Як пройшов Store Tour по магазинах ТРЦ Respublika Park

29.12.2021
1873

 

Retailers провів черговий Store Tour 16 грудня 2021 року. Цього разу тур проходив магазинами ТРЦ Respublika Park, який недавно відкрився. Гості відвідали магазини нових концепцій INTERTOP, "АЛЛО" MAX, "Фокстрот", ProMenu, JYSK та "Сільпо". Розповідаємо, що ми побачили


 ТРЦ Respublika Park

Загальна площа торгового центру становить 300 000 кв. м, а орендна - 135 000 кв. м, що робить його найбільшим в Україні. Заповнюваність ТРЦ у день відкриття становила 61%. Щодня його відвідує від 80 000 осіб, а у вихідні – близько 240 000. За словами керуючого ТРЦ Олексія Сав'яка, їм вдалося "розірвати ланцюг невдалих відкриттів" у Києві.

Площу будівлі разом із прилеглою територією благоустрою можна порівняти за площею з половиною центральної частини міста Львів. Тому при проектуванні використовували не лише дизайнерський, а й містобудівний підхід. Галереї – це вулиці міста, а центральний атріум – це центральна площа. Встановлена потужність Respublika Park становить 19,6 МВт. Для порівняння – потужність до 20 МВт це потужність електропостачання у райцентрах з населенням до 50 000 мешканців.

Під час проектування ТРЦ було взято референс The Mall of America. Реалізація концепції фасаду та благоустрою території були розроблені голландською компанією TconcepT спільно з архітектурним бюро “Архіматика”.

Ще однією особливістю ТРЦ, крім "оазису", що знаходиться всередині, є окремий елемент - аеродинамічна труба. За словами Олексія Сав'яка, це складний інженерно-архітектурний об'єкт і у такому виконанні ще не зустрічається в інших світових ТРЦ.                 

 

Торговий центр з погляду ІТ-інфраструктури

Як розповів CTO Accord Group Вадим Запарований, вперше в Україні ІТ-інфраструктура торгового центру побудована на базі рішень Cisco останнього покоління. Це дозволяє не тільки забезпечити бізнес-потреби ТРЦ та оптимізувати роботу ІТ-служби, а й робить Respublika Park орендодавцем нового типу. Центр бере на себе завдання забезпечити орендарів цифровими сервісами «під ключ» і надає додаткові дані для аналізу споживчої поведінки. Так, наприклад, Wi-Fi у ТРЦ побудований з урахуванням реалізації концепції гіперлокації, що дозволяє відслідковувати та збирати дані про кількість відвідувачів, час, який вони проводять у ТРЦ, будувати маршрути та збирати інформацію про "мертві зони". Загалом у ТРЦ встановлено 750 Wi-Fi точок доступу для збору інформації та оцінки трафіку.

Візит до нового інноваційного магазину INTERTOP

Сьогодні INTERTOP у сприйнятті покупців уже не просто магазин взуття. Це омніканальний ритейлер, який дозволяє клієнтам безшовно придбати товар, який цікавить на сайті або в магазині з доставкою додому, ділиться маркетинг-директор ритейлера Марія Самплавська. Попередні концепції магазинів INTERTOP були розраховані в основному на взуття, в них не було примірювальних, що для покупців категорії фешн категорично важливо.

Новий магазин у ТРЦ Respublika Park - це інноваційний простір, де органічно поєднуються між собою різні категорії товарів та різні типи взаємодії з покупцем.

Оновлений простір має зрозуміле зонування за стилями, брендами та типами товарів. Цього вдалося досягти завдяки стенографічній плановості з використанням модульного низького та навісного обладнання, що дозволяє змінювати розташування викладки товару у залі, наприклад, залежно від сезону. При оформленні автори концепту – агентство Squares – використовували вже відомі кольори мережі INTERTOP. Наприклад, до зеленого додали яскраві контрастні кольори, що допомагає візуально поділити магазин на зони.

У магазині є зона одягу та взуття, дитяча зона, зона примірювальних та прикасова зона, де розташована зона видачі онлайн-замовлень. Клієнти можуть подивитись товар, який вони знайшли на сайті, вибрати та приміряти речі прямо на місці, викупити замовлення, скористатися інтерактивними дисплеями для пошуку потрібного розміру чи товару, та купити всі потрібні речі.

Трафік на сайті INTERTOP складає 3-4 млн щомісяця, і для 85% замовлень клієнти вибирають Click & Collect. У магазині ця зона представлена як прозорий простір для збереження замовлень клієнтів, доступ до якого має тільки персонал.

З моменту відкриття новий магазин продає категорію одягу, який активно розвиває компанія останні роки, вдвічі краще, ніж інші формати. У новому році основні київські флагманські магазини будуть переформатовані на новий формат. Крім флагманських форматів, компанія розвиває формати omni (спеціалізований під онлайн-замовлення) та basic.

