ФОПів зобов’язали вести облік товарних запасів за новими правилами

30.11.2021
2746

Фото: Бізнес-Схід

26 листопада набув чинності наказ Мінфіну, що затверджує Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОПів. Згідно з ним підприємці, які використовують РРО (реєстратори розрахункових операцій), повинні вести облік товарних запасів і продавати тільки товари, відображені у такому обліку. Про деталі наказу повідомляє AIN Business.


Наказ стосується підприємців, які здійснюють готівкові та безготівкові розрахункові операції під час продажу товарів та надання послуг. Зокрема, це: ФОПи на загальній системі оподаткування;ФОПи-єдинники – платників ПДВ; та ФОПи-єдинники, які продають технічно складні побутові товари, лікарські засоби та вироби медичного призначення, а також ювелірні вироби.

На кожен товар у магазині повинен бути первинний документ. За недбале ведення обліку карають штрафом до 2500 грн. 

Вести облік не потрібно лише тим, хто перейшов на безготівкові розрахунки і не приймає оплату за товари й послуги готівкою, через POS-термінал або інтернет-еквайринг

Як вести облік?

ФОП може вести облік у паперовій або електронній формі. У ній треба вказувати:

  • найменування постачальника товару, вид, дату, номер первинного документа, що підтверджує надходження або вибуття товару;

  • вартість надходження товару;

  • вартість продажу товару.

Первинні документи – обов’язковий додаток до такої форми. Їх треба зберігати протягом 3 років на випадок. Вносити дані про надходження товарів треба до початку реалізації. 

Якщо у підприємця є кілька точок продажу, то облік слід вести окремо по кожній на підставі первинних документів та документів на внутрішнє переміщення товарів. 

У ФОПів, яких тільки-но зобов’язали вести облік товарів, перший запис має відображати інформацію про залишки товарів на 26 листопада. 

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.