D2C, гейміфікація та QR-коди. Тренди у маркетингу у 2022 році за версією рекламного агентства Twiga

03.12.2021
2910

Світовий оборот електронної комерції у світі становить $4,9 трлн, а згідно з прогнозами, до 2024 року він зросте до $6,4 трлн.

В Україні e-commerce також показує непоганий приріст  —  +41% від початку пандемії (березень 2020 року). Таке прискорене зростання призводить до певних трендів, на які потрібно звернути увагу рітейлерів. Про них на Twiga Conference розповіла керуючий директор рекламного холдингу Twiga Олена Андрієвська.


Мобільна комерція

Вже половина населення Землі (3,7 млрд людей) користуються мобільними гаджетами, а щороку на придбання цих гаджетів люди витрачають понад $370 млрд.

Загалом у світі 76% людей проводять у смартфоні близько 3 годин. Частка мобільних версій сайтів та мобільних додатків зростає. У 2022 році  буде здійснюватись близько 75% покупок мобільних пристроїв.

В Україні мобільна електронна комерція розвивається не такою швидкістю як у Європі. У середньому українець проводить у мобільних програмах близько 2 годин 18 хвилин. Причина — в Україні неякісне мобільне покриття і є регіони, де є проблеми з покриттям.

Скріншот із презентації Twiga

З якою метою українці користуються мобільними додатками?

  • 73% українців заходять до мобільних додатків для того, щоб використати пошуковик;
  • 71% - для перегляду соцмереж;
  • 54% - для перегляду відео;
  • 10% - здійснюють покупки через мобільні додатки.

При цьому великі гравці на українському ринку відзначають зростання — у 2021 році у LeBoutique кількість замовлень зі смартфонів зросла на 11%, а у «Нової пошти» кількість користувачів мобільного додатку збільшилася вдвічі.

Тренди 

D2C

Зараз розвивається нова схема, коли виробник максимально уникає посередників, дистриб'юторів, і йде безпосередньо до кінцевого споживача — D2C («прямо до споживача»).

Виробник поводиться трохи "розумніше" - ніхто краще не знає про свій бренд як сам виробник - переваги, якості, як донести інформацію до кінцевого споживача. Тому виробник концентрує свою увагу на рекламі, розвитку власних сайтів та вкладає більше грошей у свої соціальні мережі, де він може максимально докладно розповісти про свій продукт.

Сьогодні більшість великих компаній уникають того, щоб розміщуватися на великих маркетплейсах. Наприклад, компанія Nike оголосила про те, що вони більше не розміщуватимуть свої товари на Amazon, а сконцентруються на розвитку власного сайту. А Pepsi створила два своїх сайти — один із продажу снеків, а другий — із продажу бакалійної групи.

Офлайн- і онлайн-магазини 

Можна не дбати про доставку. Покупець може взяти спеціальну сумку, вибрати будь-який продукт, упаковати, розплатитися за продукти за допомогою телефону, поставити на ділильну стрічку упаковку з товарами і далі займатися своїми справами. Якщо клієнт живе у радіусі 3 км від магазину, всі його продукти будуть доставлені протягом 30 хвилин.

Персональний шопінг. Наприклад, онлайн-магазин mamasandpapas.com має опцію персонального шопінгу. Клієнт записується на прийом до консультанту. Якщо покупець купує меблі і хоче побачити її наживо, консультант призначає йому певний час, коли він може приїхати на склад магазину і подивитися на обраний товар у реальному житті. Також покупець має можливість поспілкуватися з віртуальним консультантом — до нього також потрібно записатися і він супроводжуватиме покупця по всьому сайту.

У цьому магазині є спеціально навчені консультанти, які займаються лише автомобільними сидіннями. Наприклад, вони розкажуть, яке автомобільне крісло може підійти до вашої моделі або як правильно встановити це крісло саме у вашому автомобілі.

Крім цього, на сайті в режимі 24/7 працює гаряча лінія та чат-бот, який може проконсультувати не гірше, ніж жива людина.

Чат-бот по новому 

Сьогодні набір функцій, які може виконувати чат-бот у національних рітейлерів, не настільки широкий, як, наприклад, у США.

У найближчому майбутньому чат-боти зможуть:

  • взаємодіяти один з одним;
  • консультувати споживачів без живого консультанта;
  • підвищувати швидкість та якість служб підтримки;
  • спілкуватися на сторонні теми та вести живу розмову з користувачами.

Гейміфікація

Гейміфікація — це інструмент, який добре проявив себе і незабаром він тільки розвиватиметься. У величезному масиві інформації та реклами перше місце виходить освітній контент, який демонструє переваги бренду через нестандартні методи. Один із прикладів: три алкогольні виробники створили навчальну гру, мета якої — відповідальне споживання алкоголю.

Також можлива комунікація бренду зі споживачем через упаковку — потрібно лише навести камеру телефону на етикетку і покупець побачить весь букет, який входить до складу продукту і дізнатися інформацію про дату, термін зберігання та місце виробництва.

E-mail розсилки. Електронні листи зазвичай сприймаються як спам. Що зробив ресторан "Своя компанія"? Вони відправляли новорічну листівку, у яку вклали квест, суть якого в тому, щоб клієнт міг порахувати імбирних чоловічків. У результаті вони отримали 20% відкриттів цього листа замість 10-12%, які були раніше.

Скріншот із презентації Twiga

Мобільна викладка

Рітейлер з будь-якого середовища може використовувати невеликі мобільні конструкції та розосереджувати їх у торговому залі. Завдяки компактності конструкції можна розмістити У прикасовій зоні. Плюс до всього, у виробництві такі стенди коштують набагато дешевше.

Скріншот із відео Twiga

QR-коди по-новому 

QR-коди зараз мають нову епоху — в них можна вмістити максимальну кількість інформації. Наприклад, компанія Starbucks розмістила коди на свої брендовані стаканчики, за допомогою яких покупці могли сплатити за каву та отримати бонусні бали. Компанія L'Oréal під час нью-йоркського тижня моди розмістила у таксі гостей показів QR-коди, за якими покупці могли придбати косметику на сайті.

Записав: Олександр Шаріпов

Джерело: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.