Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Кількість замовлень на маркетплейсі Prom.ua у грудні 2022 залишилися на рівні минулого року, а товарообіг зріс на 55%
Незважаючи на війну, маркетплейс Prom.ua повернувся на довоєнний рівень продажів. Про це повідомив СЕО групи компаній EVO Микола Палієнко в інтерв'ю Forbes
Ситуація в e-commerce бізнесі на кінець 2022 року виявилася кращою, ніж очікувалося в березні. Як розповів Микола Палієнко маркетплейс Prom.ua втратив багато продавців на окупованих територіях, тих, хто припинив діяльність. Відтік більший, ніж зазвичай. Але досить багато нових реєстрацій – у воєнний час у інтернеті починають продавати компанії, які раніше цим ніколи не займалися. Вони бачать можливість знайти нову нішу.
Кожного місяця на маркетплейсі реєструється близько 1500 нових продавців. Зазвичай це або ті, хто втратив роботу і пробує себе як інтернет-підприємець, або продавці, що переходять з офлайну в онлайн. Наразі на Prom працює близько 40 000 підприємців.
Навіть в перші два-три дні війни Prom.ua отримува по 3000–4000 замовлень, але із умовних 3000 замовлень виконаних було лише тисяча. Не всі продавці могли обробити їх вчасно, потім почалися проблеми із наявністю товару.
Замовлення на маркетплейсі у грудні залишилися на рівні минулого року, а товарообіг зріс на 55%. Виторг випереджає кількість замовлень через інфляцію. Восени люди почали купувати багато дорогого сезонного товару, зокрема це обігрівачі і все для облаштування пунктів незламності у себе вдома. Тому товарообіг зріс більше, ніж кількість замовлень.
Наприкінці року покупці купували дорогі сезонні товари. Наприклад, за жовтень попит на генератори зріс на 3000%.
Турбулентність знову почалася в жовтні із обстрілами критичної інфраструктури. Блекаути дуже сильно впливають на торгівлю, але коли у людей зʼявляється можливість, вони знову продовжують купувати онлайн.
У 2021 році EVO оцінювали частку електронної комерції у ритейлі у 9%, у 2022-му – у 11–12%.
"Ми думаємо, що наша галузь буде почуватися непогано, — зазначив Палієнко. — Маємо амбітний план зі зростання бізнесу на 25–30%. Але як воно буде, залежить не лише від нас, а й від ЗСУ, енергетиків, інфраструктури, підтримки західних партнерів".