Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Спаржа − нові устриці. Чому овоч різко став таким популярним у соцмережах цієї весни. Розповідає Петро Григор’єв, виробник «Справжньої спаржі»
У середині квітня в українському Instagram і Facebook блогери, медійні особистості і звичайні користувачі почали масово постити приготовані ними страви зі спаржею. Під постами у коментарях часто виникало питання: «чому спаржа?» Кореспондент Retailers Людмила Будіна у новому випуску «Бізнес-чату» спробувала знайти відповідь у розмові з виробником спаржі (ТМ «Справжня спаржа») Петром Григор’євим, а також дізнатися особливості роботи на ринку спаржі.
Як аккаунт, який продає спаржу, за рік набрав 7 500 підписників в Instagram
Вирощуванням спаржі у великих масштабах українські сільгоспвиробники і фермери почали займатися близько п’яти років тому, поступово розширюючи площі під засів цієї культури. «Чому спаржа вистрілила у соцмережах у цьому році? Вона дуже фотогенічна. А ще компанії почали її активно просувати», – розповідає Петро Григор’єв. У цьому році кількість підписників сторінки «Справжня спаржа» (@real_asparagus) в Instagram зросла з 1 500 до 9 000. Це органічне зростання, акцентує підприємець. «Я думаю, що 80% клієнтів, які купили спаржу в цьому році, ось лише відкрили її для себе», – каже Петро.
У розкрутці аккаунту в Instagram Петру допоміг його брат, який займається SMM в одній із великих українських компаній. «У нас було безліч блогерів, які нас просто порівнювали нас з конкурентами і давали зрозуміти своїм підписникам, що ми на голову вищі наших конкурентів. Це все в комплексі відіграло свою роль », – пояснює успіх Григор’єв.
Фото: Instagram @real_asparagus
Фермери повинні не тільки вміти вирощувати свій товар, але і також популяризувати його
Спаржа «Агроексперт трейд» під маркою «Справжня спаржа» зараз продається і на полицях мереж Metro, «Сільпо», Wine Time і «МегаМаркет». Обсяги дозволяють – у цьому році компанія виділила під спаржу 20 га, напротивагу 1,5 га минулого року.
Успіх у продажах Петро Григор’єв пояснює, у тому числі, своїм досвідом роботи у великих компаніях. За його словами, проблема багатьох фермерів у тому, що вони знають як вирощувати, але не знають як продати власний урожай. «Я працював у відділі маркетингу мережі Comfy. Після цього я створив свою компанію, яка займалася рекламою. Я знаю як продавати», – уточнює Григор’єв.
Сільським господарством Петро зацікавився близько семи років тому, ведучи цей напрямок паралельно з рекламним бізнесом. Спаржу компанія почала вирощувати п’ять років тому, вийшовши на операційний прибуток у цьому році. «Спаржа в перші два-три роки прибутку не приносить. Саме стільки часу необхідно, щоб культура почала давати перший урожай», – пояснив Петро.
Фото: Instagram @real_asparagus
Ринок спаржі в Україні
В Україні ринок спаржі тільки починає зростати. Загальна площа земельних наділів під цю культуру становить 100-120 га – зростання втричі за останні кілька років. Але, для розуміння, європейський ринок спаржі оцінюється у 65 000 га, зазначає видання «Економічна правда» з посиланням на дані «Інфо-Шувар».
Вартість спаржі у роздрібі 220 грн за кілограм. «У минулому році ціна становила 280-290 грн. Зниження ціни – говорить про те, що зростає конкуренція слідом за зростанням попиту», – каже підприємець.
Автор: Людмила Будіна
Переклад на українську: Михайло Лук’янов