Витрати на електроніку в Україні у першому півріччі збільшилися на 25% - дані Admitad Affiliate

03.08.2021
2265

Фото: Mediasat

У 2021 році продаж гаджетів, побутової техніки та комплектуючих значно зросли. Про це свідчать дані партнерської мережі Admitad Affiliate, які  наводить RAU. У першому півріччі сума таких покупок у Європі збільшилася на 69%, а їх число - на 50%. В Україні витрати на електроніку збільшилися на 25%


 

Причини зростання

Коронавірус і введені через нього обмеження. Незважаючи на це триває зростання e-commerce у країні в цілому, і збільшується проникнення гаджетів і більш різноманітної побутової техніки у повсякденне життя українців.

Джерела зростання продажів

Частково зростання обумовлене локдауном і режимом НС, який змусив багатьох працювати з дому - це спровокувало сильне зростання продажів ПК, ноутбуків і комплектуючих. Причому динаміка тільки зростає. Так, згідно зі звітом дослідницької компанії Canalys, у I кварталі 2021 року продажі ноутбуків підскочили на 55%. Крім персональних комп'ютерів, українців також цікавлять інші гаджети, які полегшує роботу з дому: навушники, гарнітури, веб-камери, більш зручні мишки і клавіатури, додаткові монітори і т.і.

Впливає на зростання онлайн-покупок гаджетів і побутової техніки відтік покупців з офлайна. З введенням НС багато покупців були змушені відмовитися від шопінгу у звичайних магазинах і перейшли на інтернет-покупки. Наприклад, CEO мережі "Фокстрот" Олексій Зозуля відзначав у січні, що частка онлайн-покупок компанії подвоїлася у 2020 році, у той час як загальна сума продажів збільшилися лише на 20%. Форсовані темпи зростання інтернет-продажів у 2020-21 роках відзначають і інші найбільші учасники ринку електроніки і побутової техніки. При цьому середній чек українців у секторі гаджетів і побутової техніки залишився практично без змін і зараз досягає $97.

Поведінка покупців

Покупці у секторі електроніки і раніше любили порівнювати характеристики товарів і шукати кращу ціну - зазвичай покупка гаджета або побутової техніки не спонтанна. Споживачі вважають за краще обирати виважено, запитати поради у інших і знайти приємну знижку на обраний товар.

За даними Admitad Affiliate, у 2021 році цей тренд лише посилився - наприклад, на 45% зросла кількість "електронних" покупок з вторинних сайтів і на 78% зі сторінок форумів. Також збільшився приплив покупців з кешбек-сервісів, мобільних додатків і фінансових вітрин (ймовірно, клієнти оформляли покупку у кредит).

Ось яким майданчикам у цьому році вдасться привести у галузь найбільше замовлень:

 

 

При швидкому зростанні сегмента електроніки багато компаній зіткнулися зі зростанням конкуренції у звичних каналах залучення продажів. Одночасно з цим самі майданчики, коли почали бачити бурхливе повернення покупців, стали охочіше працювати не за фіксовану рекламну ціну, а за винагороду у вигляді відсотка від здійснених їх аудиторією покупок. Число таких партнерів у 2021 році в Україні збільшилося на 9%, а їх прибуток - на 21%.

Експерти Admitad прогнозують і подальше зростання онлайн-продажів у секторі електроніки України. Незважаючи на те, що вплив епідемії на поведінку користувачів знижується - багато хто вже звик робити покупки онлайн і не відмовляться від цієї моделі. Навпаки, до них будуть додаватися всі нові користувачі. Також велика частка співробітників, що пішли на віддалену роботу у період карантину, вже не повернеться до офісу і продовжить з ентузіазмом закуповувати ПК і комплектуючі. Позначиться і вплив глобального тренду по зростанню частки e-commerce у продажах провідних брендів країни.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.