Куплено в ТРК «Проспект» або як здійснюється посткарантинний шопінг

19.06.2020
1105
Партнер проекту

Який він, посткарантинний шопінг? Кореспонденти Retailers пройшлися за покупками разом зі співробітниками ТРК «Проспект» та їх сім'ями. І дізналися про зміни у поведінці гостей, їх очікуваннях та отриманих відчуттях під час шопінгу.


Олександр Немер, директор ІТ департаменту і донька Мілана (3,5 років):

Олександр: Ми намагаємося дотримуватися нових правил гігієнічного етикету, але дитині важко пояснити, чому треба одягати  маску,вимірювати температуру і дезінфікувати  руки на вході і в кожному магазині. Вона постійно знімала маску, ми з цього приводу навіть трохи нервували. Але тепер, коли Мілана бачить навколо  інших людей в масках або респіраторах, розуміє, як це важливо. Я сьогодні здивувався: вона сама із сумки дістала маску та  її одягнула. 

Для неї найцінніші емоції. Тому мене тішить можливість купити саме те, що їй хочеться саме в цю хвилину, нехай це навіть буде непотрібне з точки зору дорослого. Сьогодні вона вибрала набір із короною принцеси та чарівною паличкою. Ми подивилися і сукні, і футболки, і інші літні речі. Але за якими ще сходимо, адже це нудна батьківська турбота. Дитячі радощі - це дуже важливо і потрібно.

Під час шопінгу я  завжди до неї дослухаюся, а в побутових речах намагаємося дотримуватися компромісу: я йду  назустріч їй, а вона — мені. Для мене шопінг, навіть в такому скороченому  варіанті, без мультиків в кінотеатрі - це можливість порадувати доньку новою емоцією, а для мене - приємне дозвілля з посмішкою.

Мілана: Люблю гуляти з татом. Скоро День тата, і  в садочку я вже вивчила для нього пісеньку.

Інна Сотникова, директорка ТРК «Проспект» і донька Аріна (9 років)

Аріна: Мені подобаються нові правила носити маску і обробляти руки. Я рада, що ТРЦ відкрилися, хоч і не повністю. Зазвичай, якщо ми шопимося, то робимо це на повну. Маємо зайти мінімум до п'яти магазинів, випити по два коктейлі і обов'язково зайти  в МакДональдз та кіно. Зараз кіно немає, і цього мені  не вистачає.

Інна: Коли ми вибираємося з донькою на спільний шопінг, то плануємо кілька активностей. Зазвичай це перегляд прем'єри мультфільму або сімейного кіно і візит до дитячого розважального центру. Аріну там всі знають. Перше питання після карантину було: а коли ж відкриється Fly Park.  Завжди в планах спробувати щось смачненьке, а краще новеньке. МакДональдз, про який говорить Аріна, це швидше виняток, у ТРК «Проспект» є цікаві ресторани домашнього харчування, наприклад, Бринzабар, часто буваємо в Salateira.

Шопінг у нас цікавий. Готуючись до походу в магазини, ми спочатку все переглядаємо онлайн, потім на місці приміряємо вбрання. І якщо все, що сподобалося онлайн, підходить за розмірами, то купуємо й отримуємо неймовірне задоволення.

Ми не можемо собі дозволити всі ці розваги протягом тижня. Ми буваємо в ТРЦ один або два рази на місяць, але проводимо там  більше часу.

На жаль, «карантинний» формат роботи ТРЦ змінив звичайний сценарій, Тому із нетерпінням чекаємо, коли всі розважальні заклади запрацюють і ми зможемо проводити час так,  як раніше.

Аріна самостійно оплачує частину покупок. Наприклад, сьогодні купила собі і мені напої. У неї є свої гроші, я вчу її фінансової грамоти.  Вона заробляє за гарне навчання та за певні домашні  послуги. Я вважаю, що чим раніше вона навчитися витрачати зароблені гроші, тим буде краще.

Ми обговорюємо необхідність тієї чи іншої покупки. Іноді переважає емоційна складова. Якщо бачу, що мої аргументи не працюють, дитина купує. Але потім, коли на щось більш важливе  не вистачає, Аріна починає оцінювати, наскільки дійсно важлива була та емоційна покупка.

Вона збирає гроші на певні речі. Наприклад, брала участь у "подарунку від Санти" свого телефону. Навчання фінансової грамоти - це захоплюючий процес. 

Вероніка Берковська, адміністраторка і  донька Кароліна (5 років)

 

Кароліна: Люблю ходити до мами на роботу. Люблю МакДональдз і повітряні кульки. А ще подарунки, які мені купують мама і тато. Для нашого хом'яка Чіпа ми разом недавно придбали цілу коробку їжі і редиску.

Вероніка: Погляд із інфостойкі на  людей в ТРЦ - це як нескінченний серіал, тільки зі справжніми героями та реальними історіями життя.

Найчастіше нас  питають про акції, про події та знижки. І якщо губляться в ТРЦ, то місце зустрічі - саме біля нашої інфостойки.

