Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
ФОПів зобов’язали вести облік товарних запасів за новими правилами
Фото: Бізнес-Схід
26 листопада набув чинності наказ Мінфіну, що затверджує Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОПів. Згідно з ним підприємці, які використовують РРО (реєстратори розрахункових операцій), повинні вести облік товарних запасів і продавати тільки товари, відображені у такому обліку. Про деталі наказу повідомляє AIN Business.
Наказ стосується підприємців, які здійснюють готівкові та безготівкові розрахункові операції під час продажу товарів та надання послуг. Зокрема, це: ФОПи на загальній системі оподаткування;ФОПи-єдинники – платників ПДВ; та ФОПи-єдинники, які продають технічно складні побутові товари, лікарські засоби та вироби медичного призначення, а також ювелірні вироби.
На кожен товар у магазині повинен бути первинний документ. За недбале ведення обліку карають штрафом до 2500 грн.
Вести облік не потрібно лише тим, хто перейшов на безготівкові розрахунки і не приймає оплату за товари й послуги готівкою, через POS-термінал або інтернет-еквайринг
Як вести облік?
ФОП може вести облік у паперовій або електронній формі. У ній треба вказувати:
-
найменування постачальника товару, вид, дату, номер первинного документа, що підтверджує надходження або вибуття товару;
-
вартість надходження товару;
-
вартість продажу товару.
Первинні документи – обов’язковий додаток до такої форми. Їх треба зберігати протягом 3 років на випадок. Вносити дані про надходження товарів треба до початку реалізації.
Якщо у підприємця є кілька точок продажу, то облік слід вести окремо по кожній на підставі первинних документів та документів на внутрішнє переміщення товарів.
У ФОПів, яких тільки-но зобов’язали вести облік товарів, перший запис має відображати інформацію про залишки товарів на 26 листопада.