З вересня 2020 року відвідуваність сайтів e-grocery в Україні зросла на 72%

03.11.2021
2506

Фото: Depositphotos

Пандемія стала драйвером зростання е-магазинів у країнах Європи. Лідер зростання трафіку – онлайн-магазини FMCG товарів: +30% у середньому у 2020 році до 2019 року. В Україні з минулого вересня кількість візитів на сайти e-grocery зросла на 72% і продовжує зростати. При цьому кількість унікальних користувачів цієї категорії сайтів зросла на 41%. Кількість переходів на сайти, що дозволяють зробити оплату, зросла у 1,5 рази. Про це йдеться у дослідженні розвитку e-grocery в Україні від dentsu Ukraine та InMind.


У дослідженні наголошується, що Україна – єдина у кластері країн із населенням 30–50 млн, яка має низький прогноз на рівні 2,56% ВВП від електронної комерції (e-GDP, млрд). З іншого боку, пенетрація досвіду онлайн-покупок очікується на рівні 44%. Тобто, близько 18 мільйонів українців до кінця 2021 року матимуть хоча б одноразовий досвід покупок будь-яких товарів через інтернет. А це лише на третину менше, ніж у Польщі, при тому, що польський e-GDP більше у 6 разів.

Є багато факторів, що впливають на залучення та динаміку зростання користувачів e-grocery в Україні. У dentsu Ukraine порівняли онлайн та офлайн-покупців та визначили три точки, у яких виникають складності у категорії e-grocery:

  • Онлайн-покупці найчастіше відповідають за покупки продуктів для всього домогосподарства. Простіше, щоб хтось один у домогосподарстві зберігав паролі, налаштування та накопичував бонуси. Але це означає, що хтось один у домогосподарстві повинен збирати всі побажання членів домогосподарства та вирішувати, як діяти у разі відсутності того чи іншого товару у магазині. Ефективним вирішенням цієї ситуації могла б бути можливість загального редагування списків товарів для покупки.
  • 82% онлайн-покупців, які відповідають за основні покупки продуктів у сім'ї, проживають у домогосподарствах із двох та більше людей. Має сенс пам'ятати цих невидимих ​​інфлюєнсерів при розробці комунікації з покупцями.
  • 27% онлайн-покупців проживає з представниками старших поколінь: батьками, бабусями та дідусями. Це означає, що відповідальному за онлайн-покупки необхідно також враховувати специфіку переваг кількох поколінь для формування кошика. У свою чергу, цю ж специфіку повинні враховувати і e-grocery-гравці.

 

 

Consumer Connection System (CCS) – світовий проект компанії dentsu. Дослідження проводиться у більш ніж 70 країнах світу. Щорічно у ньому беруть участь близько 380 000 респондентів. В Україні систему представлено з 2011 року.

Дані щодо України отримані методом онлайн-опитування dentsu Ukraine у партнерстві з агентством маркетингових досліджень InMind, вибірка 2785 респондентів.

Автор: Максим Ясипенко

Фото: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.