Як вартість комунальних послуг впливає на бізнес і що буде з цінами у закладах харчування та магазинах у 2022 році?

10.01.2022
5197

Фото:money.comments

Вже зараз зростання цін у ресторанах складає 10-15%, підвищуватимуться вони й надалі: до 10% щомісяця, інформує директорка аналітичного центру “Ресторани України” Ольга Насонова. Серед причин — підвищення вартості комунальних послуг. Журналістка Retailers запитала постачальників, представників ритейлу та закладів харчування, наскільки зросли у них витрати на комунальні послуги та як вони працюють за теперішніх розцінок.


Яка працюють ритейлери та постачальники?

Василь Шургот, начальник управління нерухомістю та розвитку мережі електроніки та побутової техніки “Фокстрот” зазначає, що протягом 2021 року спостерігали суттєвий ріст тарифів на комунальні послуги, щомісяця ціни підвищувалися на 15-30%. Якщо брати аналітику до 2020 року, то тарифи на електроенергію виросли майже у 2,5 рази. Щодо тарифів на опалення (газу), то ріст склав у 6-8 разів.

«Стосовно цін, ми не прив’язуємо ціноутворення на товар до вартості енергоносіїв. Але якщо тарифи продовжуватимуть непрогнозовано зростати, думаю, ринок буде вимушений відреагувати»,— зазначив він.

Керівник PR-центру Varus Олександр Шуть також зазначає, що поки ця ситуація зі здорожчанням комунальних послуг не відбилася на цінах і у магазині Varus, проте прогнозувати складно. 

Керуючий партнер GoLab, Cooker — Віталій Яницький звернув увагу на те, що підвищення цін на продукцію вже відбувається, оскільки також на це впливає впровадження РРО з нового року. Так, на 30% піднімуть ціни постачальники.

Менеджер з національних продажів ТОВ “ФАБРИКА ЗДОРОВО” каже, що ціни на комунальні послуги зросли надкретично і вони кожного дня коливаються. За таких умов робити прогнози складно, зазначає він. Електроенергія подорожчала на 50% і це не багато, якщо порівнювати з газом. За його словами, особливість ситуації у тому, що на підприємстві газ використовується не тільки для опалення, а й для виробництва консервів, причому на опалення припадає менша частка.

Зараз вже підвищили ціни, проте як зазначає Михайло підвищення буде й надалі: “При цій ситуації нам потрібно робити підвищення цін на 10-60% у залежності від продукції”.

Як працюють заклади харчування?

За словами директорки аналітичного центру “Ресторани України” Ольги Насонової, рахунки за комунальні послуги були досить шокуючими для ресторанів. Суттєво зросли витрати на електрику — майже вдвічі. Також зросли витрати на газ — ним користується небагато ресторанів, і раньше газ був більш економічним, ніж електроенергія.

Ольга виділяє три чинники, які вплинули на зростання витрат ресторанів: витрати на комунальні послуги, ріст зарплати персоналу протягом року на 30-50% та ріст цін на продукти.

Тож, як пояснює вона, іншого шляху. ніж підвищувати ціни просто немає. Насонова прогнозує, що за цю зиму ціни у ресторанах можуть зрости на 30-50% від літніх цін.

Представники кавового бізнесу теж зазначають, що подорожчання не уникнути. Адже на вартість чашки кави впливає не лише вартість сировини, а й газ, вода, електроенергія, стаканчики, цукор, продукти, зарплати персоналу. Власник української мережі Lion coffee та співзасновник обсмажування 3 Сhamps Roastery Ренат Маматказін прогнозує, що цього року чашка кави здорожчає на 10%. А засновник обсмажування RULE.Coffee Roasters Андрій Шварц вважає, що ціна на чашку кави зросте максимум на 5-7%.

У ресторані “Євразія”, повідомляють, що електроенергія здорожчала у 2-2.5 рази, опалення у торгових центрах у 2-2,5 рази. Незважаючи на це найближчим часом піднімати ціни у ресторані все ж не збираються, але зазначають, що зростання буде, оскільки подорожчання комунальних послуг дуже сильно впливає на ціни на продукти.

Про вплив цін комунальних послуг на бізнес повідомляє і співвласник Amigos bar Іларіон Саук. Так, через це зросла вартість оренди:у середньому за оренду приміщення сплачували 27 000 грн, зараз - 49 000 грн. За його словами, вони будують бізнес на мінімальній націнці, проте з січня ціни у барі все ж зростуть на 20%.

Як зростання цін вплине на відвідуваність ресторанів та кафе?

Ольга Насонова прогнозує, що на фоні загального зростання цін на все навколо, таке зростання не буде шокуючим для відвідувачів. Але все ж таки деякі просто не зможуть відвідувати ресторани та кафе. Таке падіння може скласти до 15-20% ресторанної аудиторії. 

“Менша кількість відвідувачів може бути вигіднішою за рахунок збільшення маржі. Тобто людей менше— але прибуток більше” — зазначає директорка аналітичного центру “Ресторани України”.

Авторка: Вікторія Лаврентій

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.