Наш ТРЦ — сімейного типу, тому 70 відсотків гостей — постійні клієнти. Я спостерігаю побачення закоханих, іноді навіть розставання. Дуже часто приходять підлітки і можна  спостерігати, як вони ростуть, дорослішають, буквально місяць пройшов і все - інші люди, інший стиль, інший настрій.

Цікаво зараз спостерігати, як люди адаптуються до нових  умов. Деякі охоче міряють температуру і дезінфікують руки, одягають маску перед входом до ТРЦ. Чесно кажучи, не всім до вподоби дотримуватися вимог. Але ми дозволяємо заходити виключно в масках. Таке правило діє  як у всіх соціальних просторах та громадських місцях. 

Дочка любить ходити до мене на роботу, але шопінгом ми займаємося виключно у вихідні дні. Любимо мультики та великий сирний попкорн.  А ще Каролінка - модниця. Перші покупки після карантину - спідниця і кеди, які зараз на ній. Ми виросли за зиму і дуже чекали відкриття ТРЦ, а зараз вона вже думає, що хоче купити на літо та осінь.

Олена Обухівська, менеджерка із комунікацій та донька Юля (12 років)

Юля: Я не фанат шопінгу. Для себе поділяю людей під час  шопінгу на три категорії. Перша - шопоголіки, які хочуть все, що бачать, все приміряють і купують. Друга група такі як я,  йдуть в ТРЦ за необхідністю. А деякі взагалі не люблять магазини і покупки. Велика частина моїх однокласниць відносяться до першого типу.

Для мене в одежі найважливіше  – це зручність. Для багатьох однокласниць на першому місці зовнішній вигляд речі, але для мене - практичність. Адже якщо річ гарна, але не дуже комфортна, то носити її не буду.  Другий критерій для мене — колір, ну а на третьому місці ціна. Сьогодні я підберу собі футболки.

За час карантину я аналізувала свої потреби, що саме мені дійсно треба. Наприклад, декоративна косметика. Я не можу користуватися тим, що замовляє зазвичай мама, тією ж помадою. Я  інша, і мені пасують інші кольори. Я продумую заздалегідь всі свої покупки, і все-таки головне - річ має мені сподобатися.

Олена: спостерігаю, як змінюється моя дочка. Раніше в обов'язковому порядку для нас було купити ляльку Lol і поні, а сьогодні вона вже вибирає  декоративну косметику. Тінейджери - це дуже непростий етап у житті. З одного боку це самоствердження і протест, а з іншого - ще формування характеру, відкритість і готовність пробувати нове, з'являються нові інтереси і хобі. Під час шопінгу можна дізнатися багато про дитину, про переваги, здивуватися її смакам і отримати задоволення від міркувань і дискусій. Тінейджери не люблять, коли їх вчать і дають поради. Тому я намагаюся більше питати, слухати і чути. Мені подобається підхід дочки, що одяг має бути практичним, екологічним та зручним. Тому даю їй свободу вибору і прошу не дивитися на цінники, а вибирати те, що подобається. Можливо, якби Юля була шопоголіком або шопінгхантером, то мені б довелося вживати інших заходів. Але з її раціональним підходом я виступаю шопінг ініціатором і ентузіастом покупок.

З професійної точки зору можу сказати, що шопінг може приносити такий же заряд емоцій як і похід у музей або театр. Це мікс - вирішення потреби і проведення дозвілля, наповнення досвідом і враженнями. А особистісний результат покупок - це інвестиції в себе, свій імідж, впевненість та розвиток власного стилю. В наш час це важливий аспект для  соціалізації, особистого бренду і формування свого оточення.

Наталя Незгода, адміністраторка

 

Торговий центр - великий соціальний об'єкт, і ми повинні стежити за питаннями безпеки. На вході відвідувачам проводиться температурний скринінг, встановлені дезінфектори, є наклейки на підлозі, що нагадують про соціальну дистанцію. Завдяки шестирічній співпраці з орендарями, легко вдалося домовитися про нові правила безпеки. Абсолютно всі орендарі укомплектовані засобами індивідуального захисту, всі носять маски і захисні окуляри, у всіх магазинах встановлені дезінфектори і нанесена розмітка.

Зараз фудкорти працюють в основному на доставку. Це звичайно незручно  для відвідувачів. Але ми частково вирішили це питання - відкрили літню терасу. І тепер в торговому центрі є можливість пообідати чи повечеряти. Це величезний плюс, я сама оцінила його після двомісячного карантину.

За шість років роботи в ТРЦ моє ставлення до шопінгу змінилося. З перших днів відчула, що для мене стали доступні будь-які речі і в будь-який час, що не потрібно вибирати окремий день для поїздки на шопінг. Тому акцент змістився на рідкісні особливі речі. У магазині BROCARD я можу в числі перших тестувати новинки. Магазин «Буква» привозить  дорогі колекційні книги, які приносять мені відчуття щастя. До речі, після карантину першою моєю покупкою була рідкісна книга про шампанське.

Текст: Оксана Грішина

Фото: Анастасія Рожинська

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.