Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Вартість чашки кави в Україні може зрости на 5-7% у 2022 році
Фото: glavcom
Грудневі ф'ючерси на каву на торгах досягли $2,45 за фунт ($5,44 за кг). Міжнародна асоціація кави назвала еталонну ціну зерна $2,07 за фунт, що на 85% більше, ніж минулого року. В Україні також зростуть ціни на каву. Дешевші бренди вже зросли у ціні на 30%, відзначають учасники ринку, опитані Telegram-каналом "Реве та сто ресторатор".
Головною причиною підвищення цін на каву є аномально холодна погода та заморозки у Бразилії. Крім того, країна пройшла цього року і через посуху, що спричинило нестабільність у врожаї.
Експерти вважають, що несприятливі погодні умови вплинуть на врожай у 2022 році та, можливо, навіть у 2023 році, оскільки виробництву кави потрібно близько двох років, щоб відреагувати на зміну ціни.
Власник української мережі Lion coffee та співзасновник обсмажування 3 Сhamps Roastery Ренат Маматказін зазначив, що кава класу преміум подорожчала на $3 за кг.
Підвищення ціни на зелену каву призведе до підвищення цін на чашку кави. Маматказін прогнозує, що у 2022 році чашка подорожчає на 10%. «Споживач може цього не помітити, оскільки продукти постійно дорожчають. Підвищення вартості капучино на 4-5 гривень навряд чи хтось дуже помітить», — зазначає Маматказін.
А засновник обсмажування RULE.Coffee Roasters Андрій Шварц вважає, що ціна на чашку кави зросте максимум на 5-7%. "Навіть якщо зелена кава зросте у ціні на 30%, це не дає нам права піднімати ціни для споживачів теж на 30%", - говорить Шварц.
Обсмажувальники зазначають, що на вартість чашки кави впливає не лише вартість сировини, а й низка інших факторів. У ціну напою також входять: газ, вода, електроенергія, стаканчики, цукор, продукти, зарплати персоналу.
2022 року чашка капучино на спешелті кави коштуватиме від 50 грн, вважає Ігнат Туренко, засновник Perea Coffee Family.
Щоб різко не підвищувати вартість чашки кави, кав'ярні можуть використати свої запаси або перейти на дешевшу каву. Наприклад, з арабіки на робусту. Проте подорожчання не уникнути, вважають представники кавового бізнесу.