Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
З 2017 роки кількість доставок на OLX збільшилося у три рази
Фото: marketplaceworld
За останні 5 років зацікавленість продавців і покупців електронною комерцією зростає. Аналітики платформи OLX підрахували, як змінилися продажі за цей період. Наприклад, кількість доставок на платформі збільшилася у 3 рази - з 960 000 до 2,7 млн. За допомогою послуги доставки, покупці придбали товари на суму понад 7 млрд грн, у тому числі електроніку і одяг - на 4 і 1 млрд грн відповідно.
У першій половині 2021-го кількість успішних доставок перевищила 2,3 млн, що майже вдвічі більше показників того ж періоду у 2020 (1,2 млн). У 2019 і у 2018 ці цифри були ще менше - 660 000 і більше 555 000 відповідно.
На трикратному збільшенні кількості успішних доставок вплинули пандемія, зміна споживчих переваг покупців, розвиток онлайн-платформ і внутрішніх ініціатив (на кшталт безкоштовної доставки з "Укрпоштою"), що залучають, як продавців, так і покупців.
Незважаючи на наявність різних факторів, які впливали на попит споживачів, аналітики OLX зафіксували, що і за кількістю доставок, і по позитивну динаміку продажів за останні 5 років, категорії-лідери залишалися незмінними:
- Електроніка - більш 2,8 млн доставок на суму понад 4 млрд грн;
- Мода і стиль - понад 1,7 млн доставок на суму понад 1 млрд грн;
- Дитячий світ - більш 1,5 млн доставок на суму 706 млн грн;
- Хобі, відпочинок і спорт - понад 840 000 доставок на суму, що перевищує 585 млн грн;
- Будинок і сад - більше 750 000 успішних доставок на суму понад 465 млн грн.
Найбільші середні чеки за 5 років зафіксовано у категоріях "Транспорт" і "Електроніка" - 4 510 та 1 430 грн відповідно, а найменші - у категоріях "Дитячий світ" і "Тварини" - 550 і 490 грн.
Найбільша кількість транзакцій була зроблено з мобільних пристроїв Android - понад 3,5 млн, проте з десктопної версії і iOS - 2 і 1,6 млн відповідно.
Передбачувані споживчі інтереси українців
У 2017 році максимальна кількість доставок припала на товари з категорій: іграшки (більш 127 000), аксесуари для телефонів (понад 53 000), одяг для дівчаток і хлопчиків (більше 39 500 і 33 000 відповідно), а також комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 29 000). У наступні 4 роки у топ-5 увійшли майже такі ж підкатегорії:
- 2018: аксесуари для телефонів (більш 67 000 доставок), іграшки (61 500), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 59 000), мобільні телефони / смартфони (41 000) та периферійні пристрої (28 000);
- 2019: комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 74 000), аксесуари для телефонів (65 000), мобільні телефони / смартфони (: 64 000), чоловічий одяг (60 000) та іграшки (близько 58 000);
- 2020: чоловічий одяг (понад 136 000), комплектуючі та аксесуари до електроніки (більше 130 000), чоловіче взуття (114 000), мобільні телефони / смартфони (105 000) та іграшки (104 000);
- перша половина 2021-го: чоловічий одяг (більш 111 000), комплектуючі та аксесуари до електроніки (більше 100 000), іграшки (понад 97 000), чоловіче і дитяче взуття (92 000 і 91 000 відповідно).