Штучний інтелект, великі дані та хмарні рішення. Технологічний «мастхев», що допомагатиме бізнесу заробляти більше

27.06.2024
2961
Партнерська публікація

Фото: Оксана Деркач, керівниця відділу рішень для корпоративного бізнесу lifecell

Як виявляти купівельні тренди, аналізувати уподобання клієнтів та налаштовувати розсилку про знижки так, щоб повідомлення потрапляло до потрібного адресата? Про B2B-продукти lifecell, які допоможуть розв’язати ці завдання, розповіла Оксана Деркач, керівниця відділу рішень для корпоративного бізнесу мобільного оператора.


Актуальні технології: що змінилося для підприємців

—  Без яких цифрових послуг та B2B-сервісів не обійтися сучасному бізнесу? 

Підприємства в умовах цифрової трансформації потребують хмарних рішень, захисту від кібератак, аналітики великих даних (Big Data) та технологій штучного інтелекту. Не менш важливими є CRM-системи та рішення для управління мобільними пристроями. Вони дають змогу IT-спеціалістам адмініструвати та захищати робочі смартфони й ноутбуки співробітників. Тож мастхев на корпоративному ринку нині — технології, які сприяють тому, щоб оптимізувати процеси, покращити взаємодію з клієнтами та підвищити продуктивність. 

— Чи є відмінності між світовими та українськими трендами в галузі цифрової трансформації?

У світі зростає популярність штучного інтелекту та автоматизації. Бізнес розуміє, як важливо захищати дані та дбати про їх конфіденційність. В Україні, крім цих глобальних тенденцій, є попит на рішення для віддаленої роботи та оптимізації витрат. Думаю, не варто пояснювати, чому.

— Розкажіть детальніше, як змінився бізнес та його запити під час повномасштабної війни? На які B2B-продукти виріс попит, а на які скоротився? 

Через війну суттєво змінилася поведінка споживача. Причини — великі міграції людей в межах України та за кордон, зміна купівельної спроможності. Потреби клієнтів до 2022 року дуже відрізняються від сучасних. Бізнес по-новому вчиться з ними працювати. Відповідно, виріс запит на послуги Big Data, щоб «познайомитися» з цими новими клієнтами, створити їхній портрет.

Багато компаній перейшли на дистанційну роботу і потребували надійних рішень для підтримки своїх операційних процесів. Із цим пов’язаний попит на віддалені сервіси та хмарні технології: він виріс на 50% тільки за останній рік.

Не варто забувати і про кіберзагрози, що суттєво збільшилися під час повномасштабної війни. А це викликало особливий інтерес до продуктів для кібербезпеки та захисту даних.

Водночас зменшився  попит на такі телеком-послуги як традиційні SMS (на 70%) та дзвінки (на 25%), якщо порівняти з даними 2021 року. Це відповідає загальному сучасному тренду перетікання голосових послуг та SMS-повідомлень в цифровий формат. Також дещо скоротився попит на  маркетингові послуги, зокрема рекламні, адже у бізнесу змінилися пріоритети, збільшилася необхідність економити. Але ця економія стала більш розумною. Клієнти підходять до питання реклами розумніше, шукаючи ефективніших форм донесення інформації про свій продукт, наприклад, використовують глибинний таргетинг та маркетингові моделі, які дають більш високий відгук.

—  А які нові технології впровадив lifecell для своїх клієнтів протягом останніх двох років?

Ми концентрувалися на технологіях для підвищення ефективності, безпеки та гнучкості бізнес-процесів наших клієнтів у ці непрості часи. Це сервіси на основі аналітики великих даних, хмарні рішення, рішення для управління мобільними пристроями, IoT-платформи, а також послуги для маркетингу, аналітики та кібербезпеки. 

Наприклад, наша аналітика «Big Data» допомагає краще розуміти поведінку клієнтів та оптимізувати маркетингові кампанії, сегментувати аудиторію. Платформа «Omnicell» дозволяє швидко зробити розсилку через SMS, Viber, RCS тощо.

Нещодавно ми також запустили лінійку нових тарифних планів для корпоративних клієнтів. Так бізнес може оптимізувати бюджет і заощадити. Зокрема — через перенесення мобільних номерів від інших операторів у мережу lifecell, адже для таких клієнтів у нас діють спеціальні, більш вигідні умови. Додатково в нових тарифних планах є послуга lifecell  Плюс, яка дозволяє обрати 2 опції до свого тарифу в рахунок сплаченої абонентської плати.

У майбутньому плануємо запуск нових рішень для автоматизації бізнес-процесів, покращення аналітики, зокрема на основі ШІ та продовжуємо розвивати напрямок Інтернету речей 

«Великі дані» для магазинів, готелів та інших сфер бізнесу

— Як Big Data від lifecell може допомогти, зокрема ритейлу й e-commerce, залучити нових клієнтів? 