 

Візит до нового 166-го магазину Foxtrot

Наступною точкою на карті Store Tour став новий магазин Foxtrot. Це 166-й магазин з максимальним наповненням товару. Загальна площа становить 1843 кв. м, торгова – 1366 кв. На полицях представлено понад 4000 позицій від виробників побутової та електронної техніки.

У магазині раціонально розподілено простір. Ефективний та оптимальний маршрут дозволяє покупцям пройти та побачити кожну з категорій. Шляхи клієнта виділені різними кольорами, щоб покупцеві було зрозуміло, у якому напрямку рухатися, і таким чином він зможе побачити якнайбільше асортименту. У середині знаходиться зона інтернет-замовлень, до якої веде дорога від входу до магазину.

Для того, щоб відвідувачам було легше бачити та орієнтуватися в асортименті та бачити весь зал, при плануванні було прийнято рішення опустити полиці.

Зліва покупців зустрічає зона телевізорів, праворуч - зона гаджетів, смартфонів та електротранспорту. Остання — категорія, що найчастіше змінюється, в асортименті магазину, яка реагує на запити покупців.

Як уточнили у мережі, раніше, коли планували магазини, телевізори ставили у далеку зону. Виявилося, що споживачів приваблює динамічна картинка, тому у новому магазині телевізори виконують функцію медіа-екранів.

Наступна категорія, яка зустрічає відвідувачів – зона IT ігор із яскравими бренд-зонами та сучасним обладнанням.

Більшість бренд-зон у новому магазині - це нові інноваційні зони, надані вендорами, для яких це спосіб рекламувати свої товари у магазині, який щодня у середньому відвідує від 800 до 1200 відвідувачів.

Усередині магазину обладнано зручні робочі місця для персоналу з можливістю замовлення товару з інтернет-магазину foxtrot.ua. Також у магазині представлена лінійка з фірмовим мерчем, який нещодавно запустили у продаж.

Візит до ProMenu

Магазини ProMenu, за словами автора концепції магазину та засновника idnt Миколи Чумака, відрізняються від просто магазинів посуду та кухонного приладдя: це магазин про гарний спосіб життя.

Дослідження, яке проводили в idnt під час розробки концепції, показало, що багато хто хотів би придбати преміальний продукт, але не знає, де його купити. Таким чином, незважаючи на преміальне позиціонування, товари ProMenu доступні для кожного відвідувача.

Загальна площа магазину становить близько 140 кв. Це один із найбільших магазинів мережі на сьогоднішній день. Його особливість у викладціі. В інтер'єрі є візуальний поділ та тематичні зони, кожна з яких присвячена окремій групі товарів чи сервісу. Наприклад, це можуть бути товари для сніданку або для пакування їжі з собою на роботу.

Формат відкритих полиць полегшує знайомство із товаром. Підсвічування на полицях розроблено з урахуванням особливостей товару та матеріалу.

Асортимент магазину складається не тільки з посуду у традиційному розумінні, але і з гаджетів, які у тому числі підключаються до інтернету.

Всередині магазину клієнти можуть спробувати як працюють деякі товари, наприклад, ножі та дошки або протестувати один із сортів кави, представлених у мережі.

У магазині організовано процес видачі замовлень та обслуговування клієнтів, які розмістили замовлення онлайн. Є віртуальна полиця, яка дозволяє клієнтам перевірити наявність товару або оформити замовлення прямо у магазині, отримавши при необхідності експертну підтримку консультанта.

Візит до "АЛЛО" MAX

Площа магазину 520 кв. За словами директора розвитку "Алло" Миколи Астапова, локація була обрана тому що вона знаходиться у центральному атріумі, і після запуску аеродинамічної труби, вони отримають великий потік клієнтів.

У магазину повністю відкритий фасад, довжина якого становить 22м.

У магазині вперше використано дворівневе освітлення, створене за допомогою світильників різних форм. Це було зроблено для того, щоб зменшити увагу на комунікації, що знаходяться вгорі.

При оформленні магазину була використана біла плитка для того, щоб зробити приміщення світлішим. У попередніх проектах "Алло" використовували лінолеум.

У магазині є зона Smart home. Тут клієнти можуть самостійно тестувати та замовляти гаджети. Також у магазині є зона пакування подарунків, де клієнти можуть зробити це самостійно. У зоні є все необхідне - від паперу та скотчу до стрічки, а також спеціальна інструкція.

Магазин слідує останнім трендам — у ньому розташована зона селфі з різними фонами, які можна змінювати, де клієнти можуть сфотографуватися та протестувати гаджети для створення творчих та професійних фотографій.

Також у магазині є відділ видачі замовлень маркетплейсу allo.ua, зони тестування товарів та видачі кредитів, примірювальна, а також місце, де можна відпочити та випити кави.

У магазині немає живої охорони та антикражних воріт. Товари невеликих розмірів, які важко захистити, переносять у закритий простір — скляну шафу.

Ще одна технологія, яку впроваджено у магазині, — електронні цінники. Це дозволяє звільнити час персоналу обслуговування клієнтів. За словами Астапова, рішення ще не окупилося, натомість дозволяє значно заощадити на папері, вартість якого зросла останніми місяцями.

У зоні обслуговування клієнтів знаходиться величезний LED екран, який знайомить клієнтів пропозиціями та акціями.

Візит до JYSK 3.0

Новий магазин є найбільшим в Україні. Площа приміщення складає 1800 кв.м, торгова площа 1409 кв.м.

Усі магазини JYSK виглядають приблизно однаково: спочатку відвідувачів зустрічають касові зони, дивани та мобільні групи. Це зроблено для того, щоб у кожному магазині у покупця не створювалося почуття розгубленості і він міг відчувати себе як удома.

Формат 3.0 був запущений у JYSK у 2017 році. Головними відмінностями концепту є затишний дизайн, ширший асортимент, зручніше для покупця розташування товарів. Трансформація магазинів JYSK покращила клієнтський досвід. Магазини нового формату не тільки привабливіші, але й прибутковіші. Так, за словами виконавчого директора JYSK в Україні Євгена Іваниці у листопаді 2021 року українські магазини JYSK концепту 3.0. показали приріст виторгу на 50% порівняно з торговими точками попереднього формату.

Крім стандартного асортименту, у магазині JYSK у ТРЦ Respublika представлені товари, які продаються і онлайн. Крім того, цей магазин має Outlet, де можна буде купити знижені у ціні товари та меблі.

Також у магазині є матрацна студія, персонал якої допомагає покупцеві вибрати необхідний товар та протестувати матраци, ковдри чи подушки.

У торговому просторі є зона Click&Collect. Дрібні замовлення збираються одразу на прикасовій зоні, а габаритні видаються на парковці ТРЦ. У магазині є свій ліфт, який спускає великі товари одразу на паркування зі складу.

 

Візит до “Сильпо” Бразилия

 

Останньою точкою туру став візит до нового тематичного продуктового супермаркету “Сільпо”. Його площа 10000 кв. м, що більше за флагман у київському ТРЦ Blockbuster Mall. Торгова площа магазину складає 4920 кв. м.

Трафік магазину становить 2500 клієнтів у робочий день і близько 6000 - на вихідних. Споживачі можуть проводити у супермаркеті близько години.

На вході до супермаркету відвідувачів зустрічають селфі-зони: відсканувавши QR-код, можна отримати AR-маску для фотографій.

Тема супермаркету — подорож Бразилією. На стінах супермаркету є пішасао – бразильський street-art, який розписав бразильський художник Тарік Кляйн. Ще тут можна побачити скульптуру Merman, яку створили для Burning Man.

Простір розділений на кілька зон. Перша зона – оформлена під джунглі Амазонії. У ній знаходиться відділ фруктів та овочів як з українськими, так і з екзотичними фруктами та овочами. За словами представників "Сільпо", деякі екзотичні фрукти мережа імпортує прямо з Таїланду. У магазині часто проводять дегустацію таких фруктів.

Поруч із входом до супермаркету розташований фудхолл з декількома кухнями світу. Також працює кав'ярня Feeltrd. Поруч знаходиться дегустаційний простір, у якому бренд-шеф "Сільпо" Марко Черветті та інші топові шефи проводитимуть майстер-класи та створюватимуть рецепти для "Академії смаку".

Наступна зона - Ріо, з елементами пляжів, карнавалу та футболу в оформленні. Частина супермаркету являє собою зону стадіону, у якій розміщені солодощі від «Власної кондитерської». Деякі позиції зроблено спеціально під супермаркет "Бразилія". Надалі мережа планує готувати кондитерські вироби на інші магазини мережі.

За зоною стадіону знаходиться власна сироварня "Чизарня", над якою знаходиться інсталяція одного з найстаріших у світі трамваїв Святої Терези.

Крім звичних зон фудкорту, у новому "Сільпо" буде власна пивоварня та паб Beermaster. Дизайн пабу зроблено за мотивами Національної бібліотеки Бразилії. У ньому об'єднані неокласицизм та модерн.

Крім того, у новому "Сільпо" вперше з'явиться кімната для медитації.

На виході у прикасовій зоні відвідувачів зустрічають "хвилі океану", а також літак над касами самообслуговування.

У новому «Сільпо» також є відділ “Лавки Традицій” – проект, який поєднує крафтові продукти від невеликих українських виробників, аптека "Біла Ромашка" та поп-ап магазину OffTop.

Текст: Людмила Будіна

Фото: Анастасія Рожинська

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.