Очима споживача: як працює оплата обличчям у мережі “Аврора”

Функція FacePay — біометрична оплата за допомогою розпізнавання обличчя вже працює в окремих українських мережах, зокрема в “Аврорі”. Ми протестували сервіс й ділимося, як усе працює.

FacePay є частиною глобального тренду на безконтактні та інноваційні платіжні рішення. Вона доволі розповсюджена у США, Китаї, Сінгапурі, ОАЕ та в багатьох країнах Європи. Україна теж не відстає. 

“Аврора” вирішила зробити шопінг ще більш зручним та швидким, тому заколабилася з ПриватБанком. Саме карткою цього банку можна розрахуватися за товар, використовуючи власне обличчя. Функція впроваджена з 15 липня 2025 року. 

Як це працює

Спочатку треба прив'язати картку ПриватБанку до свого обличчя. Відкриваємо застосунок банку, знаходимо розділ “Профіль”, далі переходимо до “Налаштувань”, шукаємо розділ “Платіжні налаштування”, прив'язуємо картку, а також шукаємо розділ “FacePay24”.

Тепер застосунок запропонує вам зробити три фото. Все робиться доволі швидко. 

Залишилося зберегти налаштування і бігти до магазину тестувати нову функцію.

ПриватБанк, при налаштуванні цієї функції, показує компанії, в яких можна оплачувати товар обличчям. Серед них кілька магазинів Hop Hey, Великої Кишені, Велмарту, Таврії В, а також заклади Білий Налив, Dinner's. 

Щоб оплатити товар обличчям, треба знайти в магазині білий Android POS-термінал. Як нам розповіли у пресслужбі компанії, всі магазини мережі "Аврора", а це понад 5 тис. кас (звичайні каси та каси самообслуговування), на яких встановлено Android POS-термінали, підключені до FacePay. Зараз всі магазини мережі мають по декілька Android POS-терміналів, тому функціонал масштабовано.

Покрокова інструкція: 

  • Шукаємо потрібний товар.
  • Підходимо до самокаси (або до звичайної каси).
  • Скануємо товар.
  • Вибираємо оплатити обличчям, тобто функцію FacePay. Поміщаємо обличчя у рамку, яка з'явиться на екрані, натискаємо "Оплатити".
  • Вводимо пароль від картки й готово! 

Досвід і враження

По-перше, це незвично і дійсно цікаво! Про цю функцію знає не так багато людей, тому буде чим вразити друзів (жартуємо). До речі, в “Аврорі” нам розповіли, що у середньому за місяць за допомогою FacePay здійснюється понад 8 тис. операцій. Не так вже і мало!

По-друге, це дійсно корисно. Наприклад, ви вибігли з дому, щоб винести сміття, не взяли з собою телефон (хоча, напевно, таке рідко з ким трапляється. Ну добре, наприклад, він розрядився) і раптом згадуєте, що вам треба зайти в “Аврору” за мийним засобом для посуду. Так, обличчя стає універсальним платіжним інструментом і резервним способом оплати. 

Також це корисно і для самого ритейлера. Насамперед, тому що оплата обличчям може зменшити черги та прискорити обслуговування в пікові години — процес займає кілька секунд і не потребує банківської картки чи телефона.

Окрім того, впровадження такої технології працює на імідж компанії. Це демонстрація інноваційності та готовності тестувати нові формати сервісу.

Ще один важливий аспект — підвищений рівень безпеки. Біометричні дані, у поєднанні з PIN-кодом (як у випадку ПриватБанку), належать до найбільш захищених способів авторизації. В “Аврорі” наголошують, що мережа не зберігає персональні дані клієнтів або їхні картки — усі операції проходять на стороні еквайра, тобто банку чи фінансової установи, яка обслуговує торгову точку.

Чи стане ця технологія популярною? Українці давно звикли до безконтактних платежів. Новий формат приверне увагу і користувачів, і бізнесу. Далі справа за великими мережами, які поступово мають інтегрувати POS-термінали з камерами з функцією розпізнавання обличчя.

Автор: Юлія Бражнік 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.