Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Рейтинг найбільш інноваційних компаній за версією журналу Fast Company. У список увійшли Shopify, Nike, Farfetch та інші
capterra.com
Видання Fast Company опублікувало ТОП-50 найбільш інноваційних компаній світу 2021. Особливість цих компаній в тому, що "вони звертаються до суспільства, яке трансформувалося через пандемію COVID-19". На першому місці рейтингу опинилися компанії-виробники вакцин від коронавируса Moderna і Pfizer, друге місце відсутнє, а на третьому розташувалася платформа Shopify, завдяки якій можна створити свій інтернет-магазин. Retailers вибрав з рейтингу інноваційні компанії, що відносяться до роздрібної торгівлі і фуд-сфери
2. Shopify
Fast Company відзначає, що компанія стала "рятувальним кругом" для малого бізнесу. Під час першого карантину, коли магазини почали закриватися, Shopify надав інструменти, які дозволили компаніям запускати онлайн-операції, одночасно перетворивши свої торгові точки в онлайн-магазини. Потім Shopify виділив їх в своєму додатку Shop, щоб користувачі могли підтримувати локальний бізнес. В кінці року компанія запустила можливість магазинам приймати платежі через Alipay, а також плагін, який дозволить створювати рекламні оголошення для покупок в TikTok. Виручка компанії в 2020 році збільшилася на 86% до $ 2,93 млрд.
17. Nike
Онлайн-продажі Nike в 2020 році виролсі на 83%. Під час пандемії Nike працював над тим, щоб зв'язатися з покупцями в онлайн-форматі за допомогою безкоштовних відео з тренуваннями на YouTube. Додаток для тренувань Training Club став безкоштовним, і в четвертому фінансовому кварталі у нього з'явилося 25 млн нових користувачів. Для тих, кому не вистачало особистого спілкування, Nike запустив додаток Nike Experience, який показував учасникам в деяких містах щотижневі заходи: лекції в магазинах і заходи, що проводяться місцевими спортсменами і спортивними інфлюенсерамі.
21. goTRG
Компанія відзначена за інновації в ремонті і переробці повернутих товарів.
goTRG спеціалізується на допомозі рітейлерам, таким як Walmart, Lowe's і Target, в перерозподілі, поверненні і перепрофілюванні повернутих товарів. Його програмне забезпечення допомагає співробітникам визначати, чи слід повертати товари назад в магазин або відправляти їх на перепродаж goTRG, де вони можуть бути відремонтовані і перепродані на торгових майданчиках, або відправлені на запчастини і перероблені.
23. Farfetch
Fast Company відзначив рітейлера за діджиталізацію магазинів з "головної вулиці" і співпрацю з китайським маркетплейсом Tmall.
На маркетплейсе Farfetch продаються товари з більш ніж 750 бутиків. Коли почалася пандемія коронавируса, Farfetch допоміг цим бутікам оцифрувати їх асортимент і виставити на сайт для продажу. Для бутиків були встановлені низькі комісії, а також за допомогою безкоштовних онлайн-інструментів, наданих Farfetch, вони могли управляти залишками одягу і логістикою.
У першій половині 2020 року до маркетплейсу приєдналося понад 500 000 нових клієнтів, а кількість завантажень додатка збільшилася в два рази в порівнянні з 2019 роком. В кінці 2020 року виручка Farfetch зросла на 41% до $540 млн.
26. Lululemon
Влітку 2020 року Lululemon придбала Mirror, компанію, яка надає настінні екрани, на яких транслюються заняття фітнесом. За два десятиліття свого існування Lululemon встановлювала тісні відносини з клієнтами, організовуючи заходи та безкоштовні заняття спортом, а покупка Mirror - це спроба створити нове спортивне співтовариство в цифровому форматі.
Незабаром користувачі Mirror зможуть взаємодіяти один з одним і зі своїми інструкторами під час занять; пристрій також буде запрошувати користувача на заходи в їх місцевому магазині Lululemon.
Експерти відзначають, що цифрові домашні тренування, ймовірно, стануть частиною майбутнього в області фітнесу.
31. Panera Bread
Компанія Panera Bread запустила в квітні 2020 року нову послугу - щомісячну підписку на каву, до якої пізніше приєдналися 500 000 чоловік.
Крім того, мережа запустила систему самовивозу "на узбіччі", а також створила платформу, для того щоб звільнені через пандемію співробітники могли знайти собі роботу.
32. Puris
У список Fast Company потрапив виробник штучного м'яса Puris.
Компанія випустила сорт гороху з високим вмістом білка, який може вирощуватися у великих масштабах комерційними фермерами в США. Новий сорт гороху життєздатний в шести кліматичних зонах, що означає, що його можна вирощувати майже цілий рік.
33. Avocados from Mexico
У березні 2020 року Avocados from Mexico почали співпрацю з найбільшим світовим рітейлером Walmart, в рамках якої за допомогою сторінок в соцмережах і чат-ботів публікували поради та рецепти страв з авокадо. Таким чином компанія "навчала" своїх споживачів і стимулювала збільшення продажів. В результаті залученість сайту Avocados from Mexico виросла на 90% і склала 5,6 млрд переглядів.
34. Hermes
Fast Company пише,Fast Company пише, що компанія внесена до рейтингу через "створення амбітних продуктів, розрахованих на вічність". В 2020 році продажі компанії впали через карантинні обмеження, але до кінця року виросли завдяки хорошим продажам в Азії (+ 47%). Зараз мережа Hermes складається з 306 магазинів, 51 заводу, в яких загалом працює 16 600 співробітників.
37. Credo Beauty
У березні 2020 року рітейлер косметики Credo Beauty оголосив про нові стандарти виробництва упаковок і скорочення використання одноразових предметів, пластика і матеріалів, що не підлягають вторинній переробці.
Нові вимоги з виробництва упаковок були направлені всім 135 партнерам Credo Beauty, які тепер протягом трьох років повинні перейти на "екологічну" упаковку. Це новий виклик для рітейлерів косметики, які протягом багатьох років випускають свій товар як правило в пластикових пляшках або звичайних упаковках.
46. Frubana
Frubana - це онлайн-платформа, яка дозволяє ресторанам і малому бізнесу закуповувати продукти харчування безпосередньо у фермерів, при цьому знижуючи ціни для покупців і підвищуючи маржу для постачальників. У 2020 році компанія створила Club Frubana - набір безкоштовних інструментів, які допоможуть ресторанам орієнтуватися в правилах через COVID-19 і оцифровувати меню і послуги.
У тому ж році був запущений Frubana Fresco - служба доставки продуктів для споживачів з функцією "лідера спільноти", яка дозволяє людям замовляти продукти оптом для подальшої доставки по своїх районах.
Автори: Олександр Шаріпов, Людмила Будіна