Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
За 2020 фінансовий рік товарообіг MetroC&C в Україні збільшився на 18%. Та інші спостережння від СЕО Олени Вдовиченко
Фото: Depositphotos
В 2020 фінансовому році рітейлер MetroC&C в Україні збільшив виручку на 18%. Це сталося за рахунок кінцевих споживачів, адже сегмент HoReCa просів. Канал e-commerce виріс удвічі і тепер через інтернет в Metro C&C купує 6% клієнтів. Про це виданню Forbes розповіла СЕО компанії Олена Вдовиченко. Наводимо витримки з інтерв'ю
За 2020 фінансовий рік (жовтень 2019 року – вересень 2020 року) приріст в обсязі товарообігу був 18% відносно попереднього. Те саме можна сказати й про фінансові результати. І ось цих +18% ми досягли за рахунок кінцевих споживачів. Їх кількість зросла на 25–27%. . У нас три види клієнтів: HoReCa, трейдери – це магазини біля будинку, кіоски тощо і кінцеві споживачі. HoReCa дуже сильно просіла. Коли в березні 2020 року її закрили, продажі від неї ми отримали лише в червні, коли вийшли з локдауну. А далі це була вже кардіограма: то закривають, то відкривають.
Змінилася частота покупки. Люди стали ходити рідше, але сам кошик збільшився приблизно на 30% за інфляційного зростання до 7%. Українці почали купувати більше. Крім цього, зʼявилися нові категорії в споживчому кошику, значно зросли «фреш» і «ультрафреш». На 35–40% зросла «заморозка» – заморожені тісто, круасани, булочки, ready-to-cook страви. Клієнти стали більше купувати мʼяса, риби. Почали зростати продажі овочів і фруктів, тобто зʼявилося більше довіри до ритейлу у цьому виді продуктів.
Це (доставка - прим ред) ще один тренд, повʼязаний із кінцевими споживачами в період коронакризи. У цей період доставка стала швидко й агресивно зростати. І зростання її триває донині. До того ж якщо раніше люди купували dry food (продукти, які потрібно зберігати без особливого температурного режиму), то тепер вже і фреш. Покупці зрозуміли, що купувати фреш-продукти теж надійно і безпечно, що привезуть якісний товар. Канал е-commerce виріс удвічі й продовжує зростати. Якщо доставкою у нас раніше користувалися 4% покупців, то зараз це 6%+. Два процентних пункти на 1,5 мільйона клієнтів (стільки в нашій базі) – це фантастичний результат.
Однозначно буде сплеск HоRеCа. Вони адаптуються, працюватимуть у мейнстрім-сегменті, не підвищуватимуть ціни, але витрати зменшать. Буде, як і раніше, розвиватися їжа на винос. Плюс значущим трендом стає приготування страв удома. Під час локдаунів люди почали більше готувати, комусь це навіть сподобалося. Ми спостерігаємо цю тенденцію зі зростання деяких категорій товарів. Наприклад, нещодавно ми завезли сім видів борошна (гречане, мигдальне тощо), і його дуже добре беруть. Категорія «рішення для випічки» в цілому дуже добре розвивається.
Також ми спостерігаємо певний інтерес українців до веганської їжі. Ми завозимо веганське мʼясо, веганські бургери. Але поки що люди більше говорять про це, ніж діють. Тобто з 10 людей, які на словах готові заплатити більше за веганський продукт, купує тільки одна.
Фото: Depositphotos