Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
У 2021 році українці планують витратити 3 700 гривень на покупки до "Чорної п'ятниці". Це на 100 гривень менше, ніж у минулому році
Фото: Depositphotos
Згідно з дослідженням Picodi, цього року українці планують витратити 3 700 гривень на покупки до "Чорної п'ятниці". Це на 100 гривень менше, ніж у минулому році. Аналітики компанії також порівняли, як із роками змінювався інтерес до розпродажів Black Friday та опитали інтернет-користувачів, щоб дізнатися, що покупці думають про цю подію і чому деякі споживачі не у захваті від неї.
Прогнози на "Чорну п'ятницю" у 2021 році
Про бажання взяти участь у розпродажах на Чорну п'ятницю цього року заявили 66% опитаних. 4% не планують нічого купувати, а 30% ще не вирішили.
Головний фактор, який схиляє на користь покупок у ході розпродажів — знижка на бажаний товар (46%). Вища знижка могла б стати мотивацією для 31% опитаних, а додатковий кешбек — для 19%. Ніщо не може схилити до покупок 4% респондентів.
Ми дізналися, які товари цікавлять людей, які вирішили взяти участь у розпродажах. На першому місці знаходяться одяг та взуття (50%), на другому – електроніка та побутова техніка (38%), а на третій позиції – косметика та парфумерія (25%). Середньостатистичний покупець готовий витратити на розпродаж 3 700 гривень, а 2020 року ця сума становила 3 800 ₴.
Минулого року інтерес до покупок значно знизився порівняно з попередніми роками
У 2020 році "Чорна п'ятниця" вперше була проведена в умовах пандемії. Дані Google Trends показують, що кількість запитів, пов'язаних із розпродажами, у минулому році зменшилась на 37%. В Україні пік інтересу до "Чорної п'ятниці" припав на 2018 рік, а зниження інтересу було зафіксовано вже у 2019 році.
Свою участь у розпродажах Black Friday у 2020 році підтвердили 59% анкетованих. Інші не купували з різних причин: 24% не хотіли нічого купувати, 13% поскаржилися на непривабливі знижки, а 9% — на відсутність цікавих товарів зі знижкою. На зниження інтересу до розпродажів вплинула пандемія: деякі покупці уникали скупчення людей (7%), а інші перебували у нестабільній фінансовій ситуації (21%). У свою чергу, 26% анкетованих просто забули про Чорну п'ятницю.
Чому покупці (не) люблять Black Friday?
Згідно з результатами анкетування, українці ставляться до розпродажів скоріше позитивно, аніж негативно. 45% українців впевнені, що "Чорна п'ятниця" дає можливість здійснити покупки на дуже вигідних умовах. 43% не сумніваються, що "Чорна п'ятниця" — найкращий розпродаж року, а для 34% це — чудова можливість придбати дорогі товари з дійсно гарною знижкою.
Однак, не варто нехтувати думкою 27% респондентів, які звертають увагу на маніпуляції з цінами, коли перед початком знижок вартість підвищується, а потім знижується до попереднього рівня. 20% вважають, що у "Чорну п'ятницю" магазини роблять знижки лише на нецікавий або залежаний товар, а 17% відповіли, що розмір знижок у цей період не відрізняється від інших розпродажів.
У дослідженні використано архівні дані сервісу Google Trends та інтернет-опитування, проведених з 15 по 31 жовтня 2021 року та з 28 серпня по 13 вересня 2020 року.
Автор: Наталія Онищук
Фото: Depositphotos