чверті (74% у світі та 78% в Україні) опитаних працівників, менеджерів та керівників вважають, що надання пріоритету розвитку людських якостей є дуже важливим або критично важливим.

Переосмислення ролі керівників середньої ланки

Щоб допомогти організаціям і працівникам краще орієнтуватися в умовах швидких змін і дедалі ширшого впровадження технологій штучного інтелекту, потрібно переосмислити традиційну роль менеджерів. Організації досягають кращих результатів, маючи вузькокваліфікованих спеціалістів-розробників, але сьогодні багато менеджерів більше зосереджені на виконанні адміністративної роботі, ніж на розвитку талантів. Штучний інтелект може допомогти їм оптимізувати виконання щоденних завдань, щоб менеджери могли стати більш гнучкими та орієнтованими на людей. Організації, які успішно зуміють успішно переосмислити роль менеджера, ймовірно, матимуть кращі можливості орієнтуватися в майбутньому, яке стає дедалі складнішим і все більше орієнтованим на використання ШІ.

  • Майже 40% свого часу менеджери витрачають на вирішення поточних проблем та виконання адміністративних завдань, і лише 13% часу приділяють розвитку людей у своїх командах.
  • Більше третини (36%) менеджерів зазначають, що вони недостатньо підготовлені для того, щоб бути менеджерами, а 40% повідомляють про погіршення психічного здоров’я після того, як вони стали менеджерами.

Ціннісна пропозиція для працівників в епоху ШІ

Оскільки працівники все частіше використовують штучний інтелект, це змінює їхній досвід на робочому місці у несподіваний та малопомітний спосіб. Співпраця людини зі штучним інтелектом стає все більш важливою частиною сучасної «ціннісної пропозиції для працівників» (EVP), тобто причин, через які люди обирають працювати та залишатися в одній чи іншій компанії. Перегляд пропозиції EVP може допомогти організаціям краще підтримувати своїх співробітників і адаптуватися до змін. Крім того, керівники компаній, які роз’яснюють працівникам роль штучного інтелекту в трансформації робочих місць, кар'єрному зростанні та забезпеченні балансу між роботою та особистим життям, можуть сприяти створенню довіри з боку працівників.

  • Більше половини (52% у світі та 27% в Україні) керівників вважають потенційну цінність посилення співпраці між людьми та машинами дуже або критично важливою.
  • Понад 70% менеджерів і працівників з більшою ймовірністю готові почати працювати в компанії та залишитися в ній, якщо її ціннісні пропозиції допоможуть їм процвітати у світі, де панує штучний інтелект.

«Цей звіт висвітлює глибинні зміни в підходах до управління людським капіталом, якіформуватимуть робоче середовище майбутнього. Ми бачимо ці тренди й в українському бізнес-середовищі, де компанії переосмислюють їх крізь призму свого досвіду, адаптуючись до нових викликів і умов невизначеності. Унікальний досвід українських компаній у підтримці продуктивності персоналу та турботі про працівників під час тривалої війни може
стати цінним для міжнародної спільноти. Долучайтеся до обговорення цієї теми  на спеціальному заході, про який ми повідомимо незабаром»,

– Олена Бойченко, партнерка департаменту консалтингу Deloitte Ukraine.

Щоб ознайомитися з повним текстом звіту, відвідайте сторінку 2025 Global Human Capital Trends на сайті Deloitte.

Методологія дослідження

В опитуванні Deloitte 2025 Global Human Capital Trends взяли участь майже 10 000 керівників компаній та HR-лідерів з різних галузей і секторів економіки у 93 країнах світу. Крім проведення глобального опитування, цього року Deloitte доповнив своє дослідження результатами опитування працівників і менеджерів, щоб проаналізувати тенденції у сфері людського капіталу та визначити, де можуть існувати розбіжності між сприйняттям поточної ситуації керівниками та баченням дійсності працівниками. Дані опитування також доповнені більш ніж 25 інтерв’ю з керівниками провідних організацій.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.