Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
«Коли Ілон Маск підкорить Марс, ми будемо робити там доставки!»: інтерв’ю з продакт-директором Vanongo
У 2020 році на ринок України вийшов новий сервіс доставки Vanongo, який здійснює доставку першої й останньої милі. Vanongo — технологічна компанія, заснована в Естонії. Ядро бізнесу — це програмне забезпечення, яке дає змогу бізнес-клієнтам формувати замовлення і відстежувати вантажі, а кінцевим клієнтам вибирати час доставки і відстежувати свою посилку в реальному часі. Ми поговорили з Product Director компанії Vanongo Катериною Рисцовою й дізналися більше про продукт і про бачення компанії.
— Розкажіть про продукт. Як виникла ідея його створення?
— Ідея народилася з життєвого досвіду. У багатьох наших ко-фаундерів був негативний досвід доставки габаритних товарів, і не один раз, а систематично. Наприклад, потрібно було брати вихідний, щоби дочекатися доставку. Ніхто не хоче надавати точний час, коли приїде кур’єр, усі говорять «протягом дня» або в кращому випадку дають незручний часовий проміжок. А чого тільки варте повернення товару: ось тобі привезли меблі, а вони не підійшли… І стоїть цей диван посеред кімнати місяць і чекає, поки за ним приїдуть.
Хотілося чогось простого, «Uber-like», щоби ти викликав вантажну машину як таксі, і весь процес зайняв від сили півгодини. До тебе приїхали, привезли товар, або забрали товар, перевезли речі — усе легко й без проблем. Так і виникла початкова ідея Vanongo — платформи, що надає можливість клієнтам швидко замовити доставку товарів, які неможливо перевезти в багажнику легкової машини.
— Ця ідея, наскільки я розумію, трохи видозмінилася згодом?
— Так. Ми стали розглядати не тільки B2C сегмент, але і B2B, і Vanongo перетворився в успішний стартап, який створює хмарну платформу, за допомогою якої бізнес- і B2C-клієнти знаходять транспорт для перевезення «останньої милі» товарів, що не поміщаються в багажник автомобіля. Ми надаємо можливість замовити машину «на зараз» або запланувати поїздку на майбутнє.
— Розкажіть про свою місію.
— Наша місія — «Move everything. With one touch». Хочемо полегшити життя людей при габаритній доставці, щоб вони не витрачали на це час, не орендували машини спеціально для цього. Щоби це було так само просто, як замовити таксі. Ми створили Vanongo завдяки прагненню кардинально змінити логістичні процеси в царині доставки «останньої/першої милі» як послуги. Ми робимо повсякденну доставку для приватних осіб і підприємств простою, надійною та економічною.
— Чому ви думаєте, що ваш продукт матиме попит зараз?
— Доставка завжди мала попит, а під час пандемії — тим більше. Самоізоляція змінила споживчу поведінку людей: вони стали витрачати більше грошей в інтернеті на те, що можна замовити додому, або чим можна користуватися дистанційно. І якщо з невеликими пакетами існуючі сервіси доставки справляються, то з перевезенням габаритних речей і товарів ціла проблема. І ми прийшли на ринок, щоби розв’язати цю проблему.
— Назвіть три головних переваги, які користувач отримує від продукту?
— Розділимо B2С і B2B. Для B2С — це доставка в конкретне тимчасове вікно, швидка доставка габаритних товарів і можливість відразу повернути товар, якщо не підійшов. Не треба чекати зворотньої доставки. Для B2B — це надійний партнер у перевезенні габаритних вантажів, зменшення вартості доставки вантажів і гнучкі рівні обслуговування для будь-яких потреб: від «Експрес-доставки» до «Планової доставки в обумовлений двогодинний інтервал».
— А як ви забезпечуєте доставку день-у-день?
— У Києві в нас 144 вантажних автомобілів. За необхідності парк розширюється досить швидко. На ринку є багато компаній з автомобілями, які не завантажені на повну або завантажені на 20 %. Тому зазвичай ми укладаємо партнерство з такими компаніями й використовуємо їх транспорт. Кожен із цих автомобілів здатний здійснювати 10–20 доставок у день.
У нас досить просунута система диспетчеризації і прогнозування попиту, яку ми продовжуємо розвивати. Вона вже працює й гарантує точну доставку без затримок, і є ядром нашої платформи. Ми підтримуємо маршрути з декількома точками завантаження й різними пунктами вивантаження, включно з доставкою від дверей до дверей. Ми використовуємо відкриті та історичні дані, аналізуємо їх при розрахунку маршрутів.
— Що в планах? Наскільки вони амбітні?
— Наше бачення звучить як «Sustainable door to door delivery anywhere in the world». Ми в компанії жартуємо завжди, що коли Ілон Маск підкорить Марс, ми будемо робити там доставки.
А взагалі це не жарт: ми завжди дивилися на нашу компанію глобально, із найпершого дня. Тому ми хочемо зробити sustainable доставку нормою життя.
На фото: Product Director компанії Vanongo Катерина Рисцова