Середній чек збільшився на 20%, а шкільну форму вже не особливо беруть. Як у 2021 році проходить Back to school?

30.08.2021
4173

У 2020 році пандемія коронавіруса і локдауни порушили плани рітейлерів у кампанії Back to school. Через повну невизначеність у якій формі будуть проходити заняття у школах, батьки не поспішали купувати одяг, взуття, рюкзаки для своїх дітей. За даними Deloitte, у 2021 році спостерігається зворотна тенденція - у людей є впевненість у тому, що заняття у школах розпочнуться "в живу".

У рітейлерів почали зростати продажі, як в офлайні, так і в онлайні. Сам середній чек став вище не за рахунок підвищення цін, а за рахунок збільшення кількості товарів в одному чеку. Згідно з дослідженнями, одна з головних тенденцій у цьому році - зростання продажів "цифрових продуктів" (ноутбуки, смартфони і т.д.) - на 37%.

За даними Olx, в 2021 році комплект найнеобхідніших речей для хлопчика обійдеться у 2 428 грн, для дівчинки - 2 388 грн. У цю суму входять: одяг (або шкільна форма), канцелярське приладдя, техніка і рюкзак.

Retailers опитав рітейлерів у різних категоріях - як вони підготувалися до сезону Back to school, чим відрізняється 2021 рік у 2020 го, які тенденції з'явилися у цьому році і які прогнози вони можуть зробити за підсумками поточного сезону.

Prom.ua
Керівник прес-служби Prom.ua Лілія Овчинникова:

Ціни. Зібрати з нуля учня у старшу школу у цьому році коштує 7200 грн і це на 1240 грн менше, ніж у 2020 році. На одяг батьки витрачають 2970 грн, на взуття - 832 грн, а на рюкзаки і сумки - 540 грн.

На збори першокласника батьки витрачають стільки ж як і у минулому році - 6.1 тис. гривень. Найбільше витрачаються на одяг - 2830 грн. Найдорожчі - сорочки і блузки (1260 грн за 3 шт.), Штани (790 грн за 2 пари). На рюкзаки, у середньому, витрачають 750 грн, а на взуття - 400 грн.

Тенденції. Найпопулярніші товари з набору для школярів - це рюкзаки, кросівки з підошвою, яка світиться і шкільна форма, незважаючи на те, що вона вже не обов'язкова. За комплект з 2 предметів (сарафан з блузою або штани з сорочкою), у середньому, платять 510 грн. Більше витрачають і на щоденники з зошитами - у середньому 205 грн, а у минулому році було 155 грн.

Intertop
СMO Intertop Ukraine Марія Самплавська:

У всіх категоріях у цьому сезоні ми робимо акцент на речі у стилі Casual, а також спортивні моделі. Це пов'язано перш за все з відміною обов'язкової шкільної форми і загальним трендом на мінімалізм і комфорт. У цьому році ще істотніше зросла частка спортивного одягу і взуття у загальній структурі покупок до школи.

Прогнози. У цьому сезоні люди більш позитивно налаштовані на рахунок ймовірності виходу дітей у школу, відповідно попит на товари Back to School значно вище. Так, наприклад, у серпні 2021 продажу дитячої категорії приросли приблизно у два рази, у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року.

Даринок 

Комерційний директор Анатолій Васьковський

Тенденції. У зв'язку зі скасуванням класичної шкільної форми, українці все менше купують офіційну взуття та одяг. При цьому зросла кількість покупок спорттоварів та одягу casual-сегмента. У зв'язку з трендом на віддалену роботу і навчання активно зростають продажі категорії домашніх товарів від електроніки до письмових столів.

Крім того, спостерігається збільшення середнього чека більш ніж на 20%. Варто зазначити, що це зростання обумовлене зростанням кількості одиниць в одному чеку, а не зміною цін.

Споживачі все частіше підтримують концепцію свідомого споживання. Стають популярними товари, що мають в описі фрази «натуральний», «органічний», «перероблений», «екологічний».

Прогноз. Очікуємо, що відвідуваність "Шкільного ярмарку" у цьому році буде не менше ніж на 10% вище, ніж у минулому, що, власне, корелює зі зростанням відвідуваності яка спостерігається у цілому.

У 2020 році споживачі були більш раціональними у прийнятті рішення про покупку. За результатами опитування "Даринку", в якому взяло участь 150 осіб, у минулому році при виборі товарів для школи майже 80% відвідувачів купували товари, орієнтуючись на їх вартість. Близько 70% учасників відповіли, що віддають перевагу українським брендам, так як вони більш доступні за ціною.

Інфографіка: Olx

Джерело: Depositphotos

Автор: Олександр Шаріпов

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.