"Доставляємо все, що не поміщається до портфелю", — інтерв'ю з директором VanOnGo

24.03.2021
2117
Партнер проекту

У 2020 році на ринок України вийшов новий сервіс VanOnGo, який здійснює доставку першої і останньої милі. VanOnGo - це технологічна компанія, заснована в Естонії. Ядро бізнесу - це програмне забезпечення, що дозволяє бізнес-клієнтам формувати замовлення і відстежувати вантажі, кінцевим клієнтам - обирати час доставки та відстежувати свою посилку в реальному часі. У компанії немає власних автомобілів, вона працює з партнерськими автопарками. Ми поговорили з керівником Business Development компанії VanOnGo у Східній Європі Дмитром Бендаловським.


— Розкажіть, будь ласка, детальніше про компанію VanOnGo? Як давно з'явилися на ринку і в якій ніші працює?

— Компанія VanOnGo була заснована в Талліні в кінці 2019 року. В Україну вийшла в травні 2020. Спочатку ми запустили доставку для фізичних осіб, після цього вже розгорнули доставку останньої милі для бізнесу. Наш сервіс працює в сегменті доставка "першої/останньої милі". Ми доставляємо вантажі, як між складськими приміщеннями, так і до дверей кінцевого покупця.

— Як би ви описали конкурентні переваги VanOnGo і за рахунок чого плануєте конкурувати з уже існуючими службами доставки?

— VanOnGo є скоріше технологічною компанією, ми створюємо програмне забезпечення, яке відповідає останнім викликам ринку логістики першої і останньої милі. Наші ключові інвестиції припадають на програмне забезпечення, систему маршрутизації, на службу підтримки клієнта.

Іноді ми перетинаємося з класичними логістичними компаніями, хоча працюємо в різних сегментах. Замість того, щоб конкурувати з магістральної логістикою, ми, скоріше, доповнюємо її. Ми надаємо послуги експрес-доставки і доставки того ж дня. Наші цифрові рішення враховують потреби кінцевого клієнта, а також допомагають йому залишатися на зв'язку протягом усього шляху доставки. Споживачі зазвичай розглядають постачальника доставки останньої милі, як частину бренду продавця. Ми надаємо послугу доставки так, щоб у клієнта склалося хороше враження про продавця.

— І все ж таки, чим ви плануєте відрізнятися, наприклад, від "Нової пошти"? У них є доставка останньої милі (до відділення або кур'єрська). І це сильний гравець.

 — Так, я згоден, що це сильний гравець. Наша основна мета - це доставка день в день і підтримка клієнта. Наприклад, ми надаємо клієнту можливість вибору певного часового вікна для доставки. Клієнт може вказати бажаний час доставки, наприклад, з двох до чотирьох і він не чекає кур'єра цілий день. Ми вважаємо це перевагою.

— А за рахунок чого ви здійснюєте доставку день в день?

— Це складно, але це можна вирішити. На цьому побудована наша ІТ-система, яка розподіляє товари за певними локаціями в місті та прогнозує час доставки. Ми приблизно розуміємо навантаження і, виходячи з цього, задіюємо певну кількість водіїв , кур'єрів і вміємо це прогнозувати.

— Ви сказали, що у вас є певні локації в місті - це склади або хаби в межах міста?

— В основному, ми працюємо зі складами партнерів або клієнтів.

— Як у ІТ-компанії, у вас немає парку автомобілів, ви працюєте з залученими водіями?

— В разі потреби ми можемо розширювати автопарк, але він, великою мірою, віртуальний.

— А на яких умовах ви працюєте з водіями?

— У нас є певна тарифна сітка. Вона залежить від того, це b2b або b2c ринок, машина якого класу використовується: маленький мікроавтобус, мінівен, тонник, десятитонник, з холодильником, чи потрібен вантажник. Також ми враховуємо скільки часу буде задіяний автомобіль, який у нього кілометраж, яка вага вантажу. Сума збирається з багатьох даних.

— Якщо ви працюєте зі сторонніми водіями, які займаються доставкою, як ви контролюєте їх?

— Під час підписання договору перевіряємо водія за багатьма факторами, починаючи від кількості його дтп, судимості тощо. У нас є відділ клієнтської підтримки, який періодично телефонує клієнтам і опитує щодо сервісу. У нас є менеджери, які знаходяться і проводять частину часу на локації нашого замовника, а є менеджери, які їздять з цими водіями. Для нас вкрай важливо розуміти, який водій надає сервіс і як працює наше програмне забезпечення. Тим більше, у кожного b2b-клієнта певні вимоги і скрипти.

— Водії на смартфон встановлюють ваш додаток, де вони бачать і відзначають замовлення?

— Вони бачать замовлення, о котрій їм прибути, контакти, що треба забрати, яка сума оплати. Це наш власний софт, який ми постійно допрацьовуємо, він працює для водіїв, для наших операторів, а так само є клієнтська частина.

— На який парк автомобілів в Києві зараз може орієнтуватися великий клієнт? Скільки ви зможете забезпечити доставок?

— У Києві у нас 144 вантажних автомобіля. За необхідності парк розширюється досить швидко. На ринку є багато компаній, у яких є автомобілі, що не завантажені на повну або завантажені на 20%. Тому зазвичай ми партнеримося з такими компаніями і використовуємо їх транспорт. Кожен з цих автомобілів здатний здійснювати 10-20 доставок за день.

Наприклад, є бізнес-клієнт з невеликою кількістю замовлень на день. Наша система розподіляє найближчі автомобілі, і, наприклад, авто на маршруті може підібрати замовлення і доставити куди потрібно. Так ми досягаємо ефективності, коли менше автомобілів доставляють більше вантажів, менше забруднюють навколишнє середовище, а компанії несуть менші витрати на логістику.

— Як відбувається інтеграція даних про посилки?

— Для великих клієнтів є api-інтеграція. Для невеликих клієнтів є дві схеми роботи: адмін панель, в якій вони можуть формувати замовлення самостійно та "інтеграція" за excel-файлом. Ідеальна схема - це, звичайно, apı інтеграція, але готові підтримувати бізнес, який тільки починає розвиватися.

— Скільки доставок припадає на бізнес-клієнтів, а скільки на роздрібних?

— 80% - це бізнес-клієнти.

— Логістика - це досить складний бізнес-процес і в сучасному світі без автоматизації нікуди не просунутися. Розкажіть, як ви автоматизуєте свої процеси?

— У нас досить просунута система диспетчеризації і прогнозування попиту, яку ми продовжуємо розвивати. Вона вже працює і гарантує точну доставку без затримок і є ядром нашої платформи. Ми підтримуємо маршрути з декількома точками завантаження і різними пунктами вивантаження, включаючи доставку від дверей до дверей. Ми використовуємо відкриті та історичні дані, аналізуємо їх під час розрахунку маршрутів.

— Чи плануєте скласти конкуренцію таким сервісам як Glovo, Rocket?

— Це не є нашим пріоритетом, принаймні, в Україні. Ми доставляємо все, що не поміщається до портфелю, і у нас дещо інша економіка масштабу, яка призводить до істотного зниження цін, але не швидкості доставки, як у зазначених компаній.

 — А що стосується доставки продуктів харчування з супермаркетів?

— Так, на сьогоднішній день у нас є запити  від b2b сегменту, мережі продуктових супермаркетів. Найближчим часом ми плануємо почати співпрацювати. Ми готові себе випробувати в будь-якому сегменті, з яким у нас є точки дотику.

— В яких містах ви представлені і в які плануєте вийти? Коли хочете вийти на необхідний обсяг доставок?

— Ми представлені в Києві, Одесі, Харкові. Найближчим часом плануємо запускати сервіс у Львові та Дніпрі. Також хотілося б додати, що ми відкриті і постійно шукаємо нові можливості, тому якщо ми бачимо попит і потреби бізнес-клієнтів в інших містах - ми завжди раді їх підтримати. Тим паче у нас є досвід, ми прекрасно розуміємо, як в будь-якому місті розвернутися. Це для нас не проблема і ми готові розширювати масштаби дуже швидко.

Ми швидко досягли певної кількості замовлень, яка, в якийсь момент здавалася недосяжною або дуже складною. Зараз нас вже не здивувати цифрою в 10 000 замовлень за день. Звичайно, в майбутньому хочеться більше. І це не фінансовий інтерес, а скоріше челендж для команди.

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.