Злети й падіння в SEO: реальна історія просування інтернет-магазину електроніки. Кейс Elit-Web

11.12.2024
282

SEO-оптимізація — це процес, який не завжди стабільний і безхмарний. З одного боку, є цілі, такі як досягнення високих позицій у пошуку та збільшення трафіку на сайт, і фахівці працюють над ними. А з іншого — робота над проєктом майже завжди супроводжується викликами, які доводиться долати. Серед таких ризиків можуть бути висока конкуренція в ніші, апдейти пошукових алгоритмів, технічні проблеми та багато інших негараздів. Кейс SEO-просування інтернет-магазину електроніки Storeinua є прикладом того, як може розвиватися проєкт і як варто реагувати на зміну обставин. Про деталі адаптації до різних ситуацій нам розповів Ігор Воловий, CEO та співзасновник Elit-Web.


Швидкий старт: секрети успішного зростання в перші місяці

Робота над проєктом в ніші продажів смартфонів, планшетів та інших гаджетів розпочалася з детального аудиту інтернет-магазину й аналізу того, як працюють суперники. Конкуренція в цій сфері виявилася дуже високою, адже на багатьох інших платформах активно займалися SEO-оптимізацією сайтів. Проте цілі, які були поставлені перед командою SEO-фахівців, були сміливими й амбітними.

Основним KPI проєкту з просування інтернет-магазину Storeinua в пошуку стало виведення в топ-10 за ключовими запитами, пов'язаними з пріоритетними категоріями, протягом шести місяців. Додатковим показником ефективності визначили зростання органічного трафіку.

Задачі, виконані в перші місяці роботи над проєктом, були цілком стандартними:

  • перевірка структури сайту;

  • формування семантичного ядра;

  • підготовка ТЗ програмістам для внесення технічних правок;

  • підбір майданчиків для розміщення посилань;

  • створення текстів публікацій для зовнішнього просування.

Вже протягом перших чотирьох місяців роботи вдалося досягти початкового приросту позицій комерційних ключів у топ-30 пошукової видачі, а також близько 1 200 запитів із пріоритетних списків увійшли до топ-10. Органічний трафік спочатку виріс на 187%, а пізніше збільшився ще на 40%.

Тобто стратегія виглядала цілком успішною, і на цьому етапі поки ніщо не вказувало на проблеми.

Неочікувані проблеми на шляху SEO-оптимізації сайту: різка втрата позицій

Першим провісником падіння трафіку стало видалення сторінок, які знаходилися в топ-10. Цілком природно, що асортимент інтернет-магазину постійно змінюється: деякі товари з’являються в каталозі, а деякі зникають. Але результатом неузгоджених дій у нашому випадку стало зникнення 11% запитів у топ-10 по сторінках першого пріоритету.

Потім виникли інші проблеми: наприкінці шостого місяця роботи суттєво знизилася швидкість роботи серверу, що стало причиною зниження зручності користування сайтом. І паралельно з цим почали розгортатися два апдейти Google. Зміни у роботі алгоритмів фактично застали сайт у період технічних несправностей, тому він не зміг гідно конкурувати у пошуковій видачі. На додачу в цей період фахівці спостерігали спад 22% по тренду в ніші.

В результаті зафіксували критичне падіння трафіку — на 62%.

Для стабілізації ситуації виконали такі роботи:

  • протестували переоптимізацію сторінок, зокрема відмовилися від мікророзмітки Product у категоріях, а також внесли зміни до мікророзмітки на сторінках товарів;

  • перевірили технічний стан сайту та додали список рекомендацій для виправлення недоліків;

  • виявили проблеми з індексацією сторінок;

  • проаналізували, як розподілені внутрішня вага та краулінговий бюджет;

  • до анкор листа додали комерційні ключові запити з входженням фраз «купити» та «ціна».

Основна проблема, яка вплинула на проєкт глобально, полягала у зміні та видаленні сторінок. Наприклад, тільки за 10 днів були змінені адреси 760 сторінок товарів, перенесених із категорій до підкатегорій. Тобто товар був у розділі /tehnika-dlya-doma/, а став у підкатегорії /tehnika-dlya-doma/bitovaja-tehnika-ru/otparivateli/. Такі переміщення без налаштування редиректів призвели до порушення логіки індексації та виникнення великої кількості битих посилань. На момент аналізу їх було 34%.

Для виправлення цієї ситуації ми налаштували редиректи й оновили карту сайту.

Протягом наступних трьох місяців продовжувалися великі коливання у видачі, ймовірно, проходили неанонсовані зміни пошукових алгоритмів. Спад трафіку поки не припинявся і був на рівні – 40%. Ми продовжили вивчати наслідки оновлень Google і почали будувати стратегію для стабілізації ситуації. Зокрема, оновлювали контент на сторінках, займалися переіндексацією, розміщували зовнішні посилання та здійснили запланований раніше переїзд на новий движок сайту.

Кроки до відновлення: як повернути сайт у топ пошукової видачі

«Першою і надважливою задачею було закрити критичні проблеми по технічній стороні сайту, кількість яких з плином часу тільки збільшувалась. Оскільки потреби вебресурсу набагато переросли можливості движка, я запропонував його повністю замінити. Впроваджуючи нові технології, ми змогли вирішити багато задач, застосувати додаткові фактори безпеки, врахувати всі побажання по SEO. Ще одне важливе зауваження —  всі роботи з розробки та запуску нового проєкту ми виконали у дуже стислі терміни, буквально за 3-4 місяці. Причому ми ні на день не зупиняли роботу інтернет-магазину, тобто сайт працював і клієнти постійно могли здійснювати замовлення.»

Василь Горайчук, керівник відділу маркетингу Storeinua

Втілення нових технологічних (програмних) рішень стало справжнім проривом. 

«Однією з перших проблем старого сайту було видалення сторінок з товарами не в наявності, але які приносили трафік, замість налаштування 301 редиректів з них. Далі йшла череда помилок в роботі серверної частини, швидкості відповіді сайту тощо. Аналізуючи ситуацію, ми бачили, що технічні проблеми — це ключові елементи, що заважають зростанню, тому цілком підтримали рішення клієнта, що доопрацьовувати існуючий сайт — неефективно. Далі наша команда займалась супроводом переїзду на новий движок, і паралельно з тим весь час підсилювала домен зовнішніми посиланнями, щоб при вирішенні технічних питань не мати прогалин в оптимізації.»

Олександр Божко, Project Manager Elit-web

Розроблена та втілена стратегія відновлення позицій спрацювала: вже через три місяці роботи органічний трафік зріс на 28%, а дохід збільшився на 98,79%.

Цьому не завадив August 2024 Core Update, який відбувся в цей період.

Серед основних напрямків робіт, над якими ми працювали, були такі:

  • оновлення контенту. Була поставлена мета унікалізувати та доповнити текстові описи для ключових категорій товарів, перенести відгуки зі старого сайту й опубліковати нові;

  • оптимізація структури та технічні доопрацювання. На цьому етапі було змінено шаблони метаописів для всіх товарних позицій і категорій, видалено сторінки з помилкою 404 з пошукової видачі, додано блоки відгуків і перелінковки на «Новинки» у розділі iPhone;

  • переїзд на Google Cloud Platform. Це дало можливість стабілізувати роботу сайту та підвищити швидкість завантаження сторінок.

Тепер, коли проєкт знову зростає, важливо дотримуватися низки правил:

  • слідкувати за технічним станом сайту та своєчасно виправляти виявлені недоліки, наприклад помилки серверу 500;

  • дотримуватись узгоджених дій зі зміною URL-адрес, адже це негативно впливає на індексацію сторінок;

  • не видаляти сторінки товарів, категорій, фільтрів без попереднього погодження з SEO-спеціалістами, які мають своєчасно налаштувати редиректи;

  • не генерувати текстові описи за допомогою ШІ;

  • слідкувати за швидкістю завантаження сторінок — моніторинг показників Google Search Console допомагає вчасно помітити зміни.

Усі ці дії сприяли тому, що проєкт просування інтернет-магазину електроніки увійшов у фазу зростання.

Уроки кризи: гнучкість і адаптація

На момент написання статті позиції сайту продовжують покращуватися: буквально за останні два дні кількість показів у порівнянні з попередніми зросла майже вдвічі.

Середня позиція онлайн-магазину також за останні два дні покращилася з 54,4 до 25.

У топ-10 Google було виведено 623 ключових запити.

Кейс просування інтернет-магазину електроніки показує, що SEO-оптимізація — це не лише стабільне зростання та позитивний розвиток. На цьому шляху можуть бути не тільки злети, але й падіння. Навіть маючи сильний старт, SEO-проєкт може зустрітися з викликами, які призведуть до втрати позицій і зниження трафіку. Але вихід із кризи завжди є!

Досвід роботи над багатьма проєктами показує, що інвестиції в SEO є виправданими. Так, можуть бути тимчасові кризи, але регулярний моніторинг ситуації дає можливість швидко помітити проблему та підготувати резервний план дій. Навіть на етапі спаду важливо постійно слідкувати за технічними показниками сайту, якісно працювати з контентом, продовжувати займатися зовнішньою оптимізацією й адаптуватися до змін пошукових алгоритмів.

Насамкінець хочу підкреслити, що SEO — це постійний розвиток, чітка стратегія, регулярний аналіз і швидка реакція на зміни. Тільки такий підхід допомагає подолати труднощі та досягти стабільного зростання онлайн-бізнесу.

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.