РРО, ПРРО та їх гібрид: Нові можливості фіскалізації в Retail у 2021 р.

08.12.2020
4327
PR-Материал

З 1  серпня 2020 р. бізнес отримав можливість використовувати, поряд з традиційними РРО, програмні моделі фіскалізації (ПРРО). Технологія, створення державою в першу чергу для зниження витрат на РРО для малого бізнесу, викликала закономірний інтерес і у великих рітейлерів.


Як максимально використовувати нові можливості в бізнесі та які переваги та недоліки мають різні технології – розповідає Ігор Мартинюк, директор SystemGroup, одного з провідних розробників фіскальних систем в Україні, що має у своєму портфелі обидва типи фіскальних рішень – як традиційні РРО, так і ПРРО.

Програмні РРО чи РРО – принтери: що вигідніше?

Обидві моделі фіскалізації мають свої переваги та нюанси.

РРО – технологія традиційна, що використовується багато років і тому більш зрозуміла та налагоджена. Так, вона пов’язана з необхідністю інвестицій в обладнання 1 раз на 7 років та щомісячним сервісним обслуговуванням. Але при цьому обладнання сертифіковане державою (внесено до Держреєстру РРО), а виробник та Центр сервісного обслуговування несуть відповідальність за працездатність та дані, які формує РРО. Це  підвищує безпеку бізнесу, захищає від питань ДПС стосовно коректності даних, знижує ризики штрафів тощо.

Програмні РРО – не вимагають стартових інвестицій у обладнання (встановити програму можна на комп’ютері касира або смартфоні), а сам ПРРО, як правило,  сплачується помісячно. ПРРО – нова технологія, з ще не усталеною законодавчою практикою та процедурними питаннями. Тут немає державної комісії, яка перевірила ПРРО та гарантує коректність його роботи. Немає сервісного центра та еквайра, відповідальних за передачу даних. Є програма (ПРРО), і є API фіскального серверу податкової. І вся відповідальність за коректність роботи ПРРО, передачу даних, їх повноту, збереження – лежить на власнику магазину або закладу. А вимоги держави до касової дисципліни та збереження контрольної стрічки нікуди не поділися, і ризиків тут більше.

Одне з найсуттєвіших відмінностей у використанні РРО або ППРО – робота і режимі off-line. Якщо класичний РРО може працювати без підключення до Інтернет до 72 годин та без щомісячних обмежень, то ПРРО залежний від on-line і не може працювати off-line більше 168 годин на місяць, при умові наявності раніше зарезервованих фіскальних номерів. Це тонкий момент: навіть у вже відомих на ринку комерційних ПРРО режим off-line не до кінця реалізований.

Чи можна використовувати переваги і того, і іншого?

Так, ми розробили платформене рішення OFP iNNOVATE!, яке використовує комплексний підхід, дозволяє застосовувати різні моделі фіскалізації та враховує  всі суміжні інтереси бізнесу, не тільки передачу даних до ДПС.

На робочому місті касира ви можете використовувати будь-яку технологію: програмний модуль ПРРО та класичний ПРРО, або навіть мобільну касу на ОС Android. При цьому інструменти адміністрування, робота з ЕЦП, управління даними буде сконцентровано на Фіскальному сервері iNNOVATE!.

На сервері також працюють електронні сервіси, що відповідають за управління інфраструктурою. Наприклад, сервіс iNNOVATE! Cabi.Net для реєстрації  РРО/ПРРО в ДПС та збереження документації дозволить у рази зменшити витрати ресурсів на процедурний документообіг ДПС щодо РРО. Сервіс Cash&Cloud забезпечує централізоване збереження даних зі всіх РРО / ПРРО у мережі. Є інструменти для  моніторинга та дистанційного адміністрування фіскальних функцій на робочих місцях тощо.

Які моделі фіскалізації ви зараз рекомендуєте клієнтам? 