Ця технологія здатна аналізувати величезні масиви даних для виявлення трендів та уподобань клієнтів. Щоб зрозуміти масштаб, наведу кілька цифр: мережа lifecell охоплює 9,7 млн активних користувачів; 72 млн дзвінків та SMS щодня; 4,8 ТБ денного обсягу даних.

Рішення на основі Big Data аналізують анонімні та неперсоналізовані дані про поведінку користувачів. І так можна створювати таргетовані маркетингові кампанії, підвищувати конверсії та приводити нових клієнтів. Формуючи повідомлення, враховують вік, стать, наявність дітей, рівень доходу, геолокацію, операційну систему пристрою, інтереси, користування месенджерами, наявність авто, поїздки за кордон. 

Уявімо, що вас цікавлять тільки ті потенційні користувачі, які живуть у радіусі 2 км від місця, де відкрили новий магазин. Big Data має рішення — таргетовані повідомлення за геолокацією з новими акціями або знижками. 

Аналітика великих даних дає змогу сформувати портрет покупця (цільової аудиторії), залучати нових відвідувачів в магазини та повертати наявних клієнтів. Її використовують для безпеки у наданні послуг, більш точного прогнозу ефективності місця для відкриття нової точки продажів. Це масштабний напрямок, який допомагає бізнесу ухвалювати обґрунтовані рішення на основі реальних даних.

— Які бізнес-продукти lifecell можуть підвищити лояльність клієнтів? 

Для цього ми пропонуємо ефективне тріо: аналітику «Big Data», розсилки через платформу «Omnicell», а також контроль якості через телефонію «Bizcell».

Big Data «відповідає» за підбір саме тих клієнтів, яким буде цікава ваша пропозиція. Це працює завдяки портретам та моделям, що їх розробляють наші data-спеціалісти. Платформа «Omnicell» дозволяє комунікувати зі своєю базою клієнтів, надсилати їм персоніфіковані повідомлення. А бізнес-телефонія «Bizcell» створює ефективний колцентр, щоб приймати дзвінки та запити. 

— А як саме працюють ваші сервіси? Наведіть кілька прикладів.

До нас звернувся клієнт — мережа готелів — із завданням залучити нових відвідувачів у період низького попиту. Замовник підготував технічне завдання та описав свою потенційну аудиторію. Ми зробили вибірку абонентів бази lifecell, яка підходить під ТЗ замовника, сформували основу для розсилки і відправили повідомлення з купоном на знижку 5% на бронювання. В результаті кількість бронювань зросла проти контрольного періоду на 15%.

В іншому випадку до нас звернулась мультиканальна мережа одягу, що хотіла розпродати колекцію в кінці сезону. Замовник підготував технічне завдання, де вказав таргетований рівень доходу та використав прив’язку до локації стаціонарних магазинів. 

За допомогою інструментів Big Data ми зробили вибірку абонентів своєї бази, яка підходить під ТЗ замовника, та сформували основу для розсилки. Це інформація про знижки 80% на колекції поточного сезону в онлайн-магазині та 10% з промокодом у стаціонарному магазині. Як результат — конверсія переходів за посиланням у SMS склала 8%. Магазин розпродав залишки, значно збільшивши обсяг виторгу в кінці сезону.

—  Яким має бути масштаб бізнесу, щоб користуватися послугами lifecell і яка вартість продуктів?

Послуги lifecell підходять для бізнесу будь-якого масштабу та галузі — від окремого магазину до великої мережі. Вартість продуктів залежить від обсягу та специфіки послуг. Наприклад, хмарні рішення та аналітика «Big Data» можуть коштувати від кількох тисяч гривень на місяць, залежно від обсягу використання та необхідних функцій.  Якщо ми говоримо про телефонію, то наша нова тарифна лінійка дозволить закрити потреби будь-якого бізнесу. 

—  Чи є у lifecell якісь унікальні переваги для бізнесу, адже на ринку є й інші мобільні оператори?

Унікальність послуг, які надає своїм клієнтам lifecell, у гнучкості, комплексності послуг і сервісів та індивідуальному підході до кожного клієнта. Команда спочатку детально аналізує і пропрацьовує кожен запит та підбирає з цифрового портфоліо оператора найбільш ефективні для його вирішення сервіси. Окремо варто виділити нашу гнучку систему тарифних пропозицій для корпоративних клієнтів. Адже lifecell дає можливість налаштовувати тарифи під конкретні потреби компанії, включаючи безлімітні дзвінки, великі пакети інтернету та інші послуги. Одночасно особисті менеджери та спеціальні лінії підтримки забезпечують професійну підтримку та обслуговування корпоративних клієнтів. Ці переваги і роблять lifecell привабливим вибором для бізнес-клієнтів, які шукають надійного партнера.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.