Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Як змінювався попит на товари на Rozetka протягом року великої війни
Найбільший український онлайн-ритейлер Rozetka поділився інформацією про те, як змінювався попит на товари протягом року війни та назвав найпопулярніші з них серед українців від початку російського вторгнення.
Якщо у лютому 2022-го найпопулярнішою покупкою на сайті ритейлера були підгузки, то у лютому 2023 року на перше місце піднялися кабелі та адаптери. Корм для котів не втратив свою позицію за рік війни і залишається другою категорією товарів за популярністю в лютому 2023-го.
Від березня 2022-го на сайті почали частіше купувати військові товари: бронежилети, тактичні рукавиці, шеврони тощо.
Навесні почав відновлюватися попит на алкоголь, а також на електроніку та техніку: смартфони та навушники. Зокрема, у квітні смартфони на сайті купували на 70% більше, ніж у березні.
Восени 2022-го через вимкнення електропостачання суттєво зросли продажі генераторів, павербанків та зарядних станцій, а також обігрівачів, грілок, термосів, термобілизни та інших теплозберігальних товарів. А взимку, навіть попри війну, українці традиційно купували подарунки до свят. Стабільний попит мали шоколад, ігристе вино, гірлянди, дитячі іграшки.
«Головна зміна у споживацькому кошику українців за рік війни — це воєнні товари. Навесні повернувся попит на гаджети й техніку. Восени та взимку незвично високі для цього періоду показники продажів мали енергоощадні та теплозберігальні товари. У жовтні генератори та павербанки купували у 2,5 раза частіше, ніж у вересні, а попит на зарядні станції в лютому 2023 року виріс у 30 разів у порівнянні з 2022 роком. Що у споживацьких звичках українців не змінилося, то це бажання купувати подарунки до зимових свят: солодощі, вино та дитячі іграшки традиційно в топі. За рік війни українці пережили багато горя та втрат, але зрештою призвичаїлися до нових реалій і продовжують тішити себе покупками, які приносили їм радість і задоволення у мирний час», — розповів Євген Образок, директор з маркетингу Rozetka.