Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Кількість скачувань додатку Rocket під час пандемії зросла у шість разів. Які процеси допомогли у цьому компанії?
За три роки після запуску у Дніпрі, сервіс доставки Rocket (раніше Raketa) почав працювати у 28 містах України і у 4 країнах: Нідерландах, Греції, Франції та на Кіпрі. На конференції GET Business Festival маркетинг-директор Rocket Олег Любарець розповів про те, яких результатів компанія досягла під час пандемії, як їй вдалося завоювати 40% ринку і яку маркетинг-модель використовує компанія для цього.
О работе во время пандемии
Головними викликами для компанії було перевести команду на віддалену роботу і у цих умовах запускати доставку у нових містах. Ще одним викликом стало підключення до платформи великої ресторанної мережі фаст-фуд - McDonald`s. За словами Любарца, переговори тривали півроку і треба було реалізувати певний SLA (Угода про рівень надання послуги - ред.) Для того, щоб забезпечити якість сервісу - зокрема, доставку їжі за 20 хвилин. Крім того, одним з важливих умов McDonald`s була присутність у всіх містах, де вони є - таким чином, Rocket за один день запустив 10 міст віддалено.
Яких показників компанія досягла за час пандемії
Незважаючи на труднощі, компанії все-таки вдалося:
- збільшити штат співробітників з 50 до понад 400 осіб;
- виростити штат кур'єрів з 200 до 5000 чоловік;
- збільшити кількість завантажень мобільного додатка з 400 000 на початку 2020 року до 2,5 млн у липні 2021 року.
Фото: скріншот з презентації Rocket
У кінці 2020 року компанія Sensor Tower, яка аналізує ринок по використанню мобільних додатків, внесла Rocket у ТОП-10 додатків по фудтеху в Європі.
Фото: скріншот з презентації Rocket
Маркетинг-модель Rocket
У роботі компанія використовує досить просту модель - це чотири речі: see, think, do, care.
See - це коли ти "формуєш" себе у Google. У нас немає мети мотивувати людину купити - наш девіз "Ми - Rocket, сервіс доставки їжі".
Коли у людини з'являється потреба - think - ти починаєш думати, що "мені чогось хочеться" і починаєш згадувати "а що ж було на етапі see".
Do - це коли ти вже зацікавлений і ти готовий зробити конкретний крок.
Care - післяпродажна лояльність та підтримка.
Які маркетингові канали використовує Rocket?
Display (банерна реклама) бере участь на кожному з кроків see, think, do, care і відповідає кожному з них. Воно створює знання про бренд, нагадує про нього і може "конвертувати" клієнта.
Influencers (реклама через блогерів), працює на перших двох етапах - see та think, і дуже слабо конвертує клієнта вчинити будь-яку конкретну дію.
Direct-marketing дуже важливий для Rocket, адже на цій метриці будується увесь бізнес.
Фото: скріншот з презентації Rocket
Формування маркетинг-команди
- inhouse. Rocket формує стратегічну експертизу у себе всередині і вірить у те, що люди які знаходяться всередині бізнесу, можуть дати максимальний perfomance у порівнянні з part-time співробітниками або агентствами;
- data-driven mindset. Усі рішення приймаються на основі даних, тому важливо сформувати "аналітичну" команду;
- баланс acquisition & retention & activation - у даному випадку мова про те, що ти повинен відповідати зростанню ринку, а в кращому випадку - рухатися швидше його;
- гнучкість. Ринок дико динамічний і дуже важливо адаптуватися під його реалії. Наприклад, локдаун або коли йде дощ, попит на замовлення зростає і потрібно бути адаптованим, щоб забезпечити "вивезення" цього попиту;
- культура тих людей, які працюють в команді.
Записав: Александр Шаріпов