Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Наскільки сервіс TikTok популярний в Україні. І як в ньому представлені рітейлери?
Фото: wired.com
Китайський сервіс для публікації коротких відеороликів TikTok семимильними кроками завойовує молоду аудиторію, велика частина з яких - тінейджери. Зараз сервісом користується 500 млн людей у світі. В Україні порівняно невелика аудиторія - 2,5 млн користувачів, але вона зростає двозначними темпами. Локальні рітейлери тільки починають освоювати TikTok і створювати свої сторінки. І ось що з цього виходить.
Відеосервіс коротких відео запущений в Китаї в 2016 році. Уже в 2019 році TikTok виявився на третьому місці серед найбільш скачуваних додатків, обігнавши Instagram, підрахували фахівці аналітичного сайту Sensor Tower. На кінець минулого року кількість користувачів відеосервісу в світі досягла 500 млн.
Бренди активно освоюють цю платформу. Наприклад, за останній рік свої облікові записи в соцмережі створили Dolce&Gabbana, Pepsi, Sephora, Apple Music, Calvin Klein, Chipotle. Ось тут кілька прикладів як міжнародні компанії освоюють TikTok.
Мобільний додаток дозволяє користувачам створювати короткі відео про себе, які часто містять музику у фоновому режимі, можуть бути прискорені, уповільнені або відредаговані за допомогою фільтрів. Для створення музичного кліпу з додатком користувачі можуть вибрати фонову музику з широкого спектру музичних жанрів, редагувати за допомогою фільтра і записати 15-секундне відео з регулюванням швидкості перед завантаженням, щоб поділитися з іншими на TikTok або інших соціальних платформах. Вони також можуть знімати короткі відео з синхронізацією відеоряду з популярною піснею.
Українські рітейлери в TikTok
В Україні сервіс став набирати популярність не так давно. У 2019, за даними рекламного агентства Tabasco, сервісом користувалися 2,5 млн осіб. Станом на серпень минулого року кількість завантажень додатка TikTok в Україні склала трохи менше 6 млн, заявляли в digital-агенції Lobods. Українська аудиторія програми досить активна: хештеги на українському набирають мільйони. Але через специфіку формату додаток може підійти не всім, адже більшість користувачів заходять на платформу, щоб розслабитися, і отримати свою дозу дофаміну, відзначала Олена Яковенко.
Сторінки на сервісі є у "Алло", "Цитрус", Rozetka, Comfy, у маркетплейса Kasta, у мережі Eva. Нещодавно в TikTok зареєструвалися Intertop і "Фокстрот". Не так багато (може ми когось втратили, звичайно). Але це поки що. Сервіс набирає популярність в Україні.
Мета виходу рітейлерів в TikTok - робота з молодою аудиторією. За офіційними даними, 41% користувачів TikTok - люди від 16 до 24 років. У Rozetka говорять про мінімальний віковий поріг в соцмережі - від 10 років, а в "Алло" - від 13 років.
Створення контенту в TikTok менш затратно, ніж в інших соціальних мережах, каже директор з маркетингу ГК "Алло" Дмитро Матковський. "Бюджет впирається тільки в недорогий продакшн відео, а також точкові гонорари. Ситуація однозначно зміниться, коли в TikTok стане доступний рекламний кабінет ", — додає Матковський.
Блогер в TikTok Олександр Канцлер (41 900 передплатників і 1,4 млн лайків) говорить, що витрати на створення контенту залежать від того, що хоче знімати компанія. "Наприклад," Цитрус "знімає просто дівчинку на телефон і робить це дуже круто, креативно. "Алло" знімає з крутим блогером, апаратурою і на крутих локаціях. Ясна річ, що у них зовсім різні витрати", — говорить Олександр. Він рекомендує в разі, якщо у компанії немає ідей, про що будуть ролики, найняти людину, яка буде оглядати трендові відео в TikTok, знаходити з них найпопулярніші і такі, які компанія зможе реалізувати самостійно. "Це працює і дуже швидко може перетворити людину в популярного "тіктокера "", — додає блогер.
Популярні відео українських рітейлерів у TikTok
Allo – 897 700 переглядів и 155 600 лайків
Rozetka – 246 700 переглядів и 41 300 лайків
Citrus – 587 000 переглядів и 54,6 лайків
Kasta – 159 800 переглядів и 2 300 лайків
GIF – Людмила Будіна
Керуючий партнер Prcom Олена Яковенко раніше заявляла, що при генеруванні крутого контенту на платформі аудиторія швидко збирається і нарощується набагато простіше, ніж в інших соцмережах. У Rozetka відзначають, що за час роботи в TikTok, з червня 2019 року, кількість лайків сторінки перевищує 170 000, а загальна кількість переглядів роликів значна вище, і в лютому становила 506 000. В "Алло" щомісяця додається 5 000-6 000 підписників. "Думаю це не межа, ми бачимо, що динаміка зростає під час активностей і колаборацій з інфлюенсерамі", — говорить Дмитро Матковський. Олександр Канцлер наводить приклад співпраці з магазином одягу в Одесі Benya&Zubrik, ролика зібрав 1,9 млн переглядів і сайт рітейлера не витримав навантаження через наплив користувачів. "У підсумку обсяг продажів у них був більше, ніж в Чорну п'ятницю", - додає він.
Автор: Олександр Шаріпов