Власниця "Чорноморки" відкрила 5 ресторанів у Польщі та Молдові, а бізнес в Румунії довелося згорнути

30.03.2023
1857
Власниця "Чорноморки" відкрила 5 ресторанів у Польщі та Молдові, а бізнес в Румунії довелося згорнути

Фото: Czarnomorka

Засновниця мережі ресторанів "Чорноморка" Ольга Копилова з початку повномасштабного вторгнення відкрила шість ресторанів — чотири "Чорноморки" у Польщі та Молдові,  один ресторан Kozy біля Кишинева, та один в Румунії, який довелося закрити через пів року. Про це пише Forbes


 

Після початку вторгнення українська рестораторка Ольга Копилова загалом відкрила шість ресторанів у  Румунії, Молдові та Польщі. 

Перший закордонний заклад «Чорноморки» з’явився за два місяці після російського вторгнення. На перший погляд, у відповідному місці: в центрі курортного міста Констанца в Румунії. 

Місто обрали випадково. Коли наприкінці лютого Копилова з командою пробиралися в Україну з Єгипту, вони опинилися в Констанці. Подумали: чом би саме тут не відкрити ресторан? Море є, риба теж, швидко знайшовся й партнер по бізнесу. 

Швидкість обернулася невдачею. Румунська «Чорноморка» пропрацювала трохи більше ніж пів року. «Ми відкрили точнісінько такий самий проєкт, як в Україні, – каже рестораторка, – а люди в Румунії інші». 

Але спочатку здавалося, що все гаразд. Після відкриття ресторан ледь справлявся з потоком людей: це були українці, які втекли до Констанци від війни. Коли вони повернулися додому, виявилося, що місцеві віддають перевагу іншим рецептам приготування риби, ніж ті, які були в українському закладі. І взагалі, навіть слова такого, як «Чорноморка», в Румунії немає. Доки рестораторка «ремонтувала» меню, у Констанці скінчився курортний сезон, і місто завмерло. 

Тому в Польщі підприємниця відкриває заклади одразу для поляків, ресторани називаються на місцевий манір – Czarnomorka. 9 грудня у Варшаві запрацював перший.

«З’явилося розуміння, що ти маєш кожен свій проєкт адаптувати під країну, – каже Копилова. – Не треба гнути свою лінію, мовляв, така у мене бізнес‑концепція». 

У вересні 2022 року за 45 кілометрів від Кишиневу відкрився заміський комплекс  Kozy, який Копилова заснувала разом з молдовським бізнес‑партнером Сергієм Мирза.  

До 24 лютого Копилова не планувала закордонну експансію. У довоєнний рік бізнес Копилової в Україні зріс на 100%: під її управлінням було понад 40 ресторанів. Це «Чорноморка» – рибний ресторан у середньому ціновому сегменті – та більш демократичні «Анчоусна» й «Оселедцева». Крім цього, у Копилової є комплекс відпочинку «Кози та матроси» в Одеській області.Середній чек у «Чорноморках» був €15–20, в «Оселедцевій» – удвічі менший. За 2019‑й у її закладах побував 1 млн відвідувачів, які з’їли 400 т риби. З урахуванням показників середнього чека і відвідуваності виторг її мережі, найімовірніше, сягає понад 500 млн грн

Плани на 2022‑й були грандіозними: відкрити за перші пів року 26 ресторанів. Масштабувати бізнес у Європі змусила війна. 

 2023 року рестораторка вирішила концентруватися на Польщі, Болгарії, Молдові, Чехії та Словаччині. Підприємниця усвідомила, що в багаті країни, де є власні сильні рибні традиції, вона не може ще принести чогось захоплюючого для відвідувачів. 

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.