Налагодження бізнес процесів в умовах війни на прикладі магазину Wellamart.ua

18.05.2022
7863
PR-Матеріал

24 лютого — дата, яка розділила життя українців на До та Після. Мільйони людей вимушені були залишити свої домівки, а безліч компаній призупинили роботу. Бізнес опинився на межі виживання. Для українських підприємців настав час суворих випробувань.

Ми запитали в Наталії Тараненко, директорки з маркетингу та продажів онлайн магазину Wellamart.ua — провідного гравця на ринку е-commerce, —  як компанії вдається триматися на плаву в умовах війни.


— Наталя, розкажіть, будь-ласка, як швидко компанії вдалося відновити роботу? З якими викликами ви зіткнулися?

— Основним завданням для компанії, як і для більшості українського бізнесу, було створити безпечні умови своїм співробітникам. Адже в умовах війни найголовніше завдання — це вижити. Тому в перші тижні ми не могли працювати на повну потужність. Близько 70% усіх співробітників виїхали в інші міста, деякі закордон. До того ж, наші склади знаходяться в Києві, де було дуже гаряче.

Після того, як перший шок минув, ми зрозуміли, що потрібно відновлювати роботу. Ми поставили за мету зберегти робочі місця і мати можливість виплачувати заробітну плату співробітникам. Найважче було організувати повноцінний цикл роботи на складах, адже складські працівники не можуть працювати віддалено і повинні бути присутні на робочому місці. Завдяки мужності окремих героїв склад запрацював, і вже за три тижні від початку війни ми відновили повноцінний робочий процес. Відновлення роботи дало нам змогу не тільки виплачувати заробітну плату, а й сплачувати податки та допомагати Збройним Силам України, перераховуючи 10% від суми замовлень нашим захисникам.

— Як змінився попит в умовах війни? На прикладі вашої компанії розкажіть, від яких товарів українці відмовились, а на які попит зріс?

— Звичайно, в умовах бойових дій люди починають економити. Тому запит на товари нееластичного попиту різко падає. Wellamart пропонує споживачеві досить широкий асортимент різноманітних товарів: від кухонного приладдя, товарів для спорту та краси до меблів та садових інструментів. Наразі ми бачимо, як попит поступово зростає. Особливо на товари, що пов'язані з облаштуванням побуту в спартанських умовах, якщо можна так сказати, та для ведення хатнього господарства. Ми в компанії це пояснюємо тим, що багато людей тікали від війни зі своїх домівок, а, опинившись в нових оселях, потребували більш-менш комфортного існування. Ось і стали в нагоді недорогі, прості, але якісні товари, що полегшують життя. Лідерами продажу в нас є тактичне приладдя, переноски для тварин, різноманітні органайзери, складані переносні меблі, набори інструментів, а також товари, пов'язані зі здоров'ям — різні наколінники, фіксатори, тонометри тощо. Також у перші місяці війни був досить високий попит на надувні матраци та килимки.

— Яка ситуація наразі з логістикою? Чи є труднощі в забезпеченні асортиментного ряду?

— Так, є певні труднощі. Наша компанія є прямим постачальником товарів з Китаю та Європи. Раніше ми планували закупи на півроку вперед і мали змогу налогодити доставку в оптимальні строки за прогнозованими цінами. Наразі з логістикою проблеми, адже морські шляхи в Україні зараз заблоковані, тому Wellamart починає придивлятися до українських виробників, а також використовує свою експертність в маркетингу та продажах для підтримки локального бізнесу. Сьогодні ми розглядаємо часткове перенесення виробництва товарів для дому нашої торгівельної марки Supretto в Україну. Також ми активно перелаштовуємо транзити своїх товарів до портів Румунії та Польщі.

— Які нові можливості вбачає для себе Wellamart у подальшій перспективі? Ваші основні завдання на найближчий рік?

— Головним завданням сьогодні для усього українського бізнесу є відновлення діяльності і, як мінімум, утримання на межі беззбитковості. Тобто, необхідно забезпечити певний рівень доходів і мінімізувати витрати. Те, що не відноситься безпосередньо до конкретного предмету бізнесу, віддати на аутсорсинг. Там, де можна, домовлятися з орендодавцями щодо канікул, з постачальниками товарів та послуг домовлятися на роботу із мінімальною маржинальністю. Ми усі — я маю на увазі, як країну, так і бізнес, в одному човні, тому головне завдання усіх — утриматися на плаву та вигребти. Це речі, які лежать на поверхні.

Будь-яка криза — це не лише час випробувань, але й час можливостей. Ми вбачаємо певну перспективу у розширенні товарного асортименту українських виробників та виходом з цими продуктами на європейські ринки. Загалом, усі наші співробітники орієнтовані на перемогу, у всіх багато енергії та бажання працювати, тому поточні важкі умови ми сприймаємо як час для нових можливостей, для вдосконалення бізнес процесів і звичайно підвищення якості обслуговування. Ніхто в Україні не залишиться таким як раніше, до 24 лютого, і тільки від нас залежить у яку сторону ми змінимось. Все буде Україна! Вільна, сильна та квітуча!

Підготував: PR-відділ https://wellamart.ua/

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.