Все залежить від бізнес-завдання: технології – лише інструмент. Коли до нас звертається рітейлер, ми спочатку запитуємо та аналізуємо дані про формат точок (магазини, заклади, фудкорти, виїзна торгівля, доставка тощо) і бізнес-процеси. Як організовано касові робочі місця? Який потік покупців, наскільки від однорідний? Яка ситуація з Інтернет та його стабільністю (в регіонах це часта проблема). Чи є власна команда IT-спеціалістів, здатних якісно супроводжувати міграцію з однієї технології на іншу? Чи є можливість доопрацювання касового ПЗ та інших суміжних систем? Наскільки ці системи є функціональними та масштабованими? 

І вже після цього ми розраховуємо та пропонуємо оптимальну для них систему фіскалізації. Те, що підійде мережі з сучасною front-office системою та командою IT-спеціалістів, буде нераціональним для мережі мінімаркетів, розкиданих сільською місцевістю. 

Сьогодні ми часто рекомендуємо гібридні моделі фіскалізації. Наприклад, у столичних супермаркетах може бути встановлено програмний клієнт ПРРО, на фудкортах використовуватися переносний РРО на ОС Android з мобільним додатком, а у віддалених районах каси працюватимуть на традиційних фіскальних реєстраторах. При цьому дані і інструменти адміністрування буде зосереджено в одному місці, на Фіскальному сервері. Саме такий підхід забезпечить оптимальну вартість володіння.

Після аудиту ми також можемо порекомендувати частину касових місць реалізувати як самообслуговування – в SystemGroup працює сертифікований Центр компетенції з систем самообслуговування, і його експерти можуть заздалегідь змоделювати, який процент покупців переорієнтується на самообслуговування, та спрогнозувати KPI та окупність такого проекту.

Ситуація з пандемією також породжує нові бізнес-моделі, причому швидко та не завжди передбачувано.

Введення карантину вихідного дня, наприклад, спонукав магазини одягу та заклади  HoReCa переорієнтуватися на видачу on-line замовлень – а це інший підхід до організації касових робочих місць.

Чим Фіскальна платформа iNNOVATE! відрізняється від ПРРО, що вже пропонуються на ринку?

Головна відмінність OFP та Фіскального сервера iNNOVATE! – це комплексний підхід та можливість сполучати кілька технологій фіскалізації. Працюючи більше 25 років на ринку, ми розуміємо, що на справді рітейлеру важливо забезпечити весь спектр бізнес-процесів, пов’язаних з касами – адже ефективність роботи всієї системи дорівнює ефективності найслабшої ланки.

Тому ми доповнюємо фіскальні функції інструментами для контроля касової дисципліни, збереження даних, моніторинга працездатності, організації взаємодії з ДПС щодо реєстрації та перереєстрації РРО / ППРО. До платформи iNNOVATE! Також входить маркетплейс додатків, якій ми постійно доповнюємо галузевими системами для автоматизації – наприклад, для HoReCa або сфери послуг.

Велику увагу ми приділили API, яке дозволить інтегрувати фіскальні функції у системи, які вже використовує клієнт - CRM, CMS, BI, системи лояльності, апарати самообслуговування тощо.

Рішення iNNOVATE! вже десь впроваджуються? 

Ми анонсували нову Платформу на початку листопада – вже зараз ведемо кілька впроваджень. Насправді, активний інтерес до Фіскального серверу  iNNOVATE! Склався давно – він навіть включений до ДержРеєстру РРО як учасник «Інноваційного проекту ДПС», але ми свідомо відкладали старт, щоб випустити на ринок зріле, комплексне та робоче рішення. Зараз впровадження вже почалися – для пілотів ми обираємо рітейлерів із різною специфікою  (food, non-food), щоб відпрацювати різнотипні бізнес-процеси.

Дізнатися більше про Фіскальний сервер iNNOVATE!

https://systemgroup.com.ua
Тел.: (044) 494 40 75, (095) 282 34 39

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.