Очима споживача: як віртуальна помічниця Sofi від Makeup підбирає косметику онлайн

03.12.2025
1364

Ритейлери продовжують впроваджувати сучасні технології у роботу з клієнтами. Нещодавно український beauty-ритейлер Makeup запустив у тестовому режимі помічницю на базі штучного інтелекту Sofi. Бот аналізує склад косметики, підбирає засоби відповідно до типу шкіри та формує індивідуальний алгоритм догляду. За вашої згоди система також відстежує взаємодію з сайтом і враховує досвід інших клієнтів. У запуск проєкту компанія вже інвестувала 700 тисяч гривень. Ми вирішили протестувати технологію й ділимося враженнями!

Як працює ШІ-помічниця Makeup і що вона вміє

Функція доступна для зареєстрованих користувачів. На стартовій сторінці сайту Sofi сама пропонує вам поспілкуватися. Спершу ми вирішили запитати, що саме вона вміє, і отримали таку відповідь:

Я допомагаю обирати косметику, засоби для догляду за шкірою, волоссям і для макіяжу, а також можу скласти для тебе індивідуальну бʼюті-рутину. Розкажи, будь ласка, що тебе зараз цікавить найбільше — догляд, макіяж чи, можливо, поради щодо волосся?

Після цього Sofi щоразу ставить уточнювальні запитання і спонукає продовжити діалог. Вона може поцікавитися, коли ви зазвичай проводите свої рутинні процедури, що вам зручніше використовувати, які б’юті-продукти подобаються, а також чи потрібні пояснення щодо їхнього застосування. На основі цих даних Sofi формує індивідуальні рекомендації.

Sofi активно використовують понад 10 тисяч клієнтів у різних країнах. Питання до ШІ-помічниці надходять найрізноманітніші: від базових запитів щодо догляду до дуже конкретних та експертних тем у б’юті-сфері. Кожен четвертий користувач, який звертається до Sofi, просить підібрати засіб під свої індивідуальні потреби, — кажуть у команді Makeup. 

Під час нашого тестування Sofi легко впоралася з більшістю наших запитів. Вона пояснила, що таке мілкі тонер, і підібрала кілька варіантів у межах зазначеного бюджету. Зібрала продукти для кожного етапу очищення та детально розповіла, як ними користуватися. Порівняла засоби різних брендів і порадила той, що найкраще відповідає моєму типу шкіри.

Крім того, Sofi підказала, які парфуми схожі на популярні аромати, розповіла про подарункові бокси на сайті та навіть пояснила, хто така Кайлі Дженнер, розповіла про її бренд і порадила, яку косметику можна використати, щоб повторити її стиль макіяжу.

Наприкінці Sofi поділилася порадами, як збадьоритися вранці після важкої безсонної ночі.

 У Makeup розповідають, що команда продовжує аналізувати запити, які користувачі ставлять Sofi, аби найближчим часом розширити її функціонал. Зараз розробники працюють над тим, щоб асистентка відповідала швидше, але водночас не втрачала експертність і точність рекомендацій. У майбутньому Sofi хочуть навчити автоматично додавати товари в кошик — поки що вона лише надає посилання на продукти.

Враження від ШІ-помічниці Makeup Sofi 

Sofi створили так, щоб спілкування з нею було максимально легким і приємним. Вона відповідає грамотно та ввічливо й легко підтримує діалог. Інколи ловиш себе на думці, що переписуєшся зі своєю подружкою! Помічниця швидко реагує на запитання, уточнює деталі і дає корисні поради щодо догляду за шкірою, волоссям чи зубами. Час від часу Sofi цікавиться і настроєм чи самопочуттям. 

Ще один великий плюс у тому, що відповідь приходить миттєво без довгого очікування. Із Sofi можна говорити про все: від прокладок і туші до пояснень, що таке мілкі тонер або чим тоніки з BHA-кислотами відрізняються від інших засобів.

Водночас перед використанням будь-яких доглядових засобів краще порадитися з косметологом або дерматологом, який врахує особливості вашої шкіри.

Автор: Юлія Бражнік

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.