Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Місце проживання значно впливає на тип шахрайства в інтернеті - дослідження OLX
Фото: Depositphotos
Українців з міст обманюють в онлайні за допомогою фішингу, жителів сіл - через передоплату, йдеться у результатах опитування OLX, проведеного серед 25 000 онлайн-користувачів. Крім того, за даними дослідження, пенсіонерів обманюють у три рази частіше за інших - через SMS про виграш у лотерею. Кожного четвертого підлітка - після відкриття шкідливого посилання.
Місце проживання значно впливає на тип шахрайства. Наприклад, дві третини жителів смт і сіл стикаються зі спробами продати їм неіснуючий товар по передоплаті, а жителі міст у 1,5 рази частіше отримують фішингові посилання. Жителі райцентрів на третину частіше за інших стикаються з підробленими квитанціями про оплату.
У селах в цілому менше знайомі з базовими правилами кібербезпеки. Якщо більше 42% городян не обговорюють угоду за межами платформи і не відкривають посилання від незнайомих людей, то серед жителів сіл - це тільки 33% опитаних.
У той же час жителі столиці найбільше страждають від фішингу (36% від всіх видів онлайн-шахрайства), а ось у Дніпрі, Одесі, Харкові та Львові половина випадків пов'язана з передоплатою неіснуючого товару.
Найбільш відповідально до звернень у кіберполіції відносяться у Львівській області - кожен восьмий обманутий подасть заяву, а найменш - в Одеській - тут звернеться тільки кожен чотирнадцятий.
Серед усіх вікових категорій 80% випадків онлайн-шахрайства відбуваються у месенджерах (Viber, Telegram, WhatsApp). Однак пенсіонерам у три рази частіше надсилають шахрайські SMS і у сім разів - електронні листи про "виграші у лотерею", "нові умови тарифу" або "правила карантину". У той же час 57% українців віком від 46 до 65 років зіткнулися з шахраями, які просили передоплату за неіснуючий товар.
Фото: Depositphotos