Копакінг напередодні Різдва

07.12.2020
3780
Pr-Матеріал

Неофіційним стартом передноворічних покупок з року в рік була Чорна п’ятниця, однак в цьому році старт змістився на середину жовтня. Дослідження показують, що 3 з 10-ти покупців розпочали передноворічний шопінг раніше, не чекаючи на традиційні грудневі скупчення людей в магазинах і торгово-розважальних центрах. Понад 60% покупців у світі змінили власні споживчі уподобання, а 37% планують збільшити онлайн-покупки до кінця року.


Серед ТОП-5 критеріїв, за якими споживач вибирає рітейлера в період новорічних і різдвяних свят, значаться: вартість товару – 48%, його цінність – 44%, вартість доставки – 33%, якість товару – 32%, його наявність – 30%. Такі дані надає дослідження McKinsey «2020 Holiday Shopping Report».

Безперебійне забезпечення торгівлі товарами лягає на плечі логістичних компаній. У передноворічний період суттєво збільшується попит на послуги пакування, стікерування і створення подарункових наборів. Про тенденції послуги копакінга розповідає Міхал Коваль, Директор департаменту складської логістики «Рабен Україна».

Якщо вести мову про FMCG-продукцію, виокремлюють два яскраво виражених сезони в копакінгу: високий Q4-Q1 (останній квартал поточного року і перший квартал нового року) та низький Q2-Q3 (середина року). Фактично високий сезон охоплює День святого Миколая, Різдво і перший квартал року, з яким пов’язані свята – День святого Валентина і 8 березня. У цей період актуальна послуга копакінга – створення промо-наборів в індивідуальній упаковці.

У міжсезоння, копакінг і стікеровка необхідні більшою мірою для імпортних вантажів. Наприклад, в портфелі «Рабен Україна» копакінг для міжнародних відправлень займає 80%, серед клієнтів – відомі міжнародні компанії, гіганти, які мають у своєму розпорядженні центральні виробничі потужності та широку дистрибуційну мережу. Для них копакінг – це інструмент, який дозволяє актуалізувати їх продукцію до вимог національного законодавства. Простіше сказати, зробити набори під ринок України.

Вітчизняні компанії зазвичай не потребують нанесення етикеток і формування наборів, це відбувається автоматично при виробництві продукції. Водночас, українському виробнику послуга копакінга цікава при виведенні продукції на європейський ринок. У цьому випадку вкрай важливо мати логістичного партнера, який добре обізнаний з вимогами законодавства до упаковки в країнах ЄС: може допомогти з консультацією і пакуванням.

Компанія «Рабен Україна» пропонує два варіанти співпраці: надання послуги пакування клієнтам, товари яких зберігаються на її складах, і надання послуги пакування на складах клієнта. Однак навіть якщо клієнт оплачує виключно копакінг, «Рабен Україна» надає можливість тимчасового зберігання продукції клієнта на своєму складі до організації транспортування.

Процес копакінга

Безліч питань викликає сам процес копакінга, особливо в частині вимог до температурного режиму і відеореєстрації. «Рабен Україна» послугу копакінга надає в трьох режимах:

  • ambient – для товарів FMCG з температурним режимом +15 + 28 °C;

  • exact – для товарів дитячого харчування, шоколадних виробів, з температурою +14 + 18 °C;

  • fresh – плодоовочева і молочна продукція – температурний режим +2 + 6 °C.

Розуміючи специфіку вантажів, в кожному температурному режимі зберігання у нас виділена зона пакування. У цій зоні розподілені потоки роботи з вантажами: вхідна зона, в якій товар зберігається до моменту пакування, і вихідна зона, де вже упакований товар очікує на відправку, після чого його переміщують на комерційний склад для остаточного відвантаження.

Непоодинокі випадки, коли клієнти цікавляться відеореєстрацією процесу пакування. Це може бути організовано в різний спосіб. У «Рабен Україна» відеоспостереження охоплює весь складський комплекс. Однак, з цього року компанія повністю змінює систему відеоспостереження, встановлює нові, більш сучасні камери. Дані зміни ми почали із зони пакування. А за запитом клієнта є можливість здійснити додаткову, крім загальної системи, перевірку. Служба безпеки на вимогу клієнта має можливість підняти дані за конкретною датою і часом здійснення операції.

Вартість послуг

Вартість послуг — питання, яке хвилює багатьох клієнтів. «Рабен Україна» погоджує вартість з клієнтом один раз і тримає її протягом року, не змінюючи залежно від сезону.

Всі розцінки на послуги в компанії базуються на АВС-методі, розрахунок собівартості за видами діяльності. До моменту надання фінальної вартості послуги відбувається обмін даними з клієнтом в розрізі його потреб: найменування вантажу, вагогабаритні характеристики, обсяг партій, кількість коробів на палеті, точні інструкції щодо упаковки (якщо інструкції немає, ми можемо надати клієнту рекомендації і нашу експертизу по упаковці товару). Після узгодження алгоритму дій, ми визначаємо необхідну кількість ресурсів з нашого боку і тарифікуємо послугу.

При наданні послуги копакінга, ми готові працювати як з нашим матеріалом, так і пакувальним матеріалом наших клієнтів. Ціна розраховується індивідуально. Як у будь-якої компанії, у нас є основний штат пакувальників, проте в пікові періоди ми залучаємо додаткову робочу силу. Додаткова праця вимагає витрат, клієнти це розуміють. У високий сезон ми співпрацюємо з трьома і більше аутстафінговими компаніями, що дає можливість проводити складські процеси 24/7. В цілому, нормальна світова практика.

Позитивні тенденції

З позитивних тенденцій, які хотілося б відзначити – підвищилися вимоги клієнтів до зберігання й обробки товарів на складах. Якщо 5 років тому деяким клієнтам було досить бачити пожежний щиток на складі, зараз вони дійсно цікавляться системами пожежогасіння, питаннями захисту навколишнього середовища, особливо щодо зливу вод тощо. Здебільшого, дані вимоги стосуються небезпечних вантажів, що вимагають певних температурних режимів і спеціальних зон для зберігання всередині складу, як приклад, дезодоранти, духи та інше. Це дійсно не поодинокі випадки, а позитивна тенденція на ринку.

Зважаючи на це, з кожним клієнтом ми підписуємо договір, один з додатків до якого містить точний опис вимог до якості зберігання й обробки товарів. Окрім того, ми використовуємо систему температурних датчиків. Всі дані відкриті клієнтам, а за необхідності вони отримують інформацію в реальному часі напряму.

Ринок України рухається в напрямку високої якості. Клієнтам потрібні складські площі з правильним дотриманням температурних режимів. Зважаючи на це «Рабен Україна» розширює зону зберігання з температурним режимом з 7 тис. кв метрів до 12 тис. кв метрів. Реалізація проєкту стартувала, завершення робіт заплановано на липень 2021 року.

Для всіх людей поточний рік виявився непростим. Завдання логістичного оператора – гнучко й оперативно реагувати на потреби клієнтів, справлятися з непередбачуваністю обсягів і піковими навантаженнями, надавати вибір логістичних рішень. Ці фактори – запорука успіху: товари представлені в точках продажів вчасно, і покупці мають можливість придбати їх заздалегідь. Адже для всіх нас особливо важливо підтримати дух Різдва, потішити рідних і близьких подарунками та затишними вечорами.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.