Дослідження українського e-commerce у 2021 році. Дані WebPromo

13.08.2021
6631

Фото: Depositphotos

Під час онлайн конференції "E-commerce Digital Day: реальні кейси електронної комерції", CEO Академії WebPromoExperts, директор з розвитку агентства Webpromo, Антон Воронюк розповів про дослідження ринку е-commerce у 2021 році. Серед особливостей: зростання трафіку в інтернет-магазинах на 36% та у фуд-рітейлі — на 22%.


Український e-commerce у 2021 році. Дані SEMRush

Лідером минулого та позаминулого року за кількістю трафіку став маркетплейс Rozetka. За даними SEMRush у липні 2021 року відвідуваність сайту склала 71 млн, його також відвідало 23 млн унікальних користувачів. У середньому аудиторія, яка заходила на сайт Rozetka, переглядає 4 сторінки за сеанс та знаходиться на сайті до 10 хвилин. Показник відмов на сайті (відсоток сеансів, під час яких користувачі переглянули тільки одну сторінку сайту) складає 45%.

Інфографіка: WebPromo

Трафік на ринку активно зростає. Цей показник з кожним роком збільшується і стає більш суттєвим. Також істотним є пересікання аудиторії (кількість користувачів, які відвідують суміжні по тематиках ресурси). Наприклад, пересікання аудиторії двох ключових українських маркетплейсів Rozetka і Prom складає приблизно 15 млн унікальних користувачів. 

Це означає, що користувачеві недостатньо вибрати товар на одному конкретному маркетплейсі чи інтернет-магазині, він завжди шукає найкраще рішення. Саме ця ключова аудиторія, яка купує в інтернеті, постійно робить вибір між гравцями — переходить з маркетплейсів на прайс-агрегатори з прайс-агрегаторів на конкретні інтернет-магазини. Відповідно, таке ядро покупців пересувається між цими ключовими сегментами.

Категорія: інтернет-магазини

З липня 2020-го до липня 2021-го динаміка росту по ключовим гравцям  складає 36%. З діаграм Rozetka виключається, оскільки вона знаходиться суттєво попереду.

Інфографіка: WebPromo

Серед лідерів — ті, хто зростає і рухається найшвидше. Якщо у минулому дослідженні “Епіцентр” зайняв позицію “найбільший прорив року” (тоді динаміка становила у трафіку 400%), то у цьому році динаміка хоча й сповільнилася, він стабільно займає категорію лідерів так само як Makeup та “Фокстрот”. Суттєву динаміку по сегменту показали також Intertop та Kasta. 

Лідером по кількості унікальних користувачів за липень 2021 року є Rozetka  — 23,3 млн. Щодо категорії прорив року у трафіку — “Епіцентр” зріс на 69%, Kasta — на 73%, Intertop — на 83%.

Ключова аудиторія покупців — люди віком 25-34 роки: 53% жіночої аудиторії та 47% — чоловічої.

Інфографіка: WebPromo

Звідки беруться такі об’єми трафіку?

Усі ключові гравці вибудували досить сильний бренд, тому більше третини трафіку, який переходить до ключових гравців українського е-commerce — це прямий трафік. Другою категорією є реферальний трафік, потім — пошуковий трафік. Тут відбувається пересікання аудиторії з точки зору брендового трафіку. 

Соціальні мережі. Особливих змін у порівнянні з минулим роком немає. Більшість гравців присутні у соціальних мережах, але використовують їх в першу чергу для комунікації, збору фідбеку, боротьби з негативом, тощо. Щодо платного трафіку — є гравці, у яких суттєво зросли бюджети на соцмережі, порівняно з минулим роком, але є й ті, хто залишилися приблизно у тих самих об’ємах трафіку.

Інфографіка: WebPromo

Ключові сегменти, з якими працює е-commerce: Facebook, YouTube, та Instagram. Якщо говорити про можливості торгових кампаній — ремаркетингу, аудиторних рішень і т.д — Facebook займає для багатьох гравців роль повноцінного перформанс-інструменту. Тому якщо мова йде про загальний трафік, який приходить з Facebook, 72% трафіку ключових гравців саме з цієї соціальної мережі. 

Інфографіка: WebPromo

Чи є життя у фуд-рітейлі?

Ключові гравці фуд-рітейлу показали динаміку 22%. У порівнянні з минулим роком список лідерів майже не змінився. На першому місці "АТБ", на другому — "Сільпо", далі Metro та "Ашан".

Інфографіка: WebPromo

У фуд-рітейлі трохи більше дірект трафіку, та суттєво більшу роль грає пошуковий трафік. Facebook є найпопулярнішою соцмережою, наступними йдуть YouTube та Instagram.

Інфографіка: WebPromo

Ключовим сегментом, який купує, залишаються люди віком 25-34 роки. Ті хто взаємодіють з ресурсами фуд-рітейлу: майже 61% жіноча аудиторія та 40% — чоловіча.

Прайс-агрегатори

У цій категорії найбільше зростання продемонстрував ключовий гравець Hotline — 40% у порівняння з минулим роком. У цілому ніша прайс-агрегаторів не зростає, є ключовий гравець, який забирає основну частину аудиторії.

Інфографіка: WebPromo

Рекламний трафік

Загалом трафік у цій категорії не зростає. Мобільний трафік серед двадцяти ключових гравців тримається на відмітці 19-20 млн. Наприклад, у Rozetka, оцінка трафіку по пошуковій рекламі Google, становить $31 000 за місяць.

Інфографіка: WebPromo

Інфографіка: WebPromo

Інфографіка: WebPromo

 

Записала: Вікторія Лаврентій

Фото: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.