Tinder для купівлі одягу: Історія двадцятидворічної американки, яка запустила додаток Mada

05.05.2020
3656

Фото: folksland.net

Зараз приблизно 75% зумерів і мілленіалів здійснюють купівлі через мобільний гаджет. Щоб залишатися в тренді у молодої аудиторії, все більше модних брендів і стартапів намагаються перетворити у гру процес купівлі.


Двадцятидворічна Медісон Семерджян запустила власний додаток для шопінгу на початку цього року. Mada − це програма, яка за допомогою ШІ (AI – штучного інтелекту) допомагає користувачеві підібрати одяг, ґрунтуючись на його вподобаннях. Як і Tinder, користувач за допомогою свайпу вліво або вправо обирає вподобані речі. “У вас є можливість вибрати і налаштувати гардероб своєї мрії, щоб він міг миттєво перейти від вашого телефону до вашої шафи”, − йдеться на сайті Mada.

Медісон Семерджян. Фото: Boston Herald

Ідея з’явилася у 2015 році, коли Семерджян вивчала англійську в Бостонському коледжі. У черговий раз зіткнувшись з труднощами вибору вбрання на побачення, вона вирішила створити щось, що допоможе їй як і іншим знайти саме той одяг для конкретного випадку: легкий спосіб для онлайн-споживачів знайти одяг, який відповідає їх стилю, бюджету і обставинам. Замість того, щоб витрачати час на пошук окремих речей на різних сайтах, Mada пропонує індивідуальний варіант для кожного користувача.

За словами Семерджян, команді знадобилося близько двох років, щоб розробити програму, перш ніж підписувати контракт з брендами. У створенні продукту їй допомогли фахівці і вчені в області баз даних.

На старті запуску додатку Mada в ньому було зареєстровано 2500 постачальників від яких представлено 4 млн товарів, включаючи Nordstrom, Bloomingdale's і Macy's. За словами засновниці, мета Mada − зробити відкриття бренду простим, процес купівлі інтерактивним і, звичайно ж, допомогти брендам продавати більше товарів.

Як це працює?

Нові користувачі Mada спочатку відповідають на 10 питань, у тому числі − про свій стиль, вподобання, тип статури, а також щодо готовності до модних експериментів. “Люди не завжди правильно відповідають на тест. Ми дізнаємося більше про їх вподобання на основі поведінки у додатку: який товар вони вибирають, як довго переглядають”, − розповідає Семерджян. Перед офіційним запуском в App Store Mada пройшла пробний шестимісячний етап тестування, в якому брали участь більше 500 користувачів.

“Безліч інших додатків для стайлінгу, які я вивчала у процесі, ділять клієнтів на сегменти або використовують узагальнюючі демографічні дані для рекомендацій”, − розповідає вона.

 

Після проходження тесту користувач відразу ж починає обирати речі. У додатку є опція збереження речі, яка сподобалася.

Більшість нарядів складаються з чотирьох-п’яти різних речей, включаючи верх, низ, взуття та аксесуари. З кожним вибором користувача додаток використовує ШІ, щоб дізнатися про його стиль, а потім пропонувати йому більш персоналізовані пропозиції щодо брендів, стилю і ціни.

Для створення алгоритмів стайлінгу в Mada були залучені стилісти. “Алгоритм буде навчатися у стилістів, як дитина, що спостерігає, за тим, як його мама робить макіяж. Алгоритми спостерігають, як стиліст збирає ці луки і може створити з 250 луків 250 000 різних стилів”, − розповідає авторка програми.

Зараз у додатку є більше 4 млн товарів. Кожен предмет одягу користувач може додати у кошик і купити. На сторінці товару в додатку також вказується назва бренду і його доступність. “Ми зрозуміли, що коли певний товар на сайті закінчується, у людей з’являється більше мотивації для купівлі”, − говорить Семерджян.

Mada використовує партнерські посилання і буде отримувати відсоток від продажів від кожного партнера. Але, за словами Семарджян, компанія планує зосередити більшу частину свого фінансового зростання на технологіях і даних, які вона збирає − на тенденціях і перевагах споживачів, а не на продажах одягу. “Додаток створено не для того, щоб просто продавати речі − його також легко використовувати для пошуку натхнення у своєму гардеробі”, − додає авторка.

Источники: Business InsiderGlossyMada AppBoston Herald

Переклад: Людмила Будіна

Переклад на українську: Михайло Лук’янов

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.