Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Власниця "Чорноморки" відкрила 5 ресторанів у Польщі та Молдові, а бізнес в Румунії довелося згорнути
Фото: Czarnomorka
Засновниця мережі ресторанів "Чорноморка" Ольга Копилова з початку повномасштабного вторгнення відкрила шість ресторанів — чотири "Чорноморки" у Польщі та Молдові, один ресторан Kozy біля Кишинева, та один в Румунії, який довелося закрити через пів року. Про це пише Forbes
Після початку вторгнення українська рестораторка Ольга Копилова загалом відкрила шість ресторанів у Румунії, Молдові та Польщі.
Перший закордонний заклад «Чорноморки» з’явився за два місяці після російського вторгнення. На перший погляд, у відповідному місці: в центрі курортного міста Констанца в Румунії.
Місто обрали випадково. Коли наприкінці лютого Копилова з командою пробиралися в Україну з Єгипту, вони опинилися в Констанці. Подумали: чом би саме тут не відкрити ресторан? Море є, риба теж, швидко знайшовся й партнер по бізнесу.
Швидкість обернулася невдачею. Румунська «Чорноморка» пропрацювала трохи більше ніж пів року. «Ми відкрили точнісінько такий самий проєкт, як в Україні, – каже рестораторка, – а люди в Румунії інші».
Але спочатку здавалося, що все гаразд. Після відкриття ресторан ледь справлявся з потоком людей: це були українці, які втекли до Констанци від війни. Коли вони повернулися додому, виявилося, що місцеві віддають перевагу іншим рецептам приготування риби, ніж ті, які були в українському закладі. І взагалі, навіть слова такого, як «Чорноморка», в Румунії немає. Доки рестораторка «ремонтувала» меню, у Констанці скінчився курортний сезон, і місто завмерло.
Тому в Польщі підприємниця відкриває заклади одразу для поляків, ресторани називаються на місцевий манір – Czarnomorka. 9 грудня у Варшаві запрацював перший.
«З’явилося розуміння, що ти маєш кожен свій проєкт адаптувати під країну, – каже Копилова. – Не треба гнути свою лінію, мовляв, така у мене бізнес‑концепція».
У вересні 2022 року за 45 кілометрів від Кишиневу відкрився заміський комплекс Kozy, який Копилова заснувала разом з молдовським бізнес‑партнером Сергієм Мирза.
До 24 лютого Копилова не планувала закордонну експансію. У довоєнний рік бізнес Копилової в Україні зріс на 100%: під її управлінням було понад 40 ресторанів. Це «Чорноморка» – рибний ресторан у середньому ціновому сегменті – та більш демократичні «Анчоусна» й «Оселедцева». Крім цього, у Копилової є комплекс відпочинку «Кози та матроси» в Одеській області.Середній чек у «Чорноморках» був €15–20, в «Оселедцевій» – удвічі менший. За 2019‑й у її закладах побував 1 млн відвідувачів, які з’їли 400 т риби. З урахуванням показників середнього чека і відвідуваності виторг її мережі, найімовірніше, сягає понад 500 млн грн
Плани на 2022‑й були грандіозними: відкрити за перші пів року 26 ресторанів. Масштабувати бізнес у Європі змусила війна.
2023 року рестораторка вирішила концентруватися на Польщі, Болгарії, Молдові, Чехії та Словаччині. Підприємниця усвідомила, що в багаті країни, де є власні сильні рибні традиції, вона не може ще принести чогось захоплюючого для відвідувачів.