Продажі "Чумак" впали на 70% в 2022 році. Компанія перенесла виробництво з тимчасово окупованої Каховки

10.02.2023
638

У 2022-му році виторг «Чумака» на внутрішньому ринку впав до 460 млн грн (без ПДВ), що майже на 70% менше в порівнянні з 2021-м роком. Про це пише Forbes з посиланням на гендиректора компанії «Чумак» Андрій Левчука.


 

 

 До війни «Чумак» займав близько 20% українського ринку. Його продажі на внутрішньому ринку у 2021-му становили 1,3 млрд грн без ПДВ.  

«Чумак» зупинив виробництво 24 лютого, побоюючись тиску з боку російської армії. Але з травня 2022-го почав виробляти свою продукцію на потужностях конкурентів. Приміром, компанія виготовляє томатні пасти та соус «Херсонський» на волинському підприємстві «Луцьк Фудз», яке теж випускає подібну продукцію під маркою «Руна». Майонези на потужностях запорізької Delta Food, яку перевезли до Тернополя. Соуси – на заводі виробника Olkom Group. А ось макарони і частину томатної пасти – на заводах у Туреччині та Італії відповідно. Виробництво більшості з них відновили в кінці 2022-го, розповідає Левчук. Зокрема, майонези під маркою «Чумак» випускають з листопада минулого року.

У грудні «Чумак» повернув свої товари в АТБ та «Сільпо». Зайти одночасно у весь ритейл компанії складно, тому що тепер у неї асортимент наполовину менший, ніж до повномасштабної війни. До 24 лютого у неї було 100 найменувань продукції. 

У 2023-му «Чумак» планує відновити виробництво кетчупів, які до війни займали 25% ринку.  До кінця 2023-го «Чумак» планує вийти на 50% довоєнних обсягів виробництва брендованих товарів на внутрішньому ринку. А також повернути довоєнні виторги в гривні. Щоб досягти цього, асортимент поступово доповнюватимуть у всіх категоріях продуктів. «Цей рік для того, щоб повернути внутрішній ринок, – каже Левчук. – І виробничих майданчиків у нас достатньо».

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.