Куди рухається світовий ринок рітейлу і де знаходяться на світовій мапі українсько гравці. Підсумки виставки EuroShop 2020

10.03.2020
4701

Фото: Юлия Белинская

Кореспондент Retailers Людмила Будіна підводить підсумки виставки EuroShop 2020 пройшла в Дюсельдорфі. І намагається визначити, де знаходиться український  ринок рітейлу на мапі.


Знайомлячись з стендами учасників виставки, склалося відчуття, що, нарешті, я потрапила в світ рітейлу, про який читаю в зарубіжних ЗМІ. Нові рішення в роздробі: освітлення, простір, технологічні рішення (розумні дзеркала, розумні цінники, розумні полки), манекени всіх можливих варіацій (у вигляді папуг, ящірок або плюс-сайз), "гнучке" обладнання для магазину, динамічне освітлення, еко- матеріали для оформлення магазину, танцюючі роботи (зміст яких все ще незрозумілий) і багато іншого.

Більше півстоліття,  кожні три роки учасники роздрібного ринку знайомляться з новими тенденціями в сфері рітейлу. На виставці вони можуть ознайомитися, протестувати нові розробки в логістиці, обладнанні, рітейл-маркетингу, візуальному-мерчейдазінге і в інших сферах. Цього року EuroShop 2020 розмістився в 16 тематичних павільйонах, де було представлено 2 300 стендів. Рішення та інновації, представлені на виставці, відображають актуальний стан рітейлу, як офлайн, так і онлайн, і прогнозують, в якому напрямку буде розвиватися галузь наступні кілька років.

Однією з головних тем на EuroShop в цьому році була цифрова трансформація, в тому числі, з точки зору досягнення максимально можливої ​​енергоефективності та стійкості. Крім того, були представлені рішення для гнучкості торгового простору в магазині: полки на магнітах, стелажі,що розбираються, підлога, яка збирається як пазл, динамічне освітлення, яке змінюється одним натисканням, розумні візки, розумні дзеркала, в яких поки можна тільки дивитися на себе і вибирати товар онлайн і багато іншого.

Деякі компанії відтворювали цілі магазини або зводили двоповерхові конструкції з крутим візуальним оформленням. Серед усього цього можна було розгледіти різноманітність технологій з освітелння, технологій для магазину, рішеннь для ресторанві, дизайну, манекенів - і, головне, що це все для споживача. Деякі рішення, представлені на виставці, вже можна було знайти в магазинах по всьому світу, а якісь тільки готувалися до запуску.

Після концентрації всіх цих нових рішень, які мають всі шанси стати затребуваними, здається, що рітейл в Україні знаходиться на задвірках розвитку. Можливо, українські компанії дійсно трансформуються не такими темпами як зарубіжні, але, почасти, це пояснюється специфікою ринку. Наприклад, значна частина виставкових стендів EuroShop 2020 були присвячені автоматизації. Діджіталізація західних ринків дозволила Amazon почати розвиток повністю автоматизовану офлайн мережу Amazon Go. За кордоном користувачі, в основному здійснюють покупки за допомогою мобільних платежів і практично не користуються готівкою. В Україні, за офіційними даними, в торгових мережах тільки половина покупок відбувається з використанням банківських карт.

У той же час в Україні рітейлери впроваджують такі рішення, які високо оцінюються західними гравцями. Наприклад, у продуктовій мережі "Сільпо" дизайнерські рішення відрізняються від магазину до магазину. Під час виставки, на стенді компанії зі світлових рішеннь Imoon, представившись і розповівши, що я з України, вони відповіли, що працювали над декількома "Сільпо".

Власник GoodWine Дмитро Кримський виступав на конференції в рамках виставки з темою трансформації на прикладі власного магазину. До слова, з постачальниками для обладнання Schweitzer, компанія познайомилася на одному з минулих EuroShop. Є й інші магазини, які виділяються своїми рішеннями в дизайні і освітленні. Серед них Rozetka, Mikki, "Люксоптика" та інші.

Якщо говорити про технології, то деякі рітейлери почали впроваджувати оплату методом розпізнавання обличчя, а також тестувати "кишенькові каси". Деякі рітейлери впроваджують віртуальну "примірку" косметики.

Висновок: Можливо, трансформація і освоєння нових технологій займе більше часу, ніж передбачалося. Але ми на правильному шляху.

Автор: Людмила Будіна

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.