Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Дослідження Deloitte: як змінився середній чек та частота покупок українців в різних категоріях
Фото: unsplash
"Делойт" в Україні провів онлайн-опитування українців (вибірка 1100 респондентів) для дослідження споживацьких настроїв після повномасштабного вторгнення. Олександр Ямпольский, керівник галузевої групи з ритейлу та потової дистрибуції "Делойт" в Україні презентував результати дослідження під час онлайн-вебінара. Наводимо головні висновки цього дослідження
Ключові цифри
- 47% українців почали витрачати менше майже в усіх категоріях і робити покупки рідше
- 58% купують їжу, як стратегічний запас
- 38% відчувають себе безпечно в традиційних магазинах
На чому економлять українці?
Українці намагаються економити під час придбання будь-яких товарів. В залежності від категорії товарів схильні економити від 47% до 86% опитуваних. Найменше економлять на лікарських засобах, дитячих товарах та товарах подвійного призначення, найбільше – на алкогольній продукції, косметичних засобах та одягу.
- 86% менше відвідують кінотеатри та концерти
- 81% економлять на відвідуванні спорт-клубів та басейнів
- 79% рідше відвідують бари та ресторани
Донати
- 35% готові купувати товари за вищою ціною у тих компаній, які підтримують Збройні Сили України або постраждалих від воєнних дій
- 71% відмовляються від товарів, які залишаються на ринку росії
- 90% українців донатять на допомогу українцям та постраждалим від воєнних дій, а кожен п'ятий робить це систематично
Продукти харчування
У 2022 році середня частота придбання продуктів харчування становила 15 разів протягом місяця і знизилася на 10% в порівнянні з 2021 роком.
Середній чек при онлайн-покупках становить 798 грн, що на 8% менше в порівнянні з 2021 роком. Середній чек при онлайн-покупках виріс на 22% і становить 1322 грн, але частота онлайн-покупок зменшилася майже втричі.
63% готові заощаджувати на купівлі продуктів харчування, 80% мають вдома певний стратегічний запас їжі.
Побутова техніка та електроніка
В середньому українці купують техніку та електроніку раз на два місяці і це в 3,5 раза менше в порівнянні з попереднім роком. Середній чек в офлайн-магазинах становить 4060 грн, що на 11% менше в порівнянні з 2021 роком. Середній чек в онлайн-покупках знизився на 17% і становить 3602 грн.
- 61% намагається економити під час купівлі електроніки та побутової техніки
- 47% почали рідше купувати електроніку та побутову техніку
- 34% українців взагалі не купували техніку та електроніку у 2022 році в порівнянні з 5% з попереднім роком.
Одяг та взуття
Середня частота покупок в даній категорії становить 0,7 раза протягом місяця. Середній чек при офлайн-покупках становить 1925 грн і майже не змінився в порівнянні з 2021 роком. На 25,6% менше українців купують одяг та взуття в інтернет-магазинах. Середній чек онлайн-покупок одягу та взуття становить 1683 грн, що на 15% менше в порівнянні з 2021 роком. Частота покупок одягу та взуття зменшилася в 2,5 раза.
- 76% відчувають необхідність економити на купівлі одягу та взуття
- 50% почали витрачати менше на одяг та взуття в офлайн магазинах, 48% - в онлайн-магазинах.
Дитячі товари
Середня частота покупок в цій категорії – 1,6 раза протягом місяця. Середній чек в офлайн-магазинах становить 977 грн, що на 29% менше в порівнянні з 2021 роком. Українці купують в інтернеті дитячі товари з частотою 0,6 раза протягом місяця і витрачають на одну покупку в середньому 1243 грн, що на 10% в порівнянні з попереднім роком. Частота покупок також впала: в 1,5 раза в офлайні і в 2,5 раза для інтернет-покупок.
- 43% ВПО економлять на купівлі дитячих товарів
- 41% українців відчувають необхідність економити на купівлі дитячих товарів
- 40% почали витрачати менше на дитячі товари в офлайн-магазинах
Алкогольні напої
Українці купують алкоголь в офлайн-магазинах в середньому тричі на місяць і витрачають на одну покупку в середньому 488 грн. Середня частота офлайн-покупок зменшилася в 1,6 раза. Сума середнього чека в цій категорії майже не змінилася, як для офлайн, так і для онлайн-покупок. 81% українців купують алкоголь в традиційних магазинах. 26% купують алкогольні напої в інтернет-магазинах (у 2021 році цей показник становив 41%), а середній чек становить 1124 грн. Кожен другий українець почав купувати алкоголь рідше і витрачати на нього менше.