Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Лікування посткарантинного синдрому або як налаштувати відвідувачів на покупки за допомогою музики
pixabay.com
Коронавірус змінив життя багатьох людей: обов'язкові маски, місяці самоізоляції, більш усвідомлене споживання, закриття багатьох торгових точок. Все це залишило враження дисбалансу і безконтрольності над ситуацією. Всі наслідки карантину і бізнес, і покупець вже відчули сповна. Що робити ритейлу в обстановці, що склалася і як налаштувати клієнтів на покупки?
Додайте до своєї антикризової стратегії правильну музику.
Музика - це потужний спосіб вплинути на поведінку покупців. Ви можете допомогти клієнтам відчувати себе позитивно, впевнено і щасливо, просто розуміючи психологію сприйняття музики. Всі ми знаємо, що улюблені мелодії можуть впливати на настрій, розслабляти і створювати асоціації.
Найважливіше — музика в магазині впливає на відчуття часу. Покупці, коли чують музику, яка їм подобається, з більшою ймовірністю залишаться в хорошому настрої, навіть якщо вони провели час в довгій черзі, що само по собі неприємно. Наприклад, нещодавно відкривався черговий магазин відомого бренду H&М, і натовпи фанатів могли відчути вплив професійного звукового маркетингу на собі: величезна черга в примірочні, яка могла стати важким і нудним очікуванням, перетворилася в молодіжну тусовку. Гості підтанцьовували в такт мелодій в передчутті примірки бажаних суконь і топів. Із самого входу відвідувачів огортала яскрава, модна, легка музика, скрашувала очікування, а відмінно налаштоване звучання без «ям» і гучних зон налаштовувало на приємні літні покупки.
Жанр музики, яка грає, змінює сприйняття покупцем вашого магазину. Класична музика, наприклад, створює атмосферу преміальності і якості, але з нею треба бути дуже акуратним, адже вона виконує ці функції лише там, де це доречно. Тому класична музика у винному магазині збільшує продажі, підштовхуючи гостей купувати дорожчі товари, адже тут вона доречна.
При виборі музичного жанру, потрібно адаптувати свій вибір до ЦА: якщо ви володієте магазином одягу для підлітків, то кращим вибором буде поп-музика. Але, якщо це магазин вуличного одягу, то тут може бути доречний навіть реп і рок. Коли люди чують музику, яка їм подобається, вони не тільки розслабляються, але і частіше роблять покупки. Наприклад, в магазинах ексклюзивних годинників ви не почуєте сучасну танцювальну музику, адже потенційний покупець дорогого годинника - це, як правило, солідна ділова людина, відповідно, музика повинна виражати повагу і теж бути серйозною і ненав'язливою, в даному випадку, кращим вибором буде інструментальні мелодії , класичні або сучасні.
Музика здатна навіть вплинути на сприйняття цін. Стиль музики повинен відповідати вашій ціновій ніші. Музика, несумісна з іміджем продукту, може привести до зниження максимальних цін, які споживачі готові платити.
Також, необхідно відзначити вплив темпоритму на людський організм, адже він влаштований так, що відгукується на звукові хвилі і ритм. Це призводить до викиду гормонів, почастішання або уповільнення серцебиття, що в свою чергу позначається на прискоренні або уповільненні прийняття рішення покупцем. Відповідно, за допомогою музики, ви можете або затримати відвідувача в своєму магазині, або прискорити потік клієнтів.
Регулювання гучності може знизити рівень стресу або створити стресову ситуацію. Занадто сильне збудження нервової системи через гучний звук може негативно вплинути на рішення зробити покупку, а саме мимоволі дратувати покупця: не знайшовши, наприклад, свій розмір, він може поспішити покинути магазин через занадто гучну музику, замість пошуку підходящої для нього моделі. Для більш ефективного продажу робіть рівень гучності нижче середнього, дозволяйте покупцям думати про свої покупки.
Вміле використання аудіомаркетинга дозволить вам відчути різницю: ставлення клієнта до вашого бренду, лояльність покупців, подяку співробітників, що відобразиться на їхньому ставленні до роботи. Збільшення середнього чека не змусить себе чекати. Професійно підібрані плей-лісти, з урахуванням останніх досліджень в сфері аудіомаркетинга, допоможуть реалізувати поставлені цілі, і додадуть бренду стиль і індивідуальність.
Авторка: СЕО Bolero Indoor Media Agency Яна Магда