Як відбувся store tour для гостей OmniForum2021

07.10.2021
3797
Партнер проекту

28 вересня 2021 року Retailers.ua провів store tour - бізнес-екскурсію по інноваційним магазинах Києва для професійної аудиторії рітейлу. Гості відвідали магазин "Фора" і протестували роботу scan&go, побували за лаштунками dark store - на складі інтернет-магазину foodex24, відвідали концептуальне відділення "ПриватБанку", подивилися як працює RFID-інвентаризація і check out в Decathlon, протестували послугу замовлення на SOCAR. Партнером store tour виступила компанія Modern Expo. Розповідаємо, що цікавого побачили гості екскурсії.


 

Фора 

Першим пунктом екскурсії став супермаркет "Фора". Не так давно у цій мережі запустили технологію scan&go, яка дозволяє істотно спростити і прискорити процес покупок у магазині. Ця технологія доступна для учасників програми лояльності - користувачів мобільного додатка "Фора". Технологія працює таким чином: користувач заходить у додаток, обирає магазин, де він буде робити покупки, сканує штрих-код товару, на касі (звичайній або на касі самообслуговування) скануючи qr-код і оплачує покупку. Як розповів заступник директора з інновацій Євген Кречетовіч, щомісяця число користувачів Scan&Go приростає на 20%, проте їх число ще не досягло критичної маси і клієнтів потрібно стимулювати додатковими бонусами, щоб вони спробували і оцінили переваги такого методу покупки.

Також гостям показали як влаштована гібридна каса самообслуговування від компанії Modern Expo. Як розповів комерційний директор Mint Innovations Сергій Карпюк перевага такої моделі каси, що вона може працювати як каса самообслуговування, коли касира немає на місці і як звичайна каса, з місцем касира. Для рітейлу такі каси вирішують ряд важливих завдань: вони займають менше місця (до 3 кв.м) у порівнянні з традиційною зоною check out. Завдяки гібридності ефективно використовується площа, збільшується пропускна здатність і ефективність торгового простору, скорочується кількість черг. За словами Сергія Карпюка установка кас самообслуговування ніяк не впливає на відсоток крадіжок у торговому залі.

ПриватБанк Concept Store

Взимку 2021 року у центрі столиці, на Майдані Незалежності, "ПриватБанк" спільно з MasterCard відкрив концептуальне відділення Digital Store. Як розповіла керівник відділення Руслана Кришталь, основна мета його відкриття - це тестування нових технологій, їх аналіз для подальшого масштабування. Можна сказати, що це плацдарм для вивчення інновацій у клієнтському досвіді.

У відділенні встановлено тачскрін-екрани, планшети, гібридні банкомати-термінали, а також зона для проведення закритих презентацій.

Якщо у клієнта "ПриватБанку" вже налаштована технологія FacePay24, то відеокамера розпізнає клієнта вже при вході і консультант банку також буде знати, хто зайшов до банку. FacePay24 - це безконтактний спосіб оплати, який дозволяє оплачувати покупки особою. Він використовує систему автоматичного розпізнавання осіб Amazon Reсognition. В українському рітейлі розрахуватися безконтактно за допомогою розпізнавання особи можна у магазинах Jysk, "АТБ", "Таврія В", Kasta, "Велмарт".

Decathlon

Далі гості відвідали магазин спортивних товарів Decathlon. Екскурсію провела лідер по сustomer satisfaction Decathlon Ukraine Аліна Короленко. 73% клієнтів Decathlon - це так звані омнішопери, а 59% використовують смартфон для офлайн-покупок. У компанії єдиний стік, що означає, що магазини є одночасно і складами і точками видачі. Всі товари Decathlon обладнані RFID-мітками (Radio Frequency IDentification - радіочастотна ідентифікація), що дозволяє істотно скоротити час і людські ресурси на приймання товару, інвентаризацію, а також прискорити процес розрахунку на касі. Гості екскурсії змогли переконатися, що завдяки цій технології у Decathlon працюють найшвидші каси самообслуговування, а інвентаризація займає лічені хвилини.

Goodex (Foodex24)

Foodex24 - молодий український стартап, інтернет-магазин продуктів харчування, який працює виключно на доставку. Склад площею 1200 кв.м знаходиться на правому березі Києва і складається з трьох зон: холодної, сухої і зони овочів/фруктів. Усього на складі представлено близько 7500 найменувань продукції, норма списань 7,5% Як розповів засновник компанії Владислав Савченко, У Києві компанія У середньому здійснює близько 300 замовлень, а середній чек становить 1400-1700 грн. В одному чеку зазвичай 20-30 позицій і У кошику превалюють овочі. Збірка однієї посилки займає У середньому 15 хвилин, на складі працює два збирача, а доставкою займаються 12-15 автомобілів. Замовлення здійснюються протягом чотиригодинних вікон протягом дня, прийом замовлень зупиняється за годину до початку часового вікна. Експрес-доставка займає 90 хвилин.

SOCAR

SOCAR - державна нафтова компанія Азербайджанської республіки (State Oil Company of Azerbaijan Republic, скорочено SOCAR) працює на території 15 країн, однак на території України автозаправні комплекси - найбільш інноваційні. Як розповів керівник системи лояльності SOCAR Руслан Лавриненко, у компанії - преміум-аудиторія, це власники бізнесу і топ-менеджери, які економлять час і хочуть отримати преміум-сервіс. Всі комплекси SOCAR - інклюзивні, на кожному з них працює магазин і кафе. Гості store tour змогли протестувати сервіс замовлення страв, який працює на SOCAR. Щоб ним скористатися, потрібно завантажити мобільний додаток SOCAR level, зареєструватися, обрати адресу заправки, обрати блюдо, вказати очікуваний час прибуття і оплатити замовлення. Безпосередньо на АЗК потрібно у зоні видачі показати qr-код з програми і отримати своє замовлення. Цей сервіс допомагає економити час і уникнути черг. За словами Руслана Лавриненко в аудиторії SOCAR немає запиту на знижки і тому своїм завданням у компанії вважають максимальне спрощення та покращення клієнтського досвіду, щоб гостю потрібно було якомога менше натискати кнопок. Всього у компанії близько 115 000 активних користувачів програми, а показник задоволеності NPS становить 84%.

Фото: Анастасія Рожинська

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.