Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
YouTube створив новий інструмент для боротьби з діпфейками
Фото: Unsplash
Відеоплатформа YouTube оголосила війну діпфейкам та випустила новий інструмент для їх виявлення, який допоможе творцям відеоконтенту ідентифікувати та видаляти відео зі своїми ШІ-копіями. Про це пише TechRadar.
YouTube вже почав пропонувати протестувати новий інструмент вибраним ютуберам: система скануватиме відео на платформі на наявність потенційних збігів з їхнім обличчям або голосом. Якщо інструмент виявить такий збіг у якомусь відео, творець зможе переглянути його через нову вкладку Content Detection в YouTube Studio та вирішити, чи вживати заходів. Наприклад, можна просто повідомити про це платформі, подати запит на видалення відповідно до правил конфіденційності або висунути претензію щодо авторських прав.

Поки що інструмент доступний лише обмеженій групі користувачів у партнерській програмі YouTube. Ймовірно, з часом сервіс розширять, і він стане доступним для будь-якого творця на платформі, у якого увімкнена монетизація.
Щоб користуватися новою функцією, творці контенту мають дати згоду, надавши фото свого ID та коротке відео зі своїм обличчям, щоб система могла його розпізнати. Після реєстрації ютубер буде отримувати сповіщення, якщо система виявить потенційні збіги. Однак, попереджають у YouTube, інструмент може не виявити усі діпфейки, особливо якщо вони були сильно змінені або завантажені у поганій якості.
Нова система схожа на функцію Content ID, але різниця у тому, що Content ID шукає повторно завантажені відео та аудіо- для захисту авторських прав, цей новий інструмент зосередиться саме на діпфейках.
Зазначимо, що торік YouTube переглянув свою політику конфіденційності та дозволив звичайним користувачам вимагати видалення контенту, який імітує їхній голос або обличчя. Також запровадили механізми для музикантів, щоб захистити їхні голоси від копіювання або іншого використання ШІ.
Через розвиток ШІ шахраям стає все простіше видавати себе за іншу особу, а небезпечної дезінформації стало як ніколи багато. YouTube - не єдина платформа, яка намагається боротися з фейками. Наприклад, Meta позначатиме згенеровані зображення у Facebook та Instagram, а TikTok представив інструмент, який дозволяє творцям позначати ШІ-контент.