Екс-власник колись найбільшої ресторанної мережі "Козирна Карта" Андрій Задорожний повернувся в ресторанний бізнес

27.02.2020
18753

Фото: zefir.ua

Андрій Задорожний, екс-власник  "Козирної карти" - першої ресторанної імперії країни, після арешту і втрати всього майна намагається повернутися в справу. Як бізнесмен разом з партнерами зумів вибудувати саму велику ресторанну мережу в Україні і в один момент все втратити, а також про те, як зараз Задорожний бачить ресторанний ринок і себе в ньому, написало видання "Новое время". Проводимо короткий переказ. Цитати спікера взяті в лапки.


 

Старт "Козирної Карти"

В кінці 1980-х Задорожний працював барменом в київському кемпінгу "Пролісок" (структурна одиниця радянського "Інтуриста"). Крім основної роботи, міняв валюту іноземним гостям. У 89-му його звільнили через бійку - "набив морду директору".

Зі своїм майбутнім партнером Дмитром Потєховим познайомився на новому місці роботи - той працював кухарем. Через час напарники вирішили відкрити свій заклад під вивіскою "Гурман", вклавши в нього по 10 000 рублів (за ці гроші в той час можна було купити чотири автомобілі). В частку взяли кримінальних авторитетів, без яких позбутися від постійних набігів бандитів, було неможливо.

У той час ресторанного ринку, як такого, не було. За спогадами Задорожного, в 1980-х в Києві на 2 млн жителів було не більше 20-30 закладів. Половина з них користувалася поганою славою, і звичайний радянська людина не ризикувала туди заходити. Потрапити в інші було складно і дорого.

Пізніше підприємці відкрили ще два ресторани в Києві на проспекті Перемоги "Нон Стоп" і "Майамі Блюз". На ринку тоді був жорсткий продуктовий дефіцит. Товар діставали через спецсистему постачання, якою могли користуватися партійні лідери, ветерани, інваліди, герої війни або праці.

У 1992 році був відкритий нічний клуб "Голлівуд", куди через новизну йшли натовпами відвідувачі. Згодом на місці клубу відкрили концерт-хол Freedom.

Мережевий бізнес

У 2000-х Задорожний створює "Козирну карту" в партнерстві з Потєховим, Іскандером Кірімовим (якого називали "кримінальним авторитетом") і Вадимом Павленко. Видання НВ звернулося за коментарем до Кірімова через його адвоката, але він не відповів.

Задорожний відповідав за операційне управління мережі, яка в 2006-2007 роках нараховувала близько 100 закладів, велика частина з яких відкривалася по франшизі. У 2007 році статки Андрія Задорожного оцінювали в $ 100 млн.

"Козирна Карта" була першопрохідцем у створенні програми лояльності, видаючи карти клієнтам, якими можна було користуватися не тільки в закладах мережі. Наприклад, медклініки "Медіком" і "Борис" надавали знижку в 20% власникам "козирних карт".

В той час мережа славилася своїми вечірками - Козирні Party - для 2 000 -5 000 відвідувачів, серед яких були зірки першої величини. На організацію "Козирна Карта" витрачала до $4 млн. "Вечірок немає вже давно, але багато про них згадують досі. Я не думаю, що заходи подібного рівня ще будуть проходити в Києві ".

Розслідування і в'язниця

У липні 2012 року Задорожного заарештували в Хорватії. Тоді видання "Комерсант" писало, що Задорожний покинув країну через звинувачення в махінаціях із заставою по кредиту "Родовід-банку", за що співвласника "Козирної карти" оголосили в міжнародний розшук. Однак сам ресторатор каже, що просто подорожував тоді по світу з братом і пояснював арешт спробами "впливових людей в Україні" заволодіти частиною "Козирної карти".

У хорватському СІЗО Задорожний просидів рік і три місяці. Після цього його екстрадували в Україну. З української в'язниці ресторатора незабаром випустили: суд вирішив, що підстав для його затримання не було.

Але мережі "Козирна карта" вже не було - керуюча компанія була ліквідована. У Фонді гарантування вкладів фізосіб на запит видання НВ відповіли, що Задорожний досі винен "Родовід-банку" і "Фідобанк": "Банками здійснюються заходи примусового виконання рішень судів про стягнення боргів".

Задорожний зараз

"Я сильно змінився", - розповідає Задорожний про себе нинішнього. Він живе в невеликому будинку вдвох з собакою і запевняє, що не потребує колишньої розкоші.

Ресторатор відкрив "Самогон-бар", "Сулугуні", а в листопаді 2019 року на Подолі в Києві відкрив ресторан "Дежавю". Сума інвестицій склала $ 150 000, її вклали партнери ресторатора - бізнесмени з IT-сфери. Задорожний має намір досягти успіху навіть незважаючи на те, що ресторанний ринок кардинально змінився.

Ім'я ж Задорожного "голосно звучить" хіба що для аудиторії старше 35-40 років. Але ця категорія клієнтів якраз і не є активною, запевняє директор "Ресторанного Консалтингу" Ольга Насонова. "Найактивніші гості в закладах зараз - це люди віком 30 років", - уточнює вона. До того ж, конкуренція зашкалює: за підрахунками "Ресторанного консалтингу", зараз в Києві працює близько 2 000 закладів.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.