E-commerce в Україні: як змінилися продажі у першій половині 2025-го. Дослідження Promodo

04.08.2025
770

Фото: Poster

У 2025 році український бізнес працює на спадному ринку e-commerce: кількість людей зменшується, вони купують частіше, проте на менший чек або ж обирають дешевші товари.

Про це йдеться у дослідженні агенції Promodo, що візуалізувала динаміку в 7-ми нішах на основі середньозважених показників у кожній з категорій. Вибірка — гравці із різним рівнем обертів. Порівнювали показники за перше півріччя 2025-го з показниками 2024-го. Про це пише Українська Рада Торгових Центрів


В категорії “Електроніка” дохідність, порівняно із першим півріччям 2024-го, зросла на 29% у гривнях та на 23% у доларах. Це сталося завдяки зростанню кількості покупок та коефіцієнту конверсії. Останній збільшився на 7%.

Кількість покупок зросла на 19%. Падіння середнього чека у гривнях вже не таке стрімке, як у другому півріччі 2024-го (30%) — воно майже спинилося. 

e commerce | 1

У категорії “Продукти та алкоголь” кількість покупок у першому півріччі 2025 зросла на 36%, а трафік збільшився на 25%. Порівняно із першим півріччям 2024-го, дохід у категорії збільшився на 45% у гривнях та 37% у доларах.

Середній чек зріс лише на 6% у гривнях та на 1% у доларах. Найімовірніше, користувачі купують частіше, але на менший чек. 

e commerce 1 | 2

В категорії “Ювелірні вироби” зростання склало 49% у гривнях, а в доларах — 41% у першому півріччі 2025-го, порівняно з таким самим періодом 2024-го. 

Кількість покупок зросла на невелику частку — лише на 18%, проте середній чек збільшився на 25% у гривнях, у доларах — на 18%. Тобто саме зростання середнього чека вплинуло на збільшення дохідної частини гравців ніші.

Категорія має традиційну сезонність: попит підвищується напередодні свят та весільного сезону. У 2025-му приріст продажів спостерігався у травні, який імовірно повʼязаний із Днем матері. 

e commerce 2 | 3

Дохідна частина в ніші “Одяг та взуття” просіла на 2% в гривнях та на 7% у доларах. Найбільшим просідання було у лютому — в доларах на 18%. Кількість покупок також зменшилася на 12%, а трафік впав на 2%.

Проте середній чек навпаки приріс на 20% у доларах та на 26% у гривнях. Водночас коефіцієнт конверсії просів на 10%. Тобто в ніші немає різкого падіння дохідності саме через збільшення середнього чека.

e commerce 3 | 4

Також у категорії "Зоотовари" початок 2025-го показав зростання на 48% у гривнях, у доларах — на 40%, порівняно із першим півріччям 2024. Частково зростання доходу повʼязано із збільшенням середнього чека та кількості самих покупок. Кількість покупок виросла на 34%, а середній чек збільшився на 19% у гривнях та на 13% у доларах.

e commerce 5 | 5

У 2025 році, порівняно із першим півріччям 2024-го, гравці категорії "Аптеки" отримали на 23% більше доходу у гривнях, а в доларах — на 17%. Таке різке зростання повʼязують із збільшенням середнього чека на 41% у гривнях та 34% у доларах. Водночас кількість покупок у ніші зросла лише на 13%.

e commerce 6 | 6

У категорії "Автотовари" у першому півріччі 2025-го доходи зросли на 15% у гривнях та 9% у доларах. Водночас кількість покупок за перше півріччя зросла лише на 1%.

e commerce 7 | 7

Кількість користувачів знизилася на 4%, що і призвело до мінімального зростання кількості покупок. Середній чек збільшився на 12% у гривнях, та на 6% у доларах.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.