У середині червня «Ощадбанк» запустив SAMO — власний маркетплейс для самовивозу товарів. Навіщо «Ощадбанку» власний маркетплейс?

02.07.2025
203

Фото: “Ощадбанк”

У середині червня «Ощадбанк» запустив мобільний застосунок SAMO — власний маркетплейс для самовивозу товарів. Застосунок надсилає сповіщення про статус замовлення та дозволяє оплачувати все онлайн. Наразі сервіс об’єднує понад 700 локацій по всій країні — серед них як регіональні мережеві заклади й магазини, так і великі гравці ринку. Зокрема й магазини OKwine та WineTime, а ще мережі АЗК Socar і WOG.

Раніше, у жовтні 2024 року, monobank також запускав власний маркетплейс market by mono. Вони стартували з ключовими партнерами серед магазинів техніки — Moyo, КТС, Click.

AIN поговорив з Володимиром Москаленком, директором департаменту продуктів та технологій роздрібного бізнесу «Ощадбанку», про плани на проєкт SAMO та цілі, які ставить собі команда.


Скільки користувачів ви плануєте залучити в новий застосунок? І якою бачите свою аудиторію?

Ми орієнтуємось на щомісячні завантаження близько 20–25 тисяч, і за рік ми зможемо охопити близько 300 000 активних користувачів.

Наша цільова аудиторія — це молоді, цифрово активні користувачі (18–40 років), які звикли до миттєвих покупок, зручних оплат, і не хочуть витрачати час на черги. 

Яким чином ми плануємо аналізувати активність застосунку?

По-перше, за активними користувачами та кількістю завантажень у місяць. По-друге, за обсягом операцій у застосунку (середній чек, кількість транзакцій). Це головна метрика.

Основна мета створення SAMO — залучення до торговців нового сегмента покупців, які цінують свій час і віддають перевагу онлайн-замовленням та оплатам.

Скільки тривала розробка платформи?

Розробка тривала близько двох років. По-перше, ми провели аналіз ринку та дослідження схожих цифрових платформ у ритейлі. Зрозуміли, що застосунок SAMO може об’єднати в собі різні сфери бізнесу із самовивозом і мобільною оплатою. І це стане тією унікальністю, що дозволить конкурувати з іншим цифровими майданчиками.  

Наступним етапом була технічна розробка застосунку для Android та iOS та інтеграція з технологічним партнерами. Банк створив BOX-рішення для бізнес-користувачів (інтегроване касове рішення), що забезпечують швидку та просту технічну інтеграцію з платформою. Це відкриває можливості для продажів у цифровому просторі інтеграцій.

Наступні наші кроки — співпраця з бізнес-партнерами для створення додаткової цінності SAMO для користувачів, що здійснюють регулярні замовлення та постійний трансакційний потік.  

Навіщо загалом такий проєкт «Ощадбанку»?

Мета створення застосунку SAMO — це еволюція «Ощадбанку» з класичного банку в цифрову платформу, яка поєднує зручний банкінг і маркетплейс послуг для бізнесу та користувачів.

Для роздрібного бізнесу — універсальне рішення, яке допомагає підвищувати продажі без додаткових витрат на рекламу та логістику.

Для користувачів — можливість економити час і мати зручний сервіс у вигляді доступу до широкої мережі партнерів для вигідних покупок у різних мережах та економити час завдяки відсутності черг.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.