Владислав Чечьоткін: Оборот "Розетки" перебільшує $2 млрд

22.02.2021
7085

Фото: rozetka.com.ua

Річний оборот компанії становить більше $2 млрд, з урахуванням мажоритарної частки в EVO, заявив співвласник "Розетки" Владислав Чечоткін в подкасті СEO видання Vector Даші Зарівної.


Маркетплейс поставив на паузу розвиток агрегатора доставки їжі. "Спроба створити агрегатора доставки їжі закінчилася на етапі тестування. Великі ресторанні мережі успішно побудували власну доставку і тому поки з цим проектом нічого не відбувається. Це був не зовсім вдалий експеримент, перевірка однієї з наших гіпотез", — пояснює Чечоткін.

 Як компанія працювала під час пандемії.

У кризовий 2020 рік ми реалізували більше ідей, аніж за п'ять років до цього. Стрес дуже сильно мобілізує. Всі наші топи перестали витрачати час на дорогу і почали працювати не по 10 годин, як раніше, а по 14-15 годин без вихідних, принаймні, перші три місяці з початку карантину. Це дозволило зробити все те, на що раніше не вистачало часу.

Перші місяць-півтора ми просто втрачали гроші на низькомаржинальних товарах, які активно купувала, а логістика  з'їдала маржу на таких продуктах як макарони, гречка і туалетний папір. Коли трохи звикли до нової реальності, стали думати, як відвоювати свою частку в електроніці, одязі та інших категоріях.

З одного боку, ми виграли під час закриття торгових центрів, але з іншого - це була тимчасова перемога. Адже великі гравці рітейла також отримали «щеплення від бездіяльності» і щільно зайнялися онлайном. Додатково локдаун негативно позначився на економіці і доходах населення, що в довгостроковій перспективі знижує нашу можливість отримувати більший дохід.

Проте, сподіваюся, що нам цього щеплення вистачить на пару років, щоб бігти швидше, ніж ми це робили досі. Наша мета - стати єдиним місцем для всіх покупок наших клієнтів.

Партнерські точки видачі

Франшиза - це ода підприємництву. У конкретному невеликому клаптику бізнесу зосереджене все життя малого підприємця і тому він може стати в ньому краще, ніж ти сам, оскільки для тебе це лише частина більшого. З тисячі заявок ми вибрали і запустили три франчайзингових точки. Хвалитися обсягами не доводиться, але хочемо не втратити в якості, щоб не обманювати очікування клієнтів.

Повернення товарів

 У нас була проблема з поверненнями товару. Ми намагалися все робити в рамках чинного законодавства і тому завжди намагалися відстояти свою правоту. Найцікавіше, що в більшості випадків нам це вдавалося. Наприклад, отримав хтось телевізор без пульта і довести, що його не було в коробці спочатку, майже неможливо. Тому що за законом клієнт зобов'язаний все спочатку перевірити.

Але потім я глянув на проблему по-іншому: порівняв зусилля на доведення правоти і прямий збиток, який ми отримуємо від незадоволених клієнтів. У нас 5% повернень, з яких 10% - проблемні. Це означає, що лише 0,5% обороту - це проблеми.

Навіть якщо половина повернень буде прямою втратою і ці товари треба буде просто викинути - це всього 0,25% обороту компанії. Явно заради цього не варто утримувати цілий штат співробітників, які будуть доводити нашу правоту і псувати відносини з клієнтами.

Записав: Олександр Шаріпов

